Gyurkity Péter

Még messze a felnőtté válástól az e-kereskedelem

Bár a tengerentúlon a forgalom és a kínálat tekintetében jóval előrébb jár az e-kereskedelem, a várakozások szerint a piac még mindig a gyors növekedés szakaszában van és hosszú évek kellenek majd a kellő érettség eléréséhez.

A Forrester Research a Shop.org számára készített tanulmányában vette közelebbről szemügyre az amerikai online kereskedelem főbb mutatóit, azok alakulását és az elkövetkező években várható trendet. Ebben úgy találták, hogy a gyors növekedés kezdeti szakasza még mindig tart és a piac még több évig folytatni tudna az ütemet, a felnőtté válás csak szép lassan kezdődik majd el.

A tanulmány több érdekes fejleményről is beszámolt, példaként említették, hogy az Egyesült Államokban 2006-ban első alkalommal haladta meg az online ruhavásárlások összértéke a hasonló módon beszerzett számítástechnikai felszerelések forgalmát. Az interneten vásárló amerikaiak tehát több pénzt költöttek ruhákra mint számítógépekre, ez pedig jól jelzi, hogy változik a fogyasztók összetétele. A piac ráadásul 25 százalékkal növekedett, a teljes forgalom elérte a 220 milliárd dollárt, ami jócskán meghaladta az előzetes várakozásokat, hiszen ezzel sikerült tartani a 2005-ös növekedési ütemet.

Az online kereskedelem elfogadottságában a legfontosabb szerep a jól kialakított és kellő feltételeket kínáló weboldalaknak jut, amelyek lehetővé teszik a kiválasztott termékek szemügyre vételét, könnyű navigálást biztosítanak, a szélessávú elérések révén pedig a sebességre sem lehet panasz. A ruházati cikkek, lábbelik és kiegészítők forgalma egyetlen év alatt 61 százalékkal, 18,3 milliárd dollárra ugrott, miközben a számítástechnikai cikkek esetében ez 20 százalék volt, elérve a 17,2 milliárdot. "Egy ponton ennek le kell lassulnia, az online kereskedelem immár 13. vagy 14. évében jár, lassan kezdi elérni a érettség fokát" - magyarázta Scott Silverman, a Shop.org ügyvezető igazgatója.

A forgalmazók azonban csak most kezdik igazán felismerni a megfelelően felépített online stratégiában rejlő lehetőségeket, így a növekedés várhatóan a következő években is folytatódni fog.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • Tetsuo #5
    A szállítási költség a visszaküldésnél engem terhel és jó magyar szokás szerint az árut még 2x el kell küldenem, meg 8x telefonálnom és 2hónap múlva talán visszakapom a kis fényképezőgépemet v mp3 lejátszómat.. ami ha szerencsém van, még működik 1 darabig.
  • Tetsuo #4
    igen, én is erre gondoltam.
  • interfleet #3
    Amit írsz az Magyarországra feltétlenül igaz, az USA-ra pedig egyáltalán nem. Itt visszaküldheted, vagy visszaviheted az üzletbe az interneten rendelt cuccot, nem csak akkor ha hibás hanem akkor is ha csak egyszerűen meggondoltad magad. Legalább is a magukra valamit adó cégeknél mint a Sears, Target, Home Depot, etc. És mindezt nem azért mert a törvény előírja, hanem mert rájöttek hogy ez növeli a vásárlói bizalmet, és ezzel egyenesen arányosan a forgalmat. A szállítási költségről meg annyit, hogy a neten vett áru a lényegesen alacsonyabb özemeltetési költsége miatt sokszor olcsóbb mint a boltban vett áru, ahol meg nem tesznek különbséget az árazásban ott gyakran ingyenes a kiszállítás.
  • kisb92 #2
    Ja, és a szállítási költség is jön: nem mindenki lakik Pesten!
  • Tetsuo #1
    Az olcsó műszakicikkeket jobb helyben megvenni és nem Csodaországból, mert garanciát érvényesíteni csak úgy éri meg. Márpedig ennél a terméktípusnál soxor igény van eme procedúrára..