Gyurkity Péter
Mozgalmas karácsony az e-kereskedelemben
Mind Észak-Amerikában, mind Európában megugrott az e-kereskedelemben mért forgalom. A vásárlók a megszokottnál később hajtották végre a tranzakciókat és többnyire elégedetten távoztak a virtuális pénztártól.
A ComScore az amerikai adatok alapján 25 százalékos növekedésről számolt be az egy évvel ezelőtti állapothoz képest, novemberben és decemberben a tengerentúlon összesen 24,6 milliárd dollárt költöttek el az internetes vásárlók. Ebben nemcsak a világháló folyamatos terjedése, de a kibővült szállítási garanciák és a kedvező tapasztalatok is szerepet játszottak. Különösen népszerűnek bizonyultak az ékszerek, az órák, a játékkonzolok, és általában a szórakoztatóelektronikai termékek, amelyekből a szokásosnál később is sok fogyott el.
A növekedés az Egyesült Királyságban is jól érzékelhető volt. A Tesco.com oldalán például az ünnepeket közvetlenül megelőző időszakban 30 százalékos növekedést regisztráltak a látogatottságban, ezzel egy időben pedig az Amazon UK eddigi legjobb ünnepi eredményét könyvelhette el. A legforgalmasabb napnak december 4-e bizonyult, amikor is 24 óra alatt 750 ezer megrendelés érkezett be.
A különböző felmérések alapján a vásárlók is kedvező benyomásokat szereztek az online tranzakciókkal kapcsolatban. A megkérdezettek kétharmada különösen meg volt elégedve az igénybe vett szolgáltatásokkal, komoly kifogásra nem igazán volt példa. A legtöbben a nagy tömeget, az üzletekre jellemző tolongást szerették volna elkerülni, sokan pedig úgy találták, hogy az interneten jóval könnyebb összehasonlítani az eltérő árakat.
Az Amazon összeállítása szerint a konzoleladásoknál vezet a Nintendo DS Lite, a PlayStation 2 és az Xbox 360, a játékoknál a New Super Mario Bros., a Brain Age és a Madden Football bizonyult különösen népszerűnek, az eszközök közül pedig főleg az iPod lejátszókat, a Canon PowerShot Digital Elph digitális fényképezőgépeket, a MacBook és Sony Vaio noteszgépeket, valamint a Logitech, Plantronics és Motorola Bluetooth headseteket vitték leginkább.
A ComScore az amerikai adatok alapján 25 százalékos növekedésről számolt be az egy évvel ezelőtti állapothoz képest, novemberben és decemberben a tengerentúlon összesen 24,6 milliárd dollárt költöttek el az internetes vásárlók. Ebben nemcsak a világháló folyamatos terjedése, de a kibővült szállítási garanciák és a kedvező tapasztalatok is szerepet játszottak. Különösen népszerűnek bizonyultak az ékszerek, az órák, a játékkonzolok, és általában a szórakoztatóelektronikai termékek, amelyekből a szokásosnál később is sok fogyott el.
A növekedés az Egyesült Királyságban is jól érzékelhető volt. A Tesco.com oldalán például az ünnepeket közvetlenül megelőző időszakban 30 százalékos növekedést regisztráltak a látogatottságban, ezzel egy időben pedig az Amazon UK eddigi legjobb ünnepi eredményét könyvelhette el. A legforgalmasabb napnak december 4-e bizonyult, amikor is 24 óra alatt 750 ezer megrendelés érkezett be.
A különböző felmérések alapján a vásárlók is kedvező benyomásokat szereztek az online tranzakciókkal kapcsolatban. A megkérdezettek kétharmada különösen meg volt elégedve az igénybe vett szolgáltatásokkal, komoly kifogásra nem igazán volt példa. A legtöbben a nagy tömeget, az üzletekre jellemző tolongást szerették volna elkerülni, sokan pedig úgy találták, hogy az interneten jóval könnyebb összehasonlítani az eltérő árakat.
Az Amazon összeállítása szerint a konzoleladásoknál vezet a Nintendo DS Lite, a PlayStation 2 és az Xbox 360, a játékoknál a New Super Mario Bros., a Brain Age és a Madden Football bizonyult különösen népszerűnek, az eszközök közül pedig főleg az iPod lejátszókat, a Canon PowerShot Digital Elph digitális fényképezőgépeket, a MacBook és Sony Vaio noteszgépeket, valamint a Logitech, Plantronics és Motorola Bluetooth headseteket vitték leginkább.