Berta Sándor
Elérhető a Hunch
Lezárult a Hunch (Intuíció) nevű portál bétatesztelési szakasza. Az oldal komoly segítséget nyújthat a felhasználóknak abban, hogy választ kaphassanak az őket foglalkoztató kérdésekre.
A Hunch megálmodója Caterina Fake, a Flickr társalapítója. A nő 2002-ben férjével, Stewart Butterfielddel közösen hozta létre a kanadai Ludicorp céget, amelyből aztán a Flickr kinőtte magát. 2005 márciusában a Ludicorpot 35 millió dollárért eladták a Yahoonak. Ezután Fake és Butterfield is az óriáscég munkatársa lett, de tavaly év közepén elhagyták a vállalatot. Fake ezután három ismerősével (Tom Pinckney és Matt Gattis, MIT; valamint Chris Dixon, Harvard Egyetem) lerakta a Hunch alapjait.
"A Hunch segíthet az embereknek választ találni az általuk feltett kérdésekre. Minél gyakrabban vagy többször használják a szolgáltatást, annál jobb és pontosabb válaszokat kaphatnak. A honlap fokozatosan megismeri az egyes látogatókat és így képes személyre szabott válaszokat adni a kérdéseikre. A portált szponzorált linkekből finanszírozzuk majd, ez a megoldás már a keresőknél is bevált. Nem foglalkozunk a felhasználói adatok el- vagy továbbadásával. A Hunch csak akkor működhet jól, hogy ha az emberek megbíznak bennünk" - közölte a szakember.
Fake elmondta, hogy leszűrték a bétatesztelési szakasz tapasztalatait. A legfontosabb, hogy a Hunch eleinte túl nagy mértékben támaszkodott az amerikai piacra, holott a látogatók 25 százaléka európai volt. Nagyon örültek annak, hogy egy olasz internetező a program segítségével próbált választ találni az olasz egyetemekkel kapcsolatos felvetéseire. Ugyanez volt a helyzet egy amszterdami múzeumokról érdeklődő holland fiatalember esetében is. A tapasztalatok alapján javítottak a témakategóriákon, de igyekeznek folyamatosan jobbá tenni az oldalt. Létrehoztak például egy rendszert, amely világosan megmutatja, hogy mennyire elégedettek a felhasználók a kapott válaszokkal.
A szakember szerint a Hunch azért lehet sikeres, mert nagyon különbözik a Yahoo Answerstől és a Google Answerstől. Az új szolgáltatás a folyamat közben végig segíti a látogatókat és személyre szabott válaszokat ad a kérdéseikre. Egy másik különbség, hogy bárki megadhat egy új témát és a bejegyzésekből később mások is profitálhatnak. Egyúttal minden válasz automatikusan javít a Hunch rendszerén, pontosabbá teszi azt.
"A mostani helyzet kiválóan alkalmas egy új cég alapítására. A krízis ugyanis kreatívvá tesz. Minél kevesebb a pénzed, annál jobb dolgok jutnak az eszedbe" - tért ki a gazdasági világválságra a Flickr társalapítója, aki a Creative Commons program vezetői között is megtalálható. Bár a honlapot sokan kétkedve fogadták, a regisztrált bétatesztelők száma már öt nap után elérte a 30 000-et és ők máris válaszoltak 1,5 millió kérdésre.
A Hunch megálmodója Caterina Fake, a Flickr társalapítója. A nő 2002-ben férjével, Stewart Butterfielddel közösen hozta létre a kanadai Ludicorp céget, amelyből aztán a Flickr kinőtte magát. 2005 márciusában a Ludicorpot 35 millió dollárért eladták a Yahoonak. Ezután Fake és Butterfield is az óriáscég munkatársa lett, de tavaly év közepén elhagyták a vállalatot. Fake ezután három ismerősével (Tom Pinckney és Matt Gattis, MIT; valamint Chris Dixon, Harvard Egyetem) lerakta a Hunch alapjait.
"A Hunch segíthet az embereknek választ találni az általuk feltett kérdésekre. Minél gyakrabban vagy többször használják a szolgáltatást, annál jobb és pontosabb válaszokat kaphatnak. A honlap fokozatosan megismeri az egyes látogatókat és így képes személyre szabott válaszokat adni a kérdéseikre. A portált szponzorált linkekből finanszírozzuk majd, ez a megoldás már a keresőknél is bevált. Nem foglalkozunk a felhasználói adatok el- vagy továbbadásával. A Hunch csak akkor működhet jól, hogy ha az emberek megbíznak bennünk" - közölte a szakember.
Fake elmondta, hogy leszűrték a bétatesztelési szakasz tapasztalatait. A legfontosabb, hogy a Hunch eleinte túl nagy mértékben támaszkodott az amerikai piacra, holott a látogatók 25 százaléka európai volt. Nagyon örültek annak, hogy egy olasz internetező a program segítségével próbált választ találni az olasz egyetemekkel kapcsolatos felvetéseire. Ugyanez volt a helyzet egy amszterdami múzeumokról érdeklődő holland fiatalember esetében is. A tapasztalatok alapján javítottak a témakategóriákon, de igyekeznek folyamatosan jobbá tenni az oldalt. Létrehoztak például egy rendszert, amely világosan megmutatja, hogy mennyire elégedettek a felhasználók a kapott válaszokkal.
A szakember szerint a Hunch azért lehet sikeres, mert nagyon különbözik a Yahoo Answerstől és a Google Answerstől. Az új szolgáltatás a folyamat közben végig segíti a látogatókat és személyre szabott válaszokat ad a kérdéseikre. Egy másik különbség, hogy bárki megadhat egy új témát és a bejegyzésekből később mások is profitálhatnak. Egyúttal minden válasz automatikusan javít a Hunch rendszerén, pontosabbá teszi azt.
"A mostani helyzet kiválóan alkalmas egy új cég alapítására. A krízis ugyanis kreatívvá tesz. Minél kevesebb a pénzed, annál jobb dolgok jutnak az eszedbe" - tért ki a gazdasági világválságra a Flickr társalapítója, aki a Creative Commons program vezetői között is megtalálható. Bár a honlapot sokan kétkedve fogadták, a regisztrált bétatesztelők száma már öt nap után elérte a 30 000-et és ők máris válaszoltak 1,5 millió kérdésre.