Gyurkity Péter
Bemutatta új keresőjét a Microsoft
Az eddig Kumo kódnéven fejlesztett új keresőmotor most Bing néven indul útjára, néhány napon belül pedig világszerte elérhető lesz. A szoftvercég jobb találatokat, nagyobb hatékonyságot és szervezettséget ígér.
Steve Ballmer vezérigazgató a D: All Things Digital konferencia utolsó napján rántotta le a leplet a Bing névre keresztelt új keresőmotorról, ahogy azt várni lehetett. A Microsoft ezzel akarja megállítani a Google szinte mindent elsöprő fölényének további növekedését, véleményük szerint pedig a felhasználók igényeinek megfelelő kiszolgálása esetén erre minden esélyük megvan. Lássuk, mivel próbálják meghódítani a Google-hez szokott internetezők szívét.
Az első időszakban a Bing négy alapvető pillérre épül, ezek mentén szolgál majd keresési találatokkal, útmutatókkal és kiegészítő információval. Ezek sorrendben: online vásárlás (a vélemények és részletes tesztek kilistázásával), utazások (az útvonal és a fontos állomások megtervezése, a korábban felvásárolt Farecast cég szolgáltatása mentén), az egészséggel kapcsolatos adatok keresése (korábban Microsoft HealthVault), valamint a helyi cégek és szolgáltatások felkutatása (integrált véleményekkel és térképekkel). A változások révén a Virtual Earth is átalakul, ezentúl Bing Maps for Enterprise néven lesz elérhető, a kereső egyik kiegészítéseként.
A Decision Engine néven is emlegetett motor további funkciókkal igyekszik javítani a találatok listáját: Best Match (a releváns találatok előrehozása), Quick Preview (a találati listában szereplő oldal megjelenítése egy kis ablakban), Web Groups (a találatok rendezése, csoportosítása), Quick Tabs (az eltérő kategóriák fülekkel történő elkülönítése), illetve Sentiment Extraction (vásárlói vélemények, tesztek és egyéb információ felkutatása). Ebből is jól látható, hogy a Bing nem egyszerűen a Live Search átnevezése - a Microsoft mindent megtesz, hogy eséllyel szálljon versenybe az első helyért a keresők piacán.
A Bing hivatalos oldala már elérhető, a szolgáltatás azonban csak június 3-tól lesz kipróbálható világszerte.
Steve Ballmer vezérigazgató a D: All Things Digital konferencia utolsó napján rántotta le a leplet a Bing névre keresztelt új keresőmotorról, ahogy azt várni lehetett. A Microsoft ezzel akarja megállítani a Google szinte mindent elsöprő fölényének további növekedését, véleményük szerint pedig a felhasználók igényeinek megfelelő kiszolgálása esetén erre minden esélyük megvan. Lássuk, mivel próbálják meghódítani a Google-hez szokott internetezők szívét.
Az első időszakban a Bing négy alapvető pillérre épül, ezek mentén szolgál majd keresési találatokkal, útmutatókkal és kiegészítő információval. Ezek sorrendben: online vásárlás (a vélemények és részletes tesztek kilistázásával), utazások (az útvonal és a fontos állomások megtervezése, a korábban felvásárolt Farecast cég szolgáltatása mentén), az egészséggel kapcsolatos adatok keresése (korábban Microsoft HealthVault), valamint a helyi cégek és szolgáltatások felkutatása (integrált véleményekkel és térképekkel). A változások révén a Virtual Earth is átalakul, ezentúl Bing Maps for Enterprise néven lesz elérhető, a kereső egyik kiegészítéseként.
A Decision Engine néven is emlegetett motor további funkciókkal igyekszik javítani a találatok listáját: Best Match (a releváns találatok előrehozása), Quick Preview (a találati listában szereplő oldal megjelenítése egy kis ablakban), Web Groups (a találatok rendezése, csoportosítása), Quick Tabs (az eltérő kategóriák fülekkel történő elkülönítése), illetve Sentiment Extraction (vásárlói vélemények, tesztek és egyéb információ felkutatása). Ebből is jól látható, hogy a Bing nem egyszerűen a Live Search átnevezése - a Microsoft mindent megtesz, hogy eséllyel szálljon versenybe az első helyért a keresők piacán.
A Bing hivatalos oldala már elérhető, a szolgáltatás azonban csak június 3-tól lesz kipróbálható világszerte.