Berta Sándor
Új bevételi forrásokat keres a zeneipar
A vasárnap Cannes-ban kezdődő MIDEM zenei kiállítás egyik legfontosabb témája az új bevételi lehetőségek meghatározása lesz.
A rendezvényen több mint 85 ország képviselői, zenészek, kiadók és a szakemberek tanácskoznak majd arról, hogy milyen módon juthatna még több bevételhez a zeneipar. Az egyik fórum mottója stílusosan "Hol a pénz?", és a rövid kérdés nyugodtan lehetne az egész esemény mottója is. Abban egyetértenek a piaci szereplők, hogy jelenleg a legnagyobb problémát a gazdasági világválság, a zenei fájlcserélés és a kiadók csökkenő befolyása jelentik. A szakértők abban egyetértenek, hogy a megoldás kézenfekvő: az internet. Vagyis erősíteni kell az online eladásokat, új terjesztési módszereket kell kidolgozni és az előadóknak új kapcsolatot kell kiépíteniük a rajongókkal.
Az idei MIDEM tiszteletbeli vendége az az Oroszország lesz, ahol a zeneiparban mintha minden a világ többi részén tapasztaltakkal ellentétes módon történne. Oroszországban ugyanis évente 10 százalékkal nőnek a másutt drasztikus mértékben csökkenő zenei CD-eladások és az online terjesztés is egyre meghatározóbb a piacon.
Az alternatív elképzelésekre jó példa a NoMajorMusik, amely lehetővé akarja tenni a felhasználók számára, hogy akár anyagilag is támogassák kedvenc zenekaruk vagy énekesük legújabb lemezének elkészítését. A költségekből részt vállaló rajongók természetesen a későbbi bevételekből is részesednek. A nagy kiadók továbbra sem túlzottan fogékonyak az új ötletekre. A többségük a perek és a digitális másolásvédelem feladása után ragaszkodik ahhoz, hogy az internetszolgáltatók keményen lépjenek fel a sok zenei fájlt vagy albumot letöltő személyekkel szemben és blokkolják vagy szüntessék meg az illetők internethozzáféréseit.
Emellett a témák között szerepelnek a közösségi portálok és a mobil készülékek jelentette új zeneterjesztési lehetőségek, az új fajta hirdetési megoldások kidolgozása, illetve a zeneszámok és akár a teljes albumok integrálása a számítógépes és videojátékokba. Szintén szóba kerülnek majd az esetleges újabb zenei játékok.
A rendezvényen több mint 85 ország képviselői, zenészek, kiadók és a szakemberek tanácskoznak majd arról, hogy milyen módon juthatna még több bevételhez a zeneipar. Az egyik fórum mottója stílusosan "Hol a pénz?", és a rövid kérdés nyugodtan lehetne az egész esemény mottója is. Abban egyetértenek a piaci szereplők, hogy jelenleg a legnagyobb problémát a gazdasági világválság, a zenei fájlcserélés és a kiadók csökkenő befolyása jelentik. A szakértők abban egyetértenek, hogy a megoldás kézenfekvő: az internet. Vagyis erősíteni kell az online eladásokat, új terjesztési módszereket kell kidolgozni és az előadóknak új kapcsolatot kell kiépíteniük a rajongókkal.
Az idei MIDEM tiszteletbeli vendége az az Oroszország lesz, ahol a zeneiparban mintha minden a világ többi részén tapasztaltakkal ellentétes módon történne. Oroszországban ugyanis évente 10 százalékkal nőnek a másutt drasztikus mértékben csökkenő zenei CD-eladások és az online terjesztés is egyre meghatározóbb a piacon.
Az alternatív elképzelésekre jó példa a NoMajorMusik, amely lehetővé akarja tenni a felhasználók számára, hogy akár anyagilag is támogassák kedvenc zenekaruk vagy énekesük legújabb lemezének elkészítését. A költségekből részt vállaló rajongók természetesen a későbbi bevételekből is részesednek. A nagy kiadók továbbra sem túlzottan fogékonyak az új ötletekre. A többségük a perek és a digitális másolásvédelem feladása után ragaszkodik ahhoz, hogy az internetszolgáltatók keményen lépjenek fel a sok zenei fájlt vagy albumot letöltő személyekkel szemben és blokkolják vagy szüntessék meg az illetők internethozzáféréseit.
Emellett a témák között szerepelnek a közösségi portálok és a mobil készülékek jelentette új zeneterjesztési lehetőségek, az új fajta hirdetési megoldások kidolgozása, illetve a zeneszámok és akár a teljes albumok integrálása a számítógépes és videojátékokba. Szintén szóba kerülnek majd az esetleges újabb zenei játékok.