Berta Sándor
A fiatalok vásárolnak a leggyakrabban a világhálón
Leginkább a fiatalok használják ki az online rendelési lehetőségeket, Európában köztük is a németek a listavezetők. A lista a kelet-európai országokra nézve korántsem hízelgő, a lista második felében találhatók.
Németországban a 16 és 24 év közötti német felhasználók 48 százaléka vásárol rendszeresen a világhálón. A második helyen, 45 százalékos adattal a svédek, míg a harmadikon holtversenyben 41 százalékos értékkel Dánia és Nagy-Britannia található. Az ötödikek szintén holtversenyben a finnek és a hollandok (38 százalék), a hetedikek a luxemburgiak 34, a nyolcadikok pedig az osztrákok 33 százalékos értékkel. Az európai uniós átlag ebben a kérdésben 24 százalék. A kelet-európai országokra nézve azonban koránt sem hízelgő, hogy inkább a lista második felében találhatók, a sort Bulgária (3 százalék) és Románia (1 százalék) zárja.
"A fiatal németek számára teljesen természetesen dolog, hogy vásárolnak az interneten. Az évente így befolyó több tízmilliárdos forgalom jelentős részét az ő rendeléseik teszik ki" - jelentette ki Jörg Menno Harms, a BITKOM német szakmai szervezet alelnöke.
A szakember szerint a legális zenei letöltések többsége például kifejezetten e korosztály tagjainak köszönhető. Németországban a jogtiszta zenei albumokat és zeneszámokat megrendelő vevők közül minden második 30 éves vagy fiatalabb. A vásárlók átlagéletkora 31 év. Érdekesség, hogy a hagyományos zeneboltokban ez az adat 39 év.
A 16 és 24 év közötti német fiúk 54, a lányoknak pedig a 42 százaléka vásárol az interneten. Az Európai Unió átlagát tekintve ugyanezek az adatok 27, illetve 21 százalék. "Az idei becslésekből látszik, hogy először fogjuk átlépni az 50 millió eurós forgalmi álomhatárt, sőt az összeg elérheti akár a 60 millió eurót is. 33 millió letöltött zeneszámmal és zenei albummal számolunk és ezt elsősorban a fiataloknak köszönhetjük" - hangsúlyozta Jörg Menno Harms.
Németországban a 16 és 24 év közötti német felhasználók 48 százaléka vásárol rendszeresen a világhálón. A második helyen, 45 százalékos adattal a svédek, míg a harmadikon holtversenyben 41 százalékos értékkel Dánia és Nagy-Britannia található. Az ötödikek szintén holtversenyben a finnek és a hollandok (38 százalék), a hetedikek a luxemburgiak 34, a nyolcadikok pedig az osztrákok 33 százalékos értékkel. Az európai uniós átlag ebben a kérdésben 24 százalék. A kelet-európai országokra nézve azonban koránt sem hízelgő, hogy inkább a lista második felében találhatók, a sort Bulgária (3 százalék) és Románia (1 százalék) zárja.
"A fiatal németek számára teljesen természetesen dolog, hogy vásárolnak az interneten. Az évente így befolyó több tízmilliárdos forgalom jelentős részét az ő rendeléseik teszik ki" - jelentette ki Jörg Menno Harms, a BITKOM német szakmai szervezet alelnöke.
A szakember szerint a legális zenei letöltések többsége például kifejezetten e korosztály tagjainak köszönhető. Németországban a jogtiszta zenei albumokat és zeneszámokat megrendelő vevők közül minden második 30 éves vagy fiatalabb. A vásárlók átlagéletkora 31 év. Érdekesség, hogy a hagyományos zeneboltokban ez az adat 39 év.
A 16 és 24 év közötti német fiúk 54, a lányoknak pedig a 42 százaléka vásárol az interneten. Az Európai Unió átlagát tekintve ugyanezek az adatok 27, illetve 21 százalék. "Az idei becslésekből látszik, hogy először fogjuk átlépni az 50 millió eurós forgalmi álomhatárt, sőt az összeg elérheti akár a 60 millió eurót is. 33 millió letöltött zeneszámmal és zenei albummal számolunk és ezt elsősorban a fiataloknak köszönhetjük" - hangsúlyozta Jörg Menno Harms.