MTI

Rendezik a kormányzati Ügyfélkapu helyzetét

Az Ügyfélkapu működésével kapcsolatos hibák rámutattak arra, hogy pontosítani kell az eljárásrendeket és a forrásszerkezetet hozzá kell igazítani a megnövekedett információs igényekhez - mondta Baja Ferenc infokommunikációért felelős kormánybiztos, a Miniszterelnöki Hivatal államtitkára szerdán a parlament szaktestületének ülésén.

A kormányzati portál elmúlt időszakban történt hibái emberi mulasztásra vezethetők vissza, de ezek a személyi hibák úgy jöhettek létre, hogy olyan körülmények között kell tesztelni a változásokat, amelyek nagyon jelentős kockázatokat hordoznak - közölte Baja Ferenc az Országgyűlés e-Befogadásügyi eseti bizottságának, valamint a gazdasági és informatikai bizottság informatikai és távközlési albizottságának együttes ülésén. Mint mondta, a nagy központi rendszereket úgynevezett tükröztetett struktúrában építik fel ott, ahol erre elegendő forrás van. Jövő év januártól így lesz az új Ügyfélkapu esetében is, a központi rendszer teljes egészében tükröztetett verzióban működik majd.

Az Ügyfélkapu működésében bekövetkezett hibák miatt kért vizsgálat részletes jelentése csütörtöktől tekinthető meg az ekk.gov.hu oldalon - jegyezte meg. Dedinszky Ferenc, a kormányzat informatikai biztonsági felügyelője elmondta, három esemény következett be gyorsan egymás után.

Január 19-én az OEP rendszerében a biztosítotti jogviszony igen jelentős számú hiányát jelezte a rendszer. Ez annak volt köszönhető, hogy korábban módosítottak egy programot, amely, ha egy munkáltatónál egy hibásan bejelentett adatot talált, akkor a továbbiakban ellenőrizte az összes bejelentését. A program egy nyugdíjas esetében is ilyen hibát észlelt és ennek következtében egy többmilliós adatbázist kezdett el vizsgálni. A program ennek egy részével végzett a hétfő reggeli "élesbe állásig", és ezért a rendszer az összes, még vizsgálandó személynél jogviszony hiányt jelzett.

Mint közölte, január 20-án a központi rendszernél történt hiba, itt egy úgynevezett "felugró ablak" nem jelent meg a könyvelő cégek által használt alkalmazás során, szintén egy programmódosítás miatt. Február 7-én konfigurációs paramétereket módosítottak, és nem végezték el a tesztelést, ezért azonosítás-keveredés lépett fel.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • sly007 #3
    Állami cégnél olyanra is gondoltam aki állami projekten dolgozik. Rosszabb esetbe csak úgy csinál mintha dolgozna. Aztán a később felbukkanó hibákból újabb forintokat tudnak szerezni maguknak. Aztán amikor haverokkal beszélgetnek hétvégén sörözés közbe akkor szidják az államot, hogy mennyi pénzt vesz el tőlük. Arra persze nem gondolnak, hogy ezért ők is tettek elég sokat.
  • kvp #2
    "Nem tudom kik dolgoznak itt, de ha nem állami cégnél dolgoznának, akkor őket már rég kiszórták volna ilyenért. Sőt a cég ha nem áll több lábon akkor a boltot is bezárhatja."

    Nem allami ceg fejleszti es a vezerigazgato mar le is mondott. Most eppen hatalmas fejetlenseg van nalluk, mert a publikus bug-okon kivul meg van par komolyabb problemajuk is.
  • sly007 #1
    "Az Ügyfélkapu működésével kapcsolatos hibák rámutattak arra, hogy pontosítani kell az eljárásrendeket és a forrásszerkezetet hozzá kell igazítani a megnövekedett információs igényekhez"

    Köznyelven: Arra költjük most már a pénzt amire kellet volna. Sajnos már kritikus a tömeg.

    [bla, bla, bla ...]

    "... többmilliós adatbázist kezdett el vizsgálni."

    Köznyelven: Több millió szép nagy szám, de nem adatbázisok esetében.

    "Február 7-én konfigurációs paramétereket módosítottak, és nem végezték el a tesztelést, ezért azonosítás-keveredés lépett fel."

    Köznyelven: Igen, ezt már kitaláltuk amikor a hiba bekövetkezett, de akkor mi a francra költik a pénzünket, ha nem erre? Nem tudom kik dolgoznak itt, de ha nem állami cégnél dolgoznának, akkor őket már rég kiszórták volna ilyenért. Sőt a cég ha nem áll több lábon akkor a boltot is bezárhatja.