Berta Sándor
Ismét teszteli a Phormot a British Telecom
Miután a brit kormány kedvező döntést hozott, a távközlési óriás úgy döntött, hogy önkéntesek segítségével újra teszteli a vitatott webforgalom-figyelő rendszert.
Kedden felhasználók egy csoportját kérte fel a British Telecom, hogy vegyenek részt az új reklámtechnológia vizsgálatában. A mostani immár a Phorm harmadik tesztje, azonban ez az első, amelyet a vállalat hivatalosan is bejelentett. A mostani vizsgálatok célja, hogy megtalálják a rendszer leghatékonyabb beállításait és alkalmazási lehetőségeit. "Amennyiben a tesztelés elvárásainknak megfelelően zajlik le, akkor a Phormot mindenki számára elérhetővé tesszük. A mostani folyamat minimum 4 hétig tart és azt reméljük, hogy a feladatba sikerül legalább 10 000 ügyfelünket bevonnunk. Az emberek bármikor kiszállhatnak" - jelentette ki a BBC-nek a British Telecom egyik szóvivője.
A megoldás segítségével a legapróbb részletekig elemezhetők a cég ügyfeleinek webes szokásai, hogy milyen honlapokat kerestek fel és így létrehozható az érdeklődési profiljuk. Ennek köszönhetően minden felhasználó a jövőben csak célzott, az érdeklődési körének megfelelő reklámokkal találkozhat. Kérdés azonban az, hogy az emberek miként fogadják majd a Phorm bevezetését. A BT-nél mindenesetre a rendszer neve már nem Phorm, hanem Webvise.
A szolgáltatás ügyében a londoni rendőrség hivatalos vizsgálatot indított. A brit adatvédelmi ügyekért felelős Information Commissioner irodája ugyanakkor nem talált törvénysértésre utaló bizonyítékokat. A webes forgalomfigyelő megoldást a BT már tesztelte és rajta kívül a másik két nagy brit internetszolgáltató, a Virgin Media és a TalkTalk is alkalmazza. A brit kormány szeptember közepén hagyta jóvá a Phorm használatát, miután az Európai Unió kénytelen volt vizsgálatot indítani az ügyben.
Kedden felhasználók egy csoportját kérte fel a British Telecom, hogy vegyenek részt az új reklámtechnológia vizsgálatában. A mostani immár a Phorm harmadik tesztje, azonban ez az első, amelyet a vállalat hivatalosan is bejelentett. A mostani vizsgálatok célja, hogy megtalálják a rendszer leghatékonyabb beállításait és alkalmazási lehetőségeit. "Amennyiben a tesztelés elvárásainknak megfelelően zajlik le, akkor a Phormot mindenki számára elérhetővé tesszük. A mostani folyamat minimum 4 hétig tart és azt reméljük, hogy a feladatba sikerül legalább 10 000 ügyfelünket bevonnunk. Az emberek bármikor kiszállhatnak" - jelentette ki a BBC-nek a British Telecom egyik szóvivője.
A megoldás segítségével a legapróbb részletekig elemezhetők a cég ügyfeleinek webes szokásai, hogy milyen honlapokat kerestek fel és így létrehozható az érdeklődési profiljuk. Ennek köszönhetően minden felhasználó a jövőben csak célzott, az érdeklődési körének megfelelő reklámokkal találkozhat. Kérdés azonban az, hogy az emberek miként fogadják majd a Phorm bevezetését. A BT-nél mindenesetre a rendszer neve már nem Phorm, hanem Webvise.
A szolgáltatás ügyében a londoni rendőrség hivatalos vizsgálatot indított. A brit adatvédelmi ügyekért felelős Information Commissioner irodája ugyanakkor nem talált törvénysértésre utaló bizonyítékokat. A webes forgalomfigyelő megoldást a BT már tesztelte és rajta kívül a másik két nagy brit internetszolgáltató, a Virgin Media és a TalkTalk is alkalmazza. A brit kormány szeptember közepén hagyta jóvá a Phorm használatát, miután az Európai Unió kénytelen volt vizsgálatot indítani az ügyben.