Gyurkity Péter
Még messze a felnőtté válástól az e-kereskedelem
Bár a tengerentúlon a forgalom és a kínálat tekintetében jóval előrébb jár az e-kereskedelem, a várakozások szerint a piac még mindig a gyors növekedés szakaszában van és hosszú évek kellenek majd a kellő érettség eléréséhez.
A Forrester Research a Shop.org számára készített tanulmányában vette közelebbről szemügyre az amerikai online kereskedelem főbb mutatóit, azok alakulását és az elkövetkező években várható trendet. Ebben úgy találták, hogy a gyors növekedés kezdeti szakasza még mindig tart és a piac még több évig folytatni tudna az ütemet, a felnőtté válás csak szép lassan kezdődik majd el.
A tanulmány több érdekes fejleményről is beszámolt, példaként említették, hogy az Egyesült Államokban 2006-ban első alkalommal haladta meg az online ruhavásárlások összértéke a hasonló módon beszerzett számítástechnikai felszerelések forgalmát. Az interneten vásárló amerikaiak tehát több pénzt költöttek ruhákra mint számítógépekre, ez pedig jól jelzi, hogy változik a fogyasztók összetétele. A piac ráadásul 25 százalékkal növekedett, a teljes forgalom elérte a 220 milliárd dollárt, ami jócskán meghaladta az előzetes várakozásokat, hiszen ezzel sikerült tartani a 2005-ös növekedési ütemet.
Az online kereskedelem elfogadottságában a legfontosabb szerep a jól kialakított és kellő feltételeket kínáló weboldalaknak jut, amelyek lehetővé teszik a kiválasztott termékek szemügyre vételét, könnyű navigálást biztosítanak, a szélessávú elérések révén pedig a sebességre sem lehet panasz. A ruházati cikkek, lábbelik és kiegészítők forgalma egyetlen év alatt 61 százalékkal, 18,3 milliárd dollárra ugrott, miközben a számítástechnikai cikkek esetében ez 20 százalék volt, elérve a 17,2 milliárdot. "Egy ponton ennek le kell lassulnia, az online kereskedelem immár 13. vagy 14. évében jár, lassan kezdi elérni a érettség fokát" - magyarázta Scott Silverman, a Shop.org ügyvezető igazgatója.
A forgalmazók azonban csak most kezdik igazán felismerni a megfelelően felépített online stratégiában rejlő lehetőségeket, így a növekedés várhatóan a következő években is folytatódni fog.
A Forrester Research a Shop.org számára készített tanulmányában vette közelebbről szemügyre az amerikai online kereskedelem főbb mutatóit, azok alakulását és az elkövetkező években várható trendet. Ebben úgy találták, hogy a gyors növekedés kezdeti szakasza még mindig tart és a piac még több évig folytatni tudna az ütemet, a felnőtté válás csak szép lassan kezdődik majd el.
A tanulmány több érdekes fejleményről is beszámolt, példaként említették, hogy az Egyesült Államokban 2006-ban első alkalommal haladta meg az online ruhavásárlások összértéke a hasonló módon beszerzett számítástechnikai felszerelések forgalmát. Az interneten vásárló amerikaiak tehát több pénzt költöttek ruhákra mint számítógépekre, ez pedig jól jelzi, hogy változik a fogyasztók összetétele. A piac ráadásul 25 százalékkal növekedett, a teljes forgalom elérte a 220 milliárd dollárt, ami jócskán meghaladta az előzetes várakozásokat, hiszen ezzel sikerült tartani a 2005-ös növekedési ütemet.
Az online kereskedelem elfogadottságában a legfontosabb szerep a jól kialakított és kellő feltételeket kínáló weboldalaknak jut, amelyek lehetővé teszik a kiválasztott termékek szemügyre vételét, könnyű navigálást biztosítanak, a szélessávú elérések révén pedig a sebességre sem lehet panasz. A ruházati cikkek, lábbelik és kiegészítők forgalma egyetlen év alatt 61 százalékkal, 18,3 milliárd dollárra ugrott, miközben a számítástechnikai cikkek esetében ez 20 százalék volt, elérve a 17,2 milliárdot. "Egy ponton ennek le kell lassulnia, az online kereskedelem immár 13. vagy 14. évében jár, lassan kezdi elérni a érettség fokát" - magyarázta Scott Silverman, a Shop.org ügyvezető igazgatója.
A forgalmazók azonban csak most kezdik igazán felismerni a megfelelően felépített online stratégiában rejlő lehetőségeket, így a növekedés várhatóan a következő években is folytatódni fog.