Berta Sándor
5 éves az iPod
Az Apple terméke egy átlagos MP3-lejátszónak indult, ám valami egészen más lett. Az elmúlt öt esztendőben egy olyan készülékcsalád alakult ki, amelyet a legtöbb konkurens cég irigyel és amelynek sikereit eddig mindenki utánozni próbálta.
Amikor Steve Jobs 2001. október 23-án elővarázsolta a nadrágja zsebéből az első iPodot, látszólag nem történt semmi különös. Miért is történt volna, hiszen az Apple új terméke drága volt és kisebb tudású, mint a többi társa. Ugyanakkor sokak szerint szexis volt és a könnyű kezelhetősége mindenkit lenyűgözött. Az iPod az évek alatt egy olyan slágertermékké vált, amit sokan gyűlöltek, de még többen meg akartak kaparintani, hogy büszkén mondhassák: Nekem is van egy.
Ez volt az a készülék, ami miatt igazán felerősödött az MP3-lejátszó őrület és ami miatt például akadt, aki gyilkolni is képes volt. Az iPod miatt ismerkedhettünk meg új fogalmakkal (például a podcast) és ma már senki sem csodálkozik, ha egy újság az iPod-tulajdonosok számára is elérhető tartalmakat kínál, vagy hogy időközben megjelent az iPodos igehirdetés.
Senkit nem lepett meg, hogy az Apple újabb három autógyártóval állapodott meg a zenelejátszók felhasználásáról. De persze a sok jó hír mellett számtalan támadással is szembe kellett néznie az amerikai vállalatnak. Elég csak a Microsoft konkurens termékére, a Zune-ra gondolni, vagy arra, hogy a népszerű készülékek akár halláskárosodást is okozhatnak. Mindettől függetlenül azonban Steve Jobs bizakodó maradt és kijelentette: nem tart az újonnan felbukkanó vetélytársaktól, és úgy érzi, hogy az iPoddal - amely visszacsempészte a zene jelentőségét - elfogadható szerződést kötöttek a kalózkodás felé hajló vásárlókkal.
Csak az elmúlt három hónapban 8,7 millió darab iPodot adott el az Apple. Az Egyesült Államokban 80 százalékos a készülék piaci részesedése az MP3-lejátszók piacán. Az iPod tehát történelmet írt, ő lett a XXI. század walkmanje, azonban a jövőt mindenki kíváncsian fürkészi - a szakértőkről és az egyszerű felhasználók azt találgatják: van-e ennél még feljebb vagy hamarosan megjelenik az új trónkövetelő?
Amikor Steve Jobs 2001. október 23-án elővarázsolta a nadrágja zsebéből az első iPodot, látszólag nem történt semmi különös. Miért is történt volna, hiszen az Apple új terméke drága volt és kisebb tudású, mint a többi társa. Ugyanakkor sokak szerint szexis volt és a könnyű kezelhetősége mindenkit lenyűgözött. Az iPod az évek alatt egy olyan slágertermékké vált, amit sokan gyűlöltek, de még többen meg akartak kaparintani, hogy büszkén mondhassák: Nekem is van egy.
Ez volt az a készülék, ami miatt igazán felerősödött az MP3-lejátszó őrület és ami miatt például akadt, aki gyilkolni is képes volt. Az iPod miatt ismerkedhettünk meg új fogalmakkal (például a podcast) és ma már senki sem csodálkozik, ha egy újság az iPod-tulajdonosok számára is elérhető tartalmakat kínál, vagy hogy időközben megjelent az iPodos igehirdetés.
Senkit nem lepett meg, hogy az Apple újabb három autógyártóval állapodott meg a zenelejátszók felhasználásáról. De persze a sok jó hír mellett számtalan támadással is szembe kellett néznie az amerikai vállalatnak. Elég csak a Microsoft konkurens termékére, a Zune-ra gondolni, vagy arra, hogy a népszerű készülékek akár halláskárosodást is okozhatnak. Mindettől függetlenül azonban Steve Jobs bizakodó maradt és kijelentette: nem tart az újonnan felbukkanó vetélytársaktól, és úgy érzi, hogy az iPoddal - amely visszacsempészte a zene jelentőségét - elfogadható szerződést kötöttek a kalózkodás felé hajló vásárlókkal.
Csak az elmúlt három hónapban 8,7 millió darab iPodot adott el az Apple. Az Egyesült Államokban 80 százalékos a készülék piaci részesedése az MP3-lejátszók piacán. Az iPod tehát történelmet írt, ő lett a XXI. század walkmanje, azonban a jövőt mindenki kíváncsian fürkészi - a szakértőkről és az egyszerű felhasználók azt találgatják: van-e ennél még feljebb vagy hamarosan megjelenik az új trónkövetelő?