MTI
Digitalizálják a hazai földügyi nyilvántartást
A rendszerváltáshoz hasonló változást hozhat a földhivatali ügyintézés elektronizálása Sirman Ferenc, a Földművelésügyi és Vidékfejlesztési Minisztérium szakállamtitkára szerint.
A Földhivatali szolgáltatások az ügyfélkapun című konferencia megnyitóján csütörtökön Budapesten a szakállamtitkár kiemelte: a Digitális Földhivatal koncepció első lépéseként mintegy kétmilliárd forintos európai uniós és magyar állami forrás bevonásával 2010 szeptemberéig megvalósulhat a földhivatali adatok nonstop elérhetősége az interneten keresztül. A TakarNet24 elnevezésű projekt megvalósításával lényegesen gyorsabbá válhat az ügyintézés, és alapja lehet a távlati célként megjelölt teljesen elektronikus földhivatali szolgáltató rendszernek. A fejlesztés a százmilliárd forintos forrásból gazdálkodó Elektronikus Közigazgatás Operatív Program kiemelt projektjei közé tartozik.
A szakállamtitkár hozzátette: az elmúlt másfél évtizedben fontos változások zajlottak le az ingatlan-nyilvántartás és az ügyintézés terén is, azonban a társadalmi elvárásoknak megfelelően a földhivatali rendszert tovább kell fejleszteni, korszerűsíteni. Az ingatlan-nyilvántartási rendszer jelenleg tulajdoni lapokon, illetve kataszteri térképeken tartja nyilván az ingatlanok összes szükséges jogi, valamint adminisztratív adatait, fizikai leírását és elhelyezkedését. Tavaly országosan 3,3 millió beadvány érkezett a földhivatalokhoz, ennek következtében az intézményhálózat igen jelentős ügyiratmennyiséget kezel.
A tervezett fejlesztés eredményeként az ügyfelek a kormányzati portálon elérhető Központi Ügyfélkapun keresztül bármikor, bárhonnan hiteles információt kaphatnak az ingatlanok nyilvántartási adatairól és az adatokban bekövetkező változásokról. Az adatok keresését és az adatokban való eligazodást térképi megjelenítés is segíti majd. A projekt technológiai megvalósítása során a körzeti földhivatali adatbázisok adatszolgáltató szerepét egy központilag kialakított szinkronizált frissítésű adatbázis veszi át, de az ügyintézés továbbra is a körzeti földhivatali adatbázisok segítségével történik majd.
A Földhivatali szolgáltatások az ügyfélkapun című konferencia megnyitóján csütörtökön Budapesten a szakállamtitkár kiemelte: a Digitális Földhivatal koncepció első lépéseként mintegy kétmilliárd forintos európai uniós és magyar állami forrás bevonásával 2010 szeptemberéig megvalósulhat a földhivatali adatok nonstop elérhetősége az interneten keresztül. A TakarNet24 elnevezésű projekt megvalósításával lényegesen gyorsabbá válhat az ügyintézés, és alapja lehet a távlati célként megjelölt teljesen elektronikus földhivatali szolgáltató rendszernek. A fejlesztés a százmilliárd forintos forrásból gazdálkodó Elektronikus Közigazgatás Operatív Program kiemelt projektjei közé tartozik.
A szakállamtitkár hozzátette: az elmúlt másfél évtizedben fontos változások zajlottak le az ingatlan-nyilvántartás és az ügyintézés terén is, azonban a társadalmi elvárásoknak megfelelően a földhivatali rendszert tovább kell fejleszteni, korszerűsíteni. Az ingatlan-nyilvántartási rendszer jelenleg tulajdoni lapokon, illetve kataszteri térképeken tartja nyilván az ingatlanok összes szükséges jogi, valamint adminisztratív adatait, fizikai leírását és elhelyezkedését. Tavaly országosan 3,3 millió beadvány érkezett a földhivatalokhoz, ennek következtében az intézményhálózat igen jelentős ügyiratmennyiséget kezel.
A tervezett fejlesztés eredményeként az ügyfelek a kormányzati portálon elérhető Központi Ügyfélkapun keresztül bármikor, bárhonnan hiteles információt kaphatnak az ingatlanok nyilvántartási adatairól és az adatokban bekövetkező változásokról. Az adatok keresését és az adatokban való eligazodást térképi megjelenítés is segíti majd. A projekt technológiai megvalósítása során a körzeti földhivatali adatbázisok adatszolgáltató szerepét egy központilag kialakított szinkronizált frissítésű adatbázis veszi át, de az ügyintézés továbbra is a körzeti földhivatali adatbázisok segítségével történik majd.