Berta Sándor

A zenekiadók fogadják el a fájlcserélést!

Két brit cég képviselői arra a következtetésre jutottak, hogy az ingyenes ajánlatok sem tartják vissza a fájlcserélőket az általuk kinézett művek illegális megszerzésétől.

Az MCPS-PRS Alliance brit zenei társaság és a Bigchampagne szigetországi piackutató intézet munkatársai erre példaként a Radiohead esetét hozták fel: a zenekar ingyenesen is elérhető új albumát a rajongók tömegesen szerezték meg az illegális fájlcserélő hálózatokból. Az In Rainbows című albumot egyetlen nap alatt 400 000-szer töltötték le illegális forrásokból, 25 nap alatt pedig ez a szám elérte a 2,3 milliót. A szakemberek úgy vélték, hogy ez a példa is szembesítette a zenei konszerneket azzal a problémával, hogy hiába tesznek ingyenes vagy olcsó ajánlatokat, a fájlcserélés akkor is megmarad.

A legújabb vizsgálatok azt bizonyították, hogy a legális letöltések továbbra is csak az illegális letöltések töredékét teszik ki. "A szerzői jogok tulajdonosainak tisztában kell lenniük azzal a ténnyel, hogy a fájlcserélés keményen tartja magát, hihetetlenül népszerű világszerte és soha sem fog eltűnni. Ezt a kiadóknak is el kell fogadniuk és itt az ideje, hogy elfogadják a vásárlók kívánságait és ne ússzanak többé az árral szemben" - jelentette ki Eric Garland, a Bigchampagne vezetője.

A szakember hozzátette, hogy a zeneiparnak az illegális másolatok ellen nem kellene ekkora vehemenciával harcolnia, hiszen a Radiohead példája is azt mutatta, hogy az ingyen albumok más, plusz bevételeket hoztak. Többek között a különböző szervezők és jegyirodák az előzetesen reméltnél jóval több koncertjegyet adtak el, vagyis ami bevétel kiesett az egyik oldalon, az megtérült a másikon. Will Page, az MCPS-PRS egyik vezetője szerint a kiadóknak végre fel kell tenniük azt a kérdést maguknak, hogy az illegális másolatok és letöltések elleni harc költségei kifizetődnek-e, és hogy ezt a küzdelmet megéri-e folytatni? A Radiohead bebizonyította, hogy járható ez az út, sőt új reklám- és terjesztési megoldást jelent. Ráadásul a brit együttes úttörő példájának követése már a korábbinál jóval kisebb kockázatot jelent a többi vállalkozó kedvű zenekarnak.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • szlmcl #34
    Szerintem ha egy zenei albumot "megérné" megvenni akkor ezt többen meg is tennék, de nevetséges hogy az átlagosan 10-12 számból álló CD, amelyek 3 remixet, 6-8 kukába való selejtet tartalmaz és 1-2 szám van rajta ami meghallgatható. Senki ne csodálkozzon hogy a jóember nem fog érte 4-5 ezer forintot kidobni az ablakon. Egyébként is a híresebb előadók sírnak a legjobban, akiknek ez a 2. legnagyobb gondja azok után hogy éppen melyik szigeten vásároljanak maguknak több 100 milliós villákat. Szóval inkább le kellene szállni a földre és ott maradni! Egyébként is nem tudok jobb reklámot elképzelni a koncerteknek (ha már ilyen nagy mértékű a fájlcsere), mint a fájlcserélő hálózatokon történő letöltés és meghallgatás ami manapság a reklámok árait nézve az előadóknak egy fillérjébe se kerül.
  • b4dluckboy #33
    Szerintem semmi meglepő nincs abban, hogy sokkal többen töltötték le torrentről,mint az eredeti forrásról. A régi jól bevált módszert használták.
    Hogy Stirmer és Ferrer vitájához is hozzászóljak: Szerintem nem szabadna így elmenni a mási irányzat kritizálásába. Én személy szerint szinte minden zenei irányzatban megtalálom azt ami tetszik(kivételek vannak,lásd magyarországi pop csodák,és mulatós társaik.) Tény,hogy talán több bonyolultabb mintát találunk a rock/metal zenékben mint az elektronikusban,de a zene élvezhetősége nem az összetettségével egyenes arányával nő. Én pl. szeretek leülni a gép elé,berakni winampba egy Zabiela mixet és hagyni, hogy kikapcsolódjon az agyam. De ha kocsmázni megyek akkor ott ne szóljon elektronikus zene. Ott szóljon rock,blues vagy jazz:). Attól,hogy a legó működési elvét könnyebb megérteni mint a rubik kockáét még mindkettő jó játék. :) És ha belegondolunk,akkor bizony a rock/metál irányzatokhoz is elég sokat ad hozzá az elektromos gitár,illetve ezek a zenei műfajokban is egyre nehezebb igazi gyöngyszemekre bukkanni(ezúton max. respect pl. Rhapsodynak,náluk biztos vagyok,hogy ha Mozartot vagy Shopent kéne játszaniuk akkor is vennék az akadályt.) A lényeg szerintem azon van,hogy mind az elektronikus zene,mind a rock/metal nincs leerőltetve a torkodon. Ha tetszik tudod hol találod, és nem kell mindennap akaratlanul azzal szembesülnöd amit utálsz,ellentétben pl. a magyar pop "előadókkal"...úgyhogy egyesítsük erőinket!!:D(sry ha kicsit hosszú lett)
  • Stirner #32
    A gitározást egy komoly(abb) szinthez legalább 3 évig kell tanulni. És utána is egyfolytábn gyakorolni kell meg lehet fejlődni is. És akkor még kell dobos is, normális énekes, stb..
    ehhez képest az elektronikus zene elkészítése smafu, és élőben aligha nyúl mellé a DJ, mint ahogy a gitárosnak elég egy rossz mozdulat és már hamis.
  • Ferrer #31
    Ja, és a zenekiadók fogadják el a fájlcserélést!
    Arra gondoltam, csináltatok magamnak egy pólót, amin ez a felirat van, meg ez a kép.
  • Ferrer #30
    A Tiestót azért hoztam fel, mert azt is koncertnek hívták. Szerintem egyáltlaán nem koncert, de jobb nevet nem tudtak neki kitalálni, meg különben is, olyan elegánsan hathat az, hogy koncert. Valójában nem csinált mást, csak piszkálgatta a cd-lemezjátszóit, de én pl. hallottam olyat is, hogy az egészet otthon megcsinálta. Egyébként Tiesto igazán nem csinált nagy zenét.

    "Szóval szerinted a gitározáshoz, doboláshoz nem kell pontosság, ritmusérzék?
    Akkor maradj is csak a tucc-tucc zenéidnél!"

    Hah, ez ALAP, az összes többihez is kell, de azért egy elektronikus munkánál sokkal összetettebb a munka, mert szinti paramétereket kell "tvíkelni", meg ezeket automatizálni. De egyébként meg mi a bajod a tüctüccel, úgy mégis? Lehet, hogy némelyik tüctücc zenész jobban ért a zenéhez, mint egy néhány suttyó "gitárt veszek a kezembe és én vagyok sinatra" fekete garázspatkány. Kíváncsi lennék, hova lenne ezeknek a hülye metálos paréjoknak a nagy pofája, ha megpróbálkoznának azzal a feladattal, hogy csináljanak egy ütős diszkó-pop számot, az egyszerű közönségnek. (Tehát nem azoknak, akiknek a "zene az életük" vagy ők a gitár valóságos szexrabszolgái és alá vannak rendelve óistenem) Na ugye, nem is olyan könnyű, na de *mi vagyunk a hokk, mi vagyunk az élet tüdüdüdűűűűű düttűűűűű
  • blaze #29
    Én nem igazán hallgatok rockzenét, a metál a kedvenc műfajom. A kettő között meg nagy a különbség, még ha ezt a "beszűkült kis agyaddal" fel sem tudod fogni.

    "Nem DJ-kre gondoltam."
    Te hoztad fel Tiestot.

    "ezek nem csak durr a dobba, zúzd a gitárt stílusok, hanem pontosság kell hozzájuk."
    Szóval szerinted a gitározáshoz, doboláshoz nem kell pontosság, ritmusérzék?
    Akkor maradj is csak a tucc-tucc zenéidnél!
  • Ferrer #28
    Hee? Nem DJ-kre gondoltam. Van sokféle zenei stílus, mégha a beszűkült kis agyad nem is tud róla (chill-out, trance, new age, brit stílusok stb stb) Ezeket a zenéket valószínűleg nem lehetne jól visszaadni koncerten játszva, mert ezek nem csak durr a dobba, zúzd a gitárt stílusok, hanem pontosság kell hozzájuk.

    "Nem akarlak megsérteni, de én a DJ-ket nem is nevezném zenészeknek. A zenészeknek hangszerük van, vagy énekelnek, ezzel szemben a DJ-ék a zenészektől lopott zenéket "mixelik"."

    Az általános rokker tudásszint itt is megvan, ahogy látom :] A DJ-k persze, hogy nem zenészek. Az más dolog, hogy a nevükkel adnak el zenéket (nem "lopottakat"!)
  • blaze #27
    Talán a zenei ízlésednek is köszönhető ez a "koncertellenesség". Persze, hogy jobban szól egy stúdióban felvett zene, mint egy koncerten leadott, de senki nem azért megy koncertre, hogy ott tisztábban hallgathassa a musicot, hanem azért, mert kíváncsi az adott együttesre. Egy nagy koncerten meg ott lenni, az felejthetetlen élményt nyújt.
    Nem akarlak megsérteni, de én a DJ-ket nem is nevezném zenészeknek. A zenészeknek hangszerük van, vagy énekelnek, ezzel szemben a DJ-ék a zenészektől lopott zenéket "mixelik".
  • Ferrer #26
    Előbbiért
  • Ferrer #25
    Ja, nektek az is koncert, ha max. élőben énekelnek, vagy még azt sem. Mert szerintem ilyenkor már végképp tök mindegy, hogy élőben vagy hanglemezen szól. Végülis Tiesto előadását is koncertnek nevezték. De én szívesebben hallgatok egy studiomixet, mint egy hamis és hangos koncertet, és valszeg csak az utóbbiért fizetnék.