Gyurkity Péter
A Samsung bezárná laptoprészlegét
A dél-koreai gyártó egyik vezetője elárulta, hogy a cég 2011-ben végleg elhagyná a laptopok szegmensét, amennyiben nem sikerül nagymértékben javítani az eredményeket és a bevételi mutatókat.
A hír a Crave oldalán jelent meg, amely a cég egyik vezetőjére hivatkozik. A dél-koreai Suwon városában tett látogatás alkalmával ugyanis Sukyong Hong, a tengerentúli eladásokért és marketingért felelős igazgató olyan kijelentést tett, hogy a vállalaton belül az eddiginél jóval kedvezőbb eredményeket várnak a laptoprészlegtől. Amennyiben ez elmarad, búcsút intenek a csoportnak.
A Samsung laptopjainak - az igazgató elmondása szerint - legkésőbb 2011-re el kell érniük az 5,7 százalékos részesedést a világpiacon. Ez meglehetősen ambíciózus terv, hiszen tavaly év végén mindössze 1,7 százalékot mondhattak magukénak, eddig sikerült feltornászni az eredményt a 2005-ös 1,2 százalékról. Ez messze elmarad a vezetés várakozásától, amely az elkövetkező 3 év során további 11 millió készüléken szeretne túladni, hogy elérje a kívánt mutatókat. A feladat nagyságát jól jelzi, hogy ezzel többek között a Sonyt is maguk mögé kellene utasítaniuk, amely jelenleg a laptoppiac 6 százalékát birtokolja.
A helyzet érdekessége, hogy a Samsung számos fontos komponenst ad el riválisainak és meglehetősen erős pozíciókat birtokol beszállítóként. Mégis, saját termékeikkel nem sok eséllyel szállnak szembe a konkurenciával. Még a jelenleg 10 százalékos részesedést birtokló Toshiba is kívül esik az elérhető tartományon, nem beszélve a többiekről: a Dell 14, az Acer 16, valamint a HP 23 százaléka valóságos birodalomnak tűnik a cég picinyke szelete mellett.
Az álom beteljesítésére szakértők két fő útvonalat jelölnek ki a cég számára. Az egyik szerint be kellene szállniuk a mini-PC szegmensbe, vagyis olcsó megoldásokkal kellene nagyobb népszerűségre szert tenniük, követve az Asus, az MSI és a HP példáját. A probléma az, hogy a jelenlegi vezetés nem igazán hajlik erre, attól tartanak ugyanis, hogy ezzel saját meglévő termékeik eladásait ásnák alá. A másik út az amerikai piacra történő belépés lenne, itt ugyanis egyelőre egyetlen egy készüléket, egy UMPC-megoldást árulnak, amely a többség igényeinek nem felel meg.
A hír a Crave oldalán jelent meg, amely a cég egyik vezetőjére hivatkozik. A dél-koreai Suwon városában tett látogatás alkalmával ugyanis Sukyong Hong, a tengerentúli eladásokért és marketingért felelős igazgató olyan kijelentést tett, hogy a vállalaton belül az eddiginél jóval kedvezőbb eredményeket várnak a laptoprészlegtől. Amennyiben ez elmarad, búcsút intenek a csoportnak.
A Samsung laptopjainak - az igazgató elmondása szerint - legkésőbb 2011-re el kell érniük az 5,7 százalékos részesedést a világpiacon. Ez meglehetősen ambíciózus terv, hiszen tavaly év végén mindössze 1,7 százalékot mondhattak magukénak, eddig sikerült feltornászni az eredményt a 2005-ös 1,2 százalékról. Ez messze elmarad a vezetés várakozásától, amely az elkövetkező 3 év során további 11 millió készüléken szeretne túladni, hogy elérje a kívánt mutatókat. A feladat nagyságát jól jelzi, hogy ezzel többek között a Sonyt is maguk mögé kellene utasítaniuk, amely jelenleg a laptoppiac 6 százalékát birtokolja.
A helyzet érdekessége, hogy a Samsung számos fontos komponenst ad el riválisainak és meglehetősen erős pozíciókat birtokol beszállítóként. Mégis, saját termékeikkel nem sok eséllyel szállnak szembe a konkurenciával. Még a jelenleg 10 százalékos részesedést birtokló Toshiba is kívül esik az elérhető tartományon, nem beszélve a többiekről: a Dell 14, az Acer 16, valamint a HP 23 százaléka valóságos birodalomnak tűnik a cég picinyke szelete mellett.
Az álom beteljesítésére szakértők két fő útvonalat jelölnek ki a cég számára. Az egyik szerint be kellene szállniuk a mini-PC szegmensbe, vagyis olcsó megoldásokkal kellene nagyobb népszerűségre szert tenniük, követve az Asus, az MSI és a HP példáját. A probléma az, hogy a jelenlegi vezetés nem igazán hajlik erre, attól tartanak ugyanis, hogy ezzel saját meglévő termékeik eladásait ásnák alá. A másik út az amerikai piacra történő belépés lenne, itt ugyanis egyelőre egyetlen egy készüléket, egy UMPC-megoldást árulnak, amely a többség igényeinek nem felel meg.