Napi Online

Kötelező lesz az e-ügyintézés

A parlament elé került az elektronikus tértivevényről szóló törvényjavaslat, amely 2010 júliusától kötelezővé teszi a hivatali és peres ügyekben az elektronikus intézkedés alkalmazását.

Az Igazságügyi és Rendészeti Minisztérium elvileg már az idén nyáron bevezettette volna a rendszert, de a jogszabálytervezet csak mostanra készült el. A rendszer az ügyfélkapus ügyintézésen keresztül fog működni, lényegében a hivatalos dokumentum elérése előtt kell igazolni, hogy az iratot átvette a címzett. Első körben a vállalkozások számára lesz kötelező a bírósági ügyekhez kapcsolódó dokumentumkezelést elektronikusan intézniük, ha ügyükben előírás a jogi képviselet.

Ez kézenfekvő, hiszen az ügyvédeknek már most is alkalmazniuk kell az elektronikus ügyintézést a cégeljárások során. A cégeket az ügyfélkapun megadott hivatalos e-mail-címükön tájékoztatják, hogy elektronikus üzenetük érkezett. Ha nem reagálnak, öt nap elteltével újabb üzenetet kapnak, majd ezt követően automatikusan elolvasottnak tekintik a megküldött dokumentumokat.

A kötelező elektronikus eljárást a közbeszerzésekre is kiterjeszti a javaslat: ezek szerint az ajánlatkérőnek a honlapján kell közzétennie a szükséges formanyomtatványokat, amelyek az elektronikus ajánlattételhez kellenek. Az azonban egyelőre nem ismert, hogy a nyomtatványok elektronikusan is kitölthetők lesznek-e, vagy a cégeljáráshoz hasonlóan kézzel kell kitölteni, majd szkennelve továbbítani.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • redfish #3
    Nagyszerű!
    Rozi néni Biharnagybajomban, ha majd hivatalos ügyeket szeretne intézni, előbb vásárolhat egy számítógépet (kb. 100ezer Ft), be kell köttetnie az internetet (kb. havi 2-5ezer Ft), meg kell tanulnia (legalább alapszinten) a számítógépkezelést, rá kell jönnie, mi is az az elektronikus levelezés (e-postafiók használata, stb.)...

    Én például örülök, ha a hivatalos ügyeimet ezentúl neten is intézhetem, mert évek óta van sz.gépem, internetem...
    De tudom, hogy nagyon sok embernek nincs otthon számítógépe és internet elérése (még kábelTV-re sincs pénze), maximum a munkahelyén tud sz.géphez hozzáférni, ha van munkahelye...

    Velük mi lesz?!

    Ezt a rendeletet akkor kellene meghozni, ha kiépítenének országosan és településenként olyan központokat, ahol mindenki ingyenesen számítógépezhet és internetezhet, ott elintézheti a hivatalos ügyeit, esetleg segítenek is neki, mit hogyan kell csinálnia. (Volt ilyen : TELEHÁZ néven, sok településen sok-sok pénzért megnyitották, aztán szép lassan eltűntek.)
    Lehetne pl. a könyvtárakban ilyen számítógépeket telepíteni (nem kell új helyiség, vannak segítő munkatársak, internet is van).

    Szóval, amíg ezt nem tudják biztosítani, addig az e-ügyintézés legyen VÁLASZTHATÓ LEHETŐSÉG, nem pedig kötelezően egyféle ügyintézési mód!!!

  • hiftu #2
    Van olyan hivatal, ahol e-ügyintézés = 1 db e-mail cím az egész hivatalhoz.
    Jó mi?
  • xNoodlex #1
    Aztán az ügyfélkapu összeomlik egy hétre és cseszheti mindenki.