Gyurkity Péter
A Tesco is online zeneboltot indít
A brit üzletlánc bejelentette saját online zeneboltjának elrajtolását, amely első körben digitális zenei tartalmakat kínál majd, ám a kínálat hamarosan televízióműsorokkal és teljes filmekkel egészül majd ki.
A hivatalos bejelentésből kiderül, hogy a Tesco Digital májusban lesz elérhető a felhasználók számára - azt nem tudtuk meg, hogy kizárólag a szigetországban, vagyis hazai pályán, avagy a kontinens több államában is. Az viszont biztos, hogy az üzletlánc komoly reményekkel indítja be saját szolgáltatását a piacon, erre utal, hogy első körben 3,3 millió zeneszám lesz elérhető, eleinte WMA-formátumban (a számok fele már ekkor MP3-ban), az év végéig pedig folyamatosan érkeznek a másolásvédelmet nélkülöző további MP3-változatok.
A kezdeti kínálatot ingyenes Flash-játékokkal igyekeznek színesíteni, ám várhatóan nem ezzel hódítják majd meg a tömegeket. Az első beszámolók meglehetősen pesszimisták a Tesco terveit illetően, kiemelve, hogy a digitális zeneboltok eddig nem tudtak nagy sikereket elérni. Még az abszolút elsőnek számító Apple sem a zeneeladásokból jut nagy bevételekhez, hanem az ezekhez kapcsolódó hordozható készülékek értékesítése révén, amire a konkurenseknek nem sok esélyük van, tekintettel arra, hogy a legtöbben a már meglévő termékekre támaszkodnak. A nagy tömegek ehelyett a különböző torrentoldalakon elégítik ki igényeiket, a kiadók nem kis bosszúságára.
Graham Harris, a Tesco kereskedelmi igazgatója elmondta, hogy egy olyan online boltot szeretnének létrehozni, amely kortól és technikai tudástól függetlenül megfelelő lehetőséget kínál az üzletlánc vásárlóinak. Az egyes zeneszámok és albumok eltérő árakon lesznek hozzáférhetők, a cég pedig bundle csomagokat tervez a zenei tartalmak és a videoklipek együttes értékesítésének elősegítése érdekében. Az év végéig a teljes kínálat MP3-formátumban lesz elérhető, ezzel egy időben pedig érkeznek majd a mozifilmek és a televíziós műsorok digitális változatai.
Egy hónapon belül tehát a Tesco is beszáll a játszmába - kérdés, hogy mennyire találják majd kielégítőnek a vásárlók oldaláról mutatkozó érdeklődést.
A hivatalos bejelentésből kiderül, hogy a Tesco Digital májusban lesz elérhető a felhasználók számára - azt nem tudtuk meg, hogy kizárólag a szigetországban, vagyis hazai pályán, avagy a kontinens több államában is. Az viszont biztos, hogy az üzletlánc komoly reményekkel indítja be saját szolgáltatását a piacon, erre utal, hogy első körben 3,3 millió zeneszám lesz elérhető, eleinte WMA-formátumban (a számok fele már ekkor MP3-ban), az év végéig pedig folyamatosan érkeznek a másolásvédelmet nélkülöző további MP3-változatok.
A kezdeti kínálatot ingyenes Flash-játékokkal igyekeznek színesíteni, ám várhatóan nem ezzel hódítják majd meg a tömegeket. Az első beszámolók meglehetősen pesszimisták a Tesco terveit illetően, kiemelve, hogy a digitális zeneboltok eddig nem tudtak nagy sikereket elérni. Még az abszolút elsőnek számító Apple sem a zeneeladásokból jut nagy bevételekhez, hanem az ezekhez kapcsolódó hordozható készülékek értékesítése révén, amire a konkurenseknek nem sok esélyük van, tekintettel arra, hogy a legtöbben a már meglévő termékekre támaszkodnak. A nagy tömegek ehelyett a különböző torrentoldalakon elégítik ki igényeiket, a kiadók nem kis bosszúságára.
Graham Harris, a Tesco kereskedelmi igazgatója elmondta, hogy egy olyan online boltot szeretnének létrehozni, amely kortól és technikai tudástól függetlenül megfelelő lehetőséget kínál az üzletlánc vásárlóinak. Az egyes zeneszámok és albumok eltérő árakon lesznek hozzáférhetők, a cég pedig bundle csomagokat tervez a zenei tartalmak és a videoklipek együttes értékesítésének elősegítése érdekében. Az év végéig a teljes kínálat MP3-formátumban lesz elérhető, ezzel egy időben pedig érkeznek majd a mozifilmek és a televíziós műsorok digitális változatai.
Egy hónapon belül tehát a Tesco is beszáll a játszmába - kérdés, hogy mennyire találják majd kielégítőnek a vásárlók oldaláról mutatkozó érdeklődést.