Berta Sándor

Felhasználói profilokat készít a British Telecom

A brit távközlési konszern a jövőben a Phorm cég hirdetési technológiáját fogja használni ügyfelei érdeklődési területeinek meghatározására.

A programnak köszönhetően az internetezők által felkeresett minden oldalt kielemeznek és elkészítik az egyes személyek átfogó profilját. Ennek köszönhetően a felhasználók minden egyes általuk meglátogatott honlapon kizárólag célzott reklámokkal találkozhatnak majd. "Ez a módszer nem újdonság, már alkalmazza néhány portál, például a Yahoo. Azonban ez lesz az első alkalom, hogy ilyesmit egy internetszolgáltató használ és megfigyeli ügyfelei webes szörfölési szokásait" - hangsúlyozta Jason Carter, a Universal McCann digitális reklámrészlegének vezetője.

A felmérések kimutatták, hogy az emberek 35 százalékkal többször kattintanak az érdeklődésüket felkeltő célzott hirdetésekre, mint a hagyományos bannerekre. Egyes nagyvállalatok, köztük a Microsoft azonban nem szívesen alkalmaznák a Phormot, mert úgy vélik, többet ártana, mint használna és a felhasználók rosszallását is kivívnák. "Nem értem, hogy az emberek miért háborodnak fel a technológia kapcsán, mikor mondjuk a Google jóval több adatot gyűjt össze az internetezőkről" - nyilatkozta Katie Eyton, a Manning Gottlieb OMD online hirdetési részlegének vezetője.

A brit hatóságok jelezték: semmi kivetnivalót nem találnak a Phormban és annak működési elvében, így ők gyakorlatilag zöld utat adtak a felhasználói profilok elkészítésének. A cég igyekezett mindenkit biztosítani arról, hogy az adatbázis teljesen anonim lesz, még az ügyfelek nevét és az IP-címeit sem teszik hozzáférhetővé. Ennek ellenére sok biztonsági szakember attól tart, hogy a Phorm biztonsági kockázatot jelent és ideális célpontja lehet a közeljövőben a DDoS-támadásoknak. Már létrejött az Anti-Phorm aktivisták csoportja is, amelynek tagjai kifejlesztették az Anti-Phorm-Lite nevű szoftvert, amely összekuszálja a felhasználók szörfölési nyomait és így meghamisítja az érdeklődési profil eredményeit.

Magyarországon hasonló megoldást már tavaly óta alkalmaz a Medián WebProfil néven.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • rigidus #5
    1. A bongeszokukik alapjan szetvalogatja.
    2. Ha ugyanazon bongeszot, ugyanazon accounton mas felhasznalok hasznalnak akkor legfeljebb nagy lesz a szoras.
  • A1274815 #4
    Biztos a "Madarat tolláról, ..." elv alapjány építik a profilt.
  • Sanyix #3
    És akkor milyen profilt készít, ha összesen 4-en használnak 1 hozzáférést?
  • ziipp #2
    Jogos érv, noha azt állítják, hogy nem teszik közzé az adatokat, és "az adatbázis teljesen anonim lesz". De akkor mitől jobb ez, mint a Google? Vagy csak plussz pénzt akarnak elfejni a reklámcégekről - ami az ő szempontjukból érthető, de én átmennék egy másik szolgáltatóhoz, ha tudnám, hogy a jelenlegi ilyen szolgáltatást is nyújt.
  • Camouflage #1
    "Nem értem, hogy az emberek miért háborodnak fel a technológia kapcsán, mikor mondjuk a Google jóval több adatot gyűjt össze az internetezőkről" - csakhogy amig a google nem tud konkret szemelyt kapcsolni egy IP cimhez, addig a szolgaltato ezt minden tovabbi nelkul megteszi. Ki fogja felugyelni az adatbazist?