Gyurkity Péter

AMD - 2009-ben jön a nyolcmagos Opteron

A processzorgyártó piaci elemzők és újságírók előtt ismertette 2008-ra és 2009-re vonatkozó terveit. A 3 GHz-en futó Phenomok bemutatása mellett szó esett a hibrid chipekről, valamint a nyolcmagos Opteronokról is.

A találkozón a vállalat új stratégiájának ismertetése kapta a főszerepet, amely a "Bulldozer and Bobcat" nevet kapta. Ez a cég két vonalon történő előrenyomulását hivatott jelképezni - az első csoportba, vagyis a Bulldozer kategóriába az erős szerver- és asztali chipek tartoznak, míg a Bobcat - amely ezen erőgépek kisebb testvéreinek összefoglaló neve - a hordozható és beágyazott megoldásokhoz készülő hibrid chipek csoportját jelenti.

Klikk ide! Klikk ide!
Klikk ide! Klikk ide!
Klikk a képre a nagyobb változathoz

Az Opteron család komolyabb megújulására a Barcelona megjelenése után 2008 végén és 2009-ben kerül majd sor. Jövőre a 45 nanométeres Shanghai sorozat érkezése várható, amely gyakorlatilag a Barcelona vérfrissítése lesz, míg az igazi durranás a harmadik generáció 2009-es megjelenése, amelynek keretében mutatják majd be a nyolcmagos Opteronokat. Ez utóbbi sorozat a Sandtiger nevet kapta és főbb paraméterei között a HyperTransport 3.0, a PCI Express 2.0, a Direct Connect 2 és a DDR3 támogatást említik, amely a G3 Memory Extender technológiával egészül ki a nagyobb memóriaigények kielégítése céljából. A processzorfoglalatról nem esett szó, de ez valószínűleg változik, vagyis az új platform új foglalatokat is jelent majd.

Ami a hibrid chipeket illeti, itt szintén nagy tervei vannak a cégnek. "Szeretnénk ötvözni az AMD és az ATI potenciálját, képességeit"- magyarázta Phil Hester alelnök a találkozón. A hibrid processzorokkal az otthoni szórakoztatás, a mobil szegmens, vagyis a hordozható termékek felé törnének utat, kiterjesztve a vállalat hagyományos célterületét. Itt elsősorban arra számítanak, hogy a hordozható eszközök, a HDTV-készülékek, a konzolok és set-top-boxok hatalmas forgalmat generálnak majd, ahogy egyre több eszköz kap saját kijelzőt és csatlakozik a világhálóra.

A cég csütörtökön a készülő Phenom FX asztali processzorokat is bemutatta, ezúttal 3.0 GHz-es órajelen. A PCI Express 2.0 szabványt támogató RD790 chipkészlet három Radeon HD 2900 XT grafikus kártyával problémamentesen futtatta a processzort, ám a cég nem közölt teszteredményeket, ezzel a jelek szerint várnak még.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • who am I 7 #26
    Nem feltétlen...lehet, ha elkezd egy picsa előtt vakerni a picipuhától a többszálas programozáson keresztűl a tápcsatornáig...nem biztos hogy finishbe ér aznap este...
  • Juszufka #25
    Az elmúlt egy évben szinte az összes kihozott játék támogatta a kétmagos processzorokat. Masszív windows használatnál is nagyon jól kijön. Ha 2 program már fut (márpedig több szokott), akkor használja mindenképp.
  • archkoven #24
    Újból előkerült az iskolapadból egy kis okostojás aki megmondja a frankót:))
    De ez az okostojás nem csak megmondja a frankót, de mindezt egy nagyon menő stílusban is teszi!
    El tudom képzelni, hogy bomlanak az ilyen mindentudó, nagydumás, menő srácokért a lányok a suliban:D
  • who am I 7 #23
  • Abu85 #22
    A legtöbb új játék már többszálúan programozott, a kezdetektől így készítették a kódot. Itt van a Lost Planet, jelenleg az van a legjobban megcsinálva. A C2Q6600 30%-al gyorsabb a C2DE6600-nál. Mondjuk az még kérdés, hogy ez a különbség a programkódból adódik, vagy abból, hogy az 1066MHz-es effektív FSB buszrendszer már kevés a négy mag kiszolgálására.
  • Sanyix #21
    Igen mint írtam, a játékok 99%-nak megjelenéséig így van. Aztán mikor megjelenik mégsem.
  • Mice #20
    bazzeg te beteg vagy:dDDDDDDDDDD
  • waterman #19
    ha eleve több szálra akarsz írni egy progit, úgy azért nem olyan nehéz ám több szálra írni.. egy gubancos szahar régi kódot átemelni többszálúra, na az nehéz. akár minden komolyabb függvényt új thread-ként kezelhetsz, a kérdés hogy megéri-e?
    ha már játékok szóba jöttek - tehát én nem akarom fikázni pl. a picipuha fligth stimulator x programját, de az első vörzsön nem használta ki a két magot. egész pontosan az egyik magot izzasztotta semmivé. jött egy patch úgy már használta mindkettőt kb 2/3 teljesítményig. a videókártya bírta volna jobban is, akkor mi volt a gond? az volt a gond, hogy memória sávszélességbe ütköztem, mivel bmp-k és wav-ok ezreiből áll össze az a programozástechnikai szörnyszülött és csak a textúrák ide-oda mozgatása felőrli a gép teljesítményét(konténerfileba be kéne ereszteniük mindent és már az javítana rajta, hogy fileon belül dolgozni gyorsabb, mint 400 fileal). x2 3800+, 2 giga 800mhz ram, 7600gt : végeredmény havaii felett a város felé repülve 7-12 fps. hát kérem alásan ott picipuháknál "a lovacska ivarszervét a tápcsatornájuk végső szakaszába.."
    tehát hiába írsz több szálra valamit, ha az összes többi része egy nagy rakás ****, addig nincs értelme többszálúsítani. nem ugyanaz a műfaj, de doom3 - sokáig töltögetett, de fél giga rammal IS élvezhető volt a képi világ, nem akadozott mint rozsdás fűrész a száraz fában. a varázsszó az optimalizálás, tehát lehet, hogy egyszerűbb megírni egy bublesort-ot, mint egy quicksortot, de az utóbbi csak 3 nagyságrenddel gyorsabb.. ha egy hajszálnyit többet fordítanának a programozók a kódra, akkor sokkal jobb programok lennének. pontosabban inkább azt mondom ha több idejük lenne kódolni, akkor nem csak a fatal error-okat javítanák, hanem a warningokat is..
  • haxy27 #18
    8 mag nekem még 2 mag sincs de köllllll az a 8mag nekem nagyon valaki utaljon a számlámra lovét má had gyüjcsek a 8 magosra. na na na léci
  • tompka #17
    először jöjjön ki a 4magos. ha kijött és megvettem akkor majd lehet szó a 8magról!!