19
  • B0nFire
    #19
    Eszem ágában sincs a DJ féle lemezjátszást előadásnak nevezni. Sőt. Csak figyelmesen kell olvasni a soraim között is.
  • enginer
    #18
    "A Beatles óta egy cseppet változott a technika:-) Ma már minden további nélkül elő tudnák adni élőben is."

    Ha azt előadásnak nevezed, hogy egy DJ felrakja a lemezt és bólogat hozzá, akkor igazad van. :D
    Akkoriban ez még nem volt divat.
    A koncert látogató közönség valahogy nem favorizálja a playback "művészeket" és talán ezért lett egy időben a "unplugged" akkora divat!
  • B0nFire
    #17
    Nézd meg ezt a videót: http://www.youtube.com/watch?v=H0LVnayxqNg
    Itt fent ugyanez az úriember mutat be egy VST hangszert különböző stílusokban: etnikai ütőhangszerek, full orkeszter, vagy az általad oly sokra tartott elektronikus DJ stílusban. Amint mondtam, ember+hangszer kell az előadáshoz, és természetesen nem árt kihasználni a modern technikát. Ma a számítógép úgy hozzátartozik egy zenéhez, mint bármilyen más hangszer. Ezzel nincs is gond. Csak meg kell tanulni hangszeren játszani, és zenélni kell, nem pedig összelopkodott loopokból összelopkodott programmal gyártani a szemetet.
  • B0nFire
    #16
    A Beatles óta egy cseppet változott a technika:-) Ma már minden további nélkül elő tudnák adni élőben is.

    Ferrer: szerintem egyikünk csúnya nagy tévedés áldozata. Az általad belinkelt emberkék milyen hangszeren játszanak, és miért nem lehet előadni élőben? Mindent elő lehet adni, csak megfelelő számú ember kell hozzá. Tudod ezt hívják "zenekarnak". Aki meg egyedül játszik, az a szólista, de mivelhogy egy hegedűszólót baromi unalmas lenne 3 és fél órán át hallgatni, általában a szólistákat is kíséri egy kísérőzenekar.

    Vagy csak vess egy pillantást erre. Ők ketten bármit elő tudnak adni. Ismétlem: bármit. Volt hozzájuk szerencsém élőben is Budapesten jó néhány évvel ezelőtt.
    http://www.youtube.com/watch?v=8vI_oYfeAZ8
  • enginer
    #15
    Asszem talán a borsörmester megjelenésekor jelentette be a Beatles, hogy ezt már nem tudják élőben előadni és nem is koncerteztek többet.
    Szinte minden dalukat sorozatos rájátszásokkal, bonyolult hangszereléssel és effektekkel készítették, amit koncerten nem tudtak volna előadni.
  • Ferrer
    #14
    http://www.di.fm/
    Az oldal első részében található stílusokból kb. egyiket sem.
  • cateran
    #13
    hehe tenyleg..mely zenei stilus az, melyet nem olyan konnyu eloben tolni? Avass be pajtas...
  • B0nFire
    #12
    Ferrer. Én meg annyira szeretem, amikor az SG fórumot egyesek csak arra használják, hogy másokkal személyeskedjenek, ha már a témához érdemben nem tudnak hozzászólni.

    Sajnos nem tudom, milyen zenei stílusról beszélsz. Mi az amit nem lehet előadni élőben? Talán az elektronikus zenére gondolsz? Mi van Jean Michel Jarre-ral, vagy Vangelissel? Ők élőben nyomják, és nem lehet rájuk fogni, hogy - szavaiddal élve - "idióta metálosok" lennének. Sajnos én őskövület vagyok, és még megragadtam az ember+hangszer=zene képletnél. Ezt - bármilyen műfaj is legyen - elő lehet adni élőben. De remélem te tudsz ilyet mondani, ha már felhoztad a témát. Kíváncsian várom.
  • Ferrer
    #11
    Bonfaar,
    Ha te aktív zenész voltál, akkor biztos tudod, hogy vannak zenei stílusok, amiket nem lehet csak úgy eljátszani élőben. De az is lehet, hogy ezeket te nem tartod művészetnek, mert pl. idióta metálos vagy. Nem tudom.
    A másik, hogy ennyi erővel mondhatnánk azt is, hogy a grafikusok álljanak ki az utcára graffitiket festeni, és talán majd *egyszer* felfigyel rájuk valaki (valszeg senki)

    A zene ma egy termék, amit el kell adni. Ha nem tetszik, lehet menni hobbizenélni, nem ugyanarról szól a kettő.

    Amúgy úgy szeretem, amikor ilyen SG-s híreknél az emberek tucatnyi mentséget hoznak fel a lopásaikra.
  • Balintos
    #10
    Koncertezni kell. Ez nagy probléma azoknak a SZTÁRoknak akik számítógépes utómunkák nélkül halgathatatlanok.
  • RecoPhile
    #9
    Megkő fogni azt a hangszert, fel kell mászni a színpadra, zenélni, leadni koncertenként 2-3 kilót; be a buszba, menni a következő helyszínre és kezdeni elölről! Ja, és saját kézzel (nem jól fizetett hórukkmenekkel) pakolni a cuccost, seggelni a hideg buszban, benzinkúton kajálni és dögleni, esténként zajos és füstös kocsmákban fellépni az 50 részeg tinédzsernek. Két fellépés között meg menni próbálni, zenét szerezni, mindemellett természetesen dolgozni "rendes" állásban 8 órában, ahogy más zenészek is megteszik, és mellesleg, ha jut még rá idő, akkor törődni a családdal is.

    A mi sulinkban is van egy amatőr eggyüttes (Kertészeti főiskola karon) akik ált. minden héten mennek küllönböző helyekre koncertezni.
    Mondjuk azzal küllönbségel, hogy ők tanulnak nem dolgoznak.
    http://gyulladascsokkento.tar.hu akit érdekel xP

    Szerintem is lekénne már huzniuk a rolót ... .xS
  • B0nFire
    #8
    Az a legnagyobb baj, hogy megint struccpolitikát folytatnak, és megpróbálják olyan szinten hülyének nézni a közvéleményt, hogy az fantasztikus! Nem kell olyan öregnek lenni, hogy emlékezzünk az analóg korszakra. A mai harmincasok is másolták a lemezt/kazettát/vhs-t. Csak nem "dróton" keresztül ment az adatcserebere, hanem ténylegesen fizikai úton. Ahogy mondod. Egyvalaki megvette az eredeti CD-t, aki nagy rajongó volt, a kisebbek pedig lemásolták. Mindig volt egyvalaki, akinek X előadó a kedvence volt, ő megvette. Sőt, koncertre becsempészték a piacos kétkazettás magnót, amit azért nem volt olyan könnyű elrejteni mint egy mai digitális diktafont, és felvették a koncertet, és terjedt kézről-kézre. Gondolkodni kéne, és nem vendettát hirdetni a potenciális vásárlók ellen, mert ha minden rajongót lecsuknak, nem lesz aki megvegye a koncertre a jegyet. Persze a kiadónak könnyű, ő légkondis irodában tárgyal az érdekvédőkkel, de soha egy percet nem dolgozott a produkció létrejöttében. Majd ha megfogja a hangfalat, és cuccol, akkor tartsa a markát. Ki lehet próbálni, milyen kalandos és romantikus a zenészélet, lehet a benzinkúton aludni a buszban, ahol télvíz idején az ember fejére csöpög a hideg víz, és az év 365 napjából 200-ban még egy rendes klozettra sem tud elmenni az ember. A különbség csupán annyi, hogy a zenész tudomásul veszi, hogy ezzel az élettel ez jár, míg a kiadó a jól szabott öltönyében pöffeszkedik, és megpróbálja lefölözni a hasznot. Egyre kevesebb zenekar köt szerződést az efféle piócákkal, és egyre több kiadványon látható a bűvös "szerzői kiadás". És nem véletlen. A zenész vet, a kiadó arat? Na, majd rádöbbennek.
  • Gerygrey
    #7
    a sok zenei fájlt vagy albumot letöltő személyekkel szemben és blokkolják vagy szüntessék meg az illetők internethozzáféréseit.

    Aki meg sokszor megy át villamossal a haverjaihoz CD-t másolni, attól erre szakosodott BKV ellenőrök vegyék el a bérletét, kísérjék haza és zárják rá az ajtót.
  • avengir
    #6
    Ez legalább annyira jó volt, mint az a kijelentés, hogy a rockerek nem drogoznak, csak isznak! :sírvaröhög:
  • rumkola
    #5
    Ez régóta megy, nem új ötlet. :))))

    Ezzel az a problémájuk, hogy abból a kiadók egy fityinget sem látnak. :)
  • asdefge
    #4
    A szivemből szóltál Bonfire! Örvendetes viszont, hogy egyre több fiatal kezdi újra felfedezni az élő zene varázsát. Legalábbis amerre én járok ezt tapasztalom. Egyre több a csinos rockermacska és döglenek a plázacicák :-))
    Azért a vén kandúroknak ez komoly szempont :-))
  • B0nFire
    #3
    Számból vetted ki a szót. Úgy szólok, mint aki 16 éven át aktív zenész volt. Off: megromlott egészségi állapotom miatt már nem tudtam folytatni. Off vége

    Megkő fogni azt a hangszert, fel kell mászni a színpadra, zenélni, leadni koncertenként 2-3 kilót; be a buszba, menni a következő helyszínre és kezdeni elölről! Ja, és saját kézzel (nem jól fizetett hórukkmenekkel) pakolni a cuccost, seggelni a hideg buszban, benzinkúton kajálni és dögleni, esténként zajos és füstös kocsmákban fellépni az 50 részeg tinédzsernek. Két fellépés között meg menni próbálni, zenét szerezni, mindemellett természetesen dolgozni "rendes" állásban 8 órában, ahogy más zenészek is megteszik, és mellesleg, ha jut még rá idő, akkor törődni a családdal is.

    El van szállva a "sztárvilág" nagyon magával. Ők, akik állandóan és minden áldott médiafelületen vinnyognak és sírnak kétségbeesésükben, rá kéne hogy jöjjenek, 100 zenészből 99 inkább úgy él, mint ahogy leírtam, nem pedig a jogdíjaikból hawajoznak, amiket (amúgy mellesleg) nem zenéléssel hoztak létre. Mert az nem számít zeneszerzésnek, hogy el tud lopni egy jó szoftvert, meg összelopkod egy halomnyi loopot, amiből 2 óra alatt összehány egy lemezt. Ez fércelés, tákolás, iparosmunka; zenészhez nem méltó. Ez érvényes a mai összes ún. popzenekarra! Tessenek zenélni! Lesz pénz! Ha keveslik, el lehet menni ekézni!!! Más is megtette már, és nem esett le a gyűrű az ujjáról.
  • Doktor Kotász
    #2
    Van egy ötletem.
    Tessék koncertezni, abból van pénz a zenekaroknak, és szokják meg a kiadók, hogy a patkolókovácsok sorsára jutottak...
  • HeavyDee
    #1
    A nagy kiadók továbbra sem túlzottan fogékonyak az új ötletekre. A többségük a perek és a digitális másolásvédelem feladása után ragaszkodik ahhoz, hogy az internetszolgáltatók keményen lépjenek fel a sok zenei fájlt vagy albumot letöltő személyekkel szemben és blokkolják vagy szüntessék meg az illetők internethozzáféréseit.

    Hehe...
    Azt kérik, hogy az internet szolgáltatók mondjanak le a saját hasznukról a kiadók részére...