Berta Sándor
Interaktív toborzásba kezdett a brit hadsereg
Korábbi kedvező eredményű felmérések alapján nagyszabású toborzókampányt indított kereken 2,5 millió euróért a British Army.
A brit hadsereg az elmúlt időszakban többek között arra a kérdésre keresett választ, hogy népszerűek-e a brit katonák az ország lakosainak körében. Az emberek többségének szimpatikusak voltak a bakák, ezért döntöttek úgy a British Army vezetői, hogy igyekeznek még több fiatalembert erre a pályára csábítani. Megfigyelhető volt ugyanakkor, hogy miközben a brit katonákkal a lakosság 87 százaléka szimpatizál, az iraki és afganisztáni bevetésükkel csupán 41 százalék értett egyet.
Andrew Jackson, a brit hadsereg személyzeti főnöke elmondta, hogy jelenleg tíz százalékos létszámhiánnyal küzdenek. Ezen szeretnének változtatni a mostani toborzással, amely először lesz interaktív. Létrehoztak egy weboldalt, ahol a brit katonák segítségét megköszönő iraki, koszovói, bosznia-hercegovinai és brit állampolgárok videóüzeneteit gyűjtötték össze. A tudat, hogy van értelme, van miért az életüket kockáztatni, a vezetők reményei szerint sokak számára vonzóvá teszi a katonai pályát. Harry herceg afganisztáni szolgálata szintén nagyot dobott a szigetország katonai szolgálatának ázsióján.
Az ötlet, miszerint a különböző országok fegyveres erői megpróbálnak az interneten is minél kedvezőbb képet kialakítani magukról, egyre népszerűbb. Már a német és az osztrák hadsereg élt ezzel a lehetőséggel, például a német Bundeswehr a Games Convention kiállításon külön standdal jelent meg. "Mi is indítottunk interaktív elemeket felvonultató kampányokat és ezek sikeresek voltak" - nyilatkozta Bernhard Lauring, az osztrák Bundesheer sajtóosztályának munkatársa. Az Egyesült Államok Tengerészgyalogsága (USMC) szintén felfedezte magának az online toborzási lehetőségeket és 2006 februárja óta képviselteti magát a MySpace.com-on, de az FPS rajongóknak az America's Army általi toborzás sem újdonság.
A brit hadsereg az elmúlt időszakban többek között arra a kérdésre keresett választ, hogy népszerűek-e a brit katonák az ország lakosainak körében. Az emberek többségének szimpatikusak voltak a bakák, ezért döntöttek úgy a British Army vezetői, hogy igyekeznek még több fiatalembert erre a pályára csábítani. Megfigyelhető volt ugyanakkor, hogy miközben a brit katonákkal a lakosság 87 százaléka szimpatizál, az iraki és afganisztáni bevetésükkel csupán 41 százalék értett egyet.
Andrew Jackson, a brit hadsereg személyzeti főnöke elmondta, hogy jelenleg tíz százalékos létszámhiánnyal küzdenek. Ezen szeretnének változtatni a mostani toborzással, amely először lesz interaktív. Létrehoztak egy weboldalt, ahol a brit katonák segítségét megköszönő iraki, koszovói, bosznia-hercegovinai és brit állampolgárok videóüzeneteit gyűjtötték össze. A tudat, hogy van értelme, van miért az életüket kockáztatni, a vezetők reményei szerint sokak számára vonzóvá teszi a katonai pályát. Harry herceg afganisztáni szolgálata szintén nagyot dobott a szigetország katonai szolgálatának ázsióján.
Az ötlet, miszerint a különböző országok fegyveres erői megpróbálnak az interneten is minél kedvezőbb képet kialakítani magukról, egyre népszerűbb. Már a német és az osztrák hadsereg élt ezzel a lehetőséggel, például a német Bundeswehr a Games Convention kiállításon külön standdal jelent meg. "Mi is indítottunk interaktív elemeket felvonultató kampányokat és ezek sikeresek voltak" - nyilatkozta Bernhard Lauring, az osztrák Bundesheer sajtóosztályának munkatársa. Az Egyesült Államok Tengerészgyalogsága (USMC) szintén felfedezte magának az online toborzási lehetőségeket és 2006 februárja óta képviselteti magát a MySpace.com-on, de az FPS rajongóknak az America's Army általi toborzás sem újdonság.