Berta Sándor
Memóriakártyán is árulnak zenét
A négy nagy zenei kiadó (EMI, Sony, Universal, Warner) és a SanDisk egy új zenei formátumot mutattak be. A SlotMusic az MP3 és a microSD-memóriakártya digitális másolásvédelem nélküli kombinációja.
A SlotMusic receptje egyszerű: a legfeljebb 320 kilobájt/s-os MP3 formátumú zeneszámokat egy 1 gigabájtos microSD-memóriakártyán helyezik el. A művészek az adathordozókon ezenkívül különböző kiegészítő információkat, akár képeket, rövidebb videókat, koncertfelvételeket is megjelentethetnek. Az esetleg fel nem használt tárolókapacitást pedig a vásárlók hasznosíthatnák a saját céljaikra. Azért, hogy a dalokat a microSD-hellyel nem rendelkező készülékeken is le lehessen játszani, a slotMusicot ellátták egy USB-adapterrel is. A zenei CD felváltására szánt termék várhatóan már október közepén megjelenik az Egyesült Államokban, elsősorban a Best Buy és a Wal-Mart szupermarket-láncokban, azután pedig Európában is.
"A SlotMusic egy kézzel fogható, a CD-hez hasonlóan magas minőségi szintet képviselő alternatívát jelent a felhasználók számára. Világszerte csak az idén 1,2 milliárd mobiltelefont dobnak piacra és számos mobil lejátszó készüléket. Ez a folyamat most jelentősen felgyorsulhat" - hangsúlyozta Danielle Levitas, az IDC alelnöke. A The Wall Street Journal tudósítása szerint egy új album akár 15 dollárba is kerülhet, ami azért érdekes, mert a SanDisk a tengerentúli webáruházában egy üres adathordozót kínál ennyiért. A The New York Timesnak pedig az egyik kiadó képviselője 7-10 dolláros albumonkénti árról beszélt.
Az első 29 album előadói között megtalálható lesz Rhianna, Weezer, a New Kids on the Block, Leona Lewis, de kiadnak egy Elvis Presley lemezt is. A megoldás előnye lehet az USB-adapter és az, hogy viszonylag sok, akár autókba beépített készüléknek már van microSD-helye. Nemrég egyébként felröppent a hír, miszerint a Samsung 5,85 milliárd dollárért szívesen felvásárolná a SanDisket, de a cég visszautasította az ajánlatot. Ha mégis megvalósulna a felvásárlás, azt jóvá kell hagyniuk az amerikai versenyhatóságoknak és az ügyletnek emellett állítólag nemzetbiztonsági kockázatai is lehetnek.
A SlotMusic receptje egyszerű: a legfeljebb 320 kilobájt/s-os MP3 formátumú zeneszámokat egy 1 gigabájtos microSD-memóriakártyán helyezik el. A művészek az adathordozókon ezenkívül különböző kiegészítő információkat, akár képeket, rövidebb videókat, koncertfelvételeket is megjelentethetnek. Az esetleg fel nem használt tárolókapacitást pedig a vásárlók hasznosíthatnák a saját céljaikra. Azért, hogy a dalokat a microSD-hellyel nem rendelkező készülékeken is le lehessen játszani, a slotMusicot ellátták egy USB-adapterrel is. A zenei CD felváltására szánt termék várhatóan már október közepén megjelenik az Egyesült Államokban, elsősorban a Best Buy és a Wal-Mart szupermarket-láncokban, azután pedig Európában is.
"A SlotMusic egy kézzel fogható, a CD-hez hasonlóan magas minőségi szintet képviselő alternatívát jelent a felhasználók számára. Világszerte csak az idén 1,2 milliárd mobiltelefont dobnak piacra és számos mobil lejátszó készüléket. Ez a folyamat most jelentősen felgyorsulhat" - hangsúlyozta Danielle Levitas, az IDC alelnöke. A The Wall Street Journal tudósítása szerint egy új album akár 15 dollárba is kerülhet, ami azért érdekes, mert a SanDisk a tengerentúli webáruházában egy üres adathordozót kínál ennyiért. A The New York Timesnak pedig az egyik kiadó képviselője 7-10 dolláros albumonkénti árról beszélt.
Az első 29 album előadói között megtalálható lesz Rhianna, Weezer, a New Kids on the Block, Leona Lewis, de kiadnak egy Elvis Presley lemezt is. A megoldás előnye lehet az USB-adapter és az, hogy viszonylag sok, akár autókba beépített készüléknek már van microSD-helye. Nemrég egyébként felröppent a hír, miszerint a Samsung 5,85 milliárd dollárért szívesen felvásárolná a SanDisket, de a cég visszautasította az ajánlatot. Ha mégis megvalósulna a felvásárlás, azt jóvá kell hagyniuk az amerikai versenyhatóságoknak és az ügyletnek emellett állítólag nemzetbiztonsági kockázatai is lehetnek.