SG.hu
A kínai e-kereskedelmi platformok tönkreteszik az eladókat
Agresszívan leszorítják az árakat, így az eladóknak esélyük sincs nyereségre, és mindig a vásárlóknak adnak igazat.
Kína leggazdagabb embere felszólalt az online vásárlási platformokellen, azzal vádolva őket, hogy árháborút indítottak, ami számos vállalatnak és iparágnak árt, miközben az ország gazdasági visszaeséssel küzd. Zhong Shanshan, a Nongfu Springs italgyártó cég alapítója rendkívül ritka, az állami média által nagyrészt cenzúrázott megjegyzéseiben a kínai kormányt is célba vette, mondván, hogy az „hanyagul” nem akadályozta meg a gyilkos árképzést.
Nagyon szokatlan, hogy kínai üzletemberek nyilvánosan célba veszik a kormányt, és akik ezt megtették, gyakran szembesültek a következményekkel. Egy Jiangxi tartományban tartott rendezvényen Zhong egy széles körben idézett beszédében egyenesen a Pinduoduo-t vette célba, bírálva a PDD Holdings tulajdonában lévő népszerű e-kereskedelmi oldalt, amiért az árt a vállalkozásoknak. "Az internetes platformok lerontották az árképzési rendszerünket. Különösen a Pinduoduo modellje okozott nagy kárt a kínai márkáknak és iparágaknak” - idézte őt a The Paper című állami médium. "Nem csak arról van szó, hogy az erős kiszorítja a gyengét, hanem hogy az árképzés vált iparági orientációvá.” A Pinduoduo az elmúlt években hatalmas növekedést ért el, részben a rendkívül versenyképes árazása miatt.
Ugyanezen a sajtótájékoztatón tett további megjegyzéseiben, amelyekről az állami média nem számolt be széles körben, Zhong a kínai kormányt hibáztatta, amiért nem tesz többet a tendencia megállítása érdekében. "A kormány nem avatkozott be ebbe az üzleti modellbe, ezért úgy gondolom, hogy a kormány nem teljesítette kötelességét” - tette hozzá a Sina Technology által közzétett átirat és a hírportálok által megosztott több videó szerint.
Miután az Alibaba társalapítója, Jack Ma 2020 novemberében egy beszédében bírálta a kínai bankokat és pénzügyi szabályozókat, az Ant Group - az Alibaba szintén Ma által alapított pénzügyi leányvállalata - az utolsó pillanatban kénytelen volt visszavonni 37 milliárd dolláros tőzsdei bevezetését. A mágnás ezután visszavonult a közéletből, Peking pedig kemény szigorításba kezdett a technológiai szektorral szemben. Az érintett cégek között volt a Colin Huang által 2015-ben alapított Pinduoduo is. A mindössze nyolcéves startup - amelynek ugyanaz a tulajdonosa, mint a Temunak - sikeresen használta ki a világ második legnagyobb gazdaságában a fogyasztási szokások megváltozását.
Mivel a kínai gazdaság lassul és a munkahelyi kilátások romlanak, az emberek az élelmiszerektől kezdve az elektronikai cikkeken át az autókig mindenre spórolnak. A márkák - köztük az elsősorban prémium piacokat megcélzó nyugati vállalatok is - kedvezményeket és különleges ajánlatokat kínálnak. A hatás messzemenő: a cégek minden szektorban árcsökkentési csatákat vívtak, ami még a Nongfu-t is arra késztette, hogy az éles verseny közepette új, olcsóbb palackozott vizet dobjon piacra. Augusztusban a Nongfu a 2020-as tőzsdei bevezetése óta a leglassabb féléves profitnövekedést könyvelhette el.
Az idősebb generációs milliárdosok egyikeként, akik a hagyományosabb ágazatokban, például a feldolgozóiparban szerezték vagyonukat, Zhong mindig is elutasító volt az internetes iparral szemben. "A tudományt és a technológiát használó emberek által okozott károk sokkal gonoszabbak, mint a hétköznapi emberek által okozott károk" - mondta Zhong e hónap elején, amikor bírálta, hogy a technológiai cégek algoritmusok segítségével testre szabják a felhasználók által látható információkat. Megvetését fejezte ki azon vállalkozásokkal szemben is, amelyek termékeiket élő közvetítésen keresztül értékesítik, és gyökerek nélküli cégeknek nevezte őket. "Soha nem fogok ilyet csinálni” - mondta.
Kína leggazdagabb embere felszólalt az online vásárlási platformokellen, azzal vádolva őket, hogy árháborút indítottak, ami számos vállalatnak és iparágnak árt, miközben az ország gazdasági visszaeséssel küzd. Zhong Shanshan, a Nongfu Springs italgyártó cég alapítója rendkívül ritka, az állami média által nagyrészt cenzúrázott megjegyzéseiben a kínai kormányt is célba vette, mondván, hogy az „hanyagul” nem akadályozta meg a gyilkos árképzést.
Nagyon szokatlan, hogy kínai üzletemberek nyilvánosan célba veszik a kormányt, és akik ezt megtették, gyakran szembesültek a következményekkel. Egy Jiangxi tartományban tartott rendezvényen Zhong egy széles körben idézett beszédében egyenesen a Pinduoduo-t vette célba, bírálva a PDD Holdings tulajdonában lévő népszerű e-kereskedelmi oldalt, amiért az árt a vállalkozásoknak. "Az internetes platformok lerontották az árképzési rendszerünket. Különösen a Pinduoduo modellje okozott nagy kárt a kínai márkáknak és iparágaknak” - idézte őt a The Paper című állami médium. "Nem csak arról van szó, hogy az erős kiszorítja a gyengét, hanem hogy az árképzés vált iparági orientációvá.” A Pinduoduo az elmúlt években hatalmas növekedést ért el, részben a rendkívül versenyképes árazása miatt.
Ugyanezen a sajtótájékoztatón tett további megjegyzéseiben, amelyekről az állami média nem számolt be széles körben, Zhong a kínai kormányt hibáztatta, amiért nem tesz többet a tendencia megállítása érdekében. "A kormány nem avatkozott be ebbe az üzleti modellbe, ezért úgy gondolom, hogy a kormány nem teljesítette kötelességét” - tette hozzá a Sina Technology által közzétett átirat és a hírportálok által megosztott több videó szerint.
Miután az Alibaba társalapítója, Jack Ma 2020 novemberében egy beszédében bírálta a kínai bankokat és pénzügyi szabályozókat, az Ant Group - az Alibaba szintén Ma által alapított pénzügyi leányvállalata - az utolsó pillanatban kénytelen volt visszavonni 37 milliárd dolláros tőzsdei bevezetését. A mágnás ezután visszavonult a közéletből, Peking pedig kemény szigorításba kezdett a technológiai szektorral szemben. Az érintett cégek között volt a Colin Huang által 2015-ben alapított Pinduoduo is. A mindössze nyolcéves startup - amelynek ugyanaz a tulajdonosa, mint a Temunak - sikeresen használta ki a világ második legnagyobb gazdaságában a fogyasztási szokások megváltozását.
Mivel a kínai gazdaság lassul és a munkahelyi kilátások romlanak, az emberek az élelmiszerektől kezdve az elektronikai cikkeken át az autókig mindenre spórolnak. A márkák - köztük az elsősorban prémium piacokat megcélzó nyugati vállalatok is - kedvezményeket és különleges ajánlatokat kínálnak. A hatás messzemenő: a cégek minden szektorban árcsökkentési csatákat vívtak, ami még a Nongfu-t is arra késztette, hogy az éles verseny közepette új, olcsóbb palackozott vizet dobjon piacra. Augusztusban a Nongfu a 2020-as tőzsdei bevezetése óta a leglassabb féléves profitnövekedést könyvelhette el.
Az idősebb generációs milliárdosok egyikeként, akik a hagyományosabb ágazatokban, például a feldolgozóiparban szerezték vagyonukat, Zhong mindig is elutasító volt az internetes iparral szemben. "A tudományt és a technológiát használó emberek által okozott károk sokkal gonoszabbak, mint a hétköznapi emberek által okozott károk" - mondta Zhong e hónap elején, amikor bírálta, hogy a technológiai cégek algoritmusok segítségével testre szabják a felhasználók által látható információkat. Megvetését fejezte ki azon vállalkozásokkal szemben is, amelyek termékeiket élő közvetítésen keresztül értékesítik, és gyökerek nélküli cégeknek nevezte őket. "Soha nem fogok ilyet csinálni” - mondta.