Specker Balázs
Még az iPod az úr
Az Apple még mindig fölényesen uralja a hordozható lejátszók piacát, ám a fokozódó versenyhelyzet miatt nem ülhet nyugodtan a babérjain az iPod gyártója.
A NPD Group piackutató cég felmérése szerint az iPodok az idén januártól júniusig szállított lejátszók mintegy 75,6%-át tették ki, ami mérsékelt növekedést mutat az egy évvel ezelőtti eredményekhez képest. Az Apple legfőbb riválisa, a SanDisk 9,7%-on áll, míg az élmezőnyben a Creative Labs 4,3%-kal, a Samsung 2,5%-kal, míg a Sony 1,9%-kal képviselteti magát - írja a PC World.
A piac szereplői talán megtalálták az óriás gyenge pontját. Elsőként a mobilgyártók húzhatják el az Apple nótáját, akik úgy tűnik egyre jobb eredményeket érnek el mp3-lejátszós telefonjaikkal, melyekkel lejátszható és tárolható a vezetéknélküli hálózatokból, illetve a PC-ről letöltött zene is. Elég csak az LG Electronicsra gondolnunk, amely nemrég dobta piacra Chocolate készüléküket, vagy a Motorolát, amely nemsokára olyan darabbal áll elő, amely támogatja a Microsoft Windows Media Playerét. Az amerikai elektronikai óriás Rokr és Slvr modelljei pedig az Apple iTunes-szával működnek együtt.
Manapság a mobilok még nem bírnak olyan könnyű kezelhetőséggel, és nem képesek olyan szoros együttműködést biztosítani iTunesszal, mint az iPodok. Azonban változni látszik a helyzet, ahogy a szolgáltatók minél jobb zene-támogatást kényszerítenek ki a gyártóktól, és saját, online zeneboltokat nyitnak. "A szolgáltatók úgy tűnik, felismerték, ha a vásárlók digitális életének középpontjává kívánják tenni a mobiltelefonokat, akkor rugalmasságot kell kínálniuk" - vélekedik Ross Rubin, az NPD elemzője az Information Week oldalán.
Valószínűleg, az sem kedvez majd az Apple vezető pozíciójának, hogy a Microsoft még az idén előrukkol Zune néven futó saját digitális lejátszójával és szolgáltatásával.
A NPD Group piackutató cég felmérése szerint az iPodok az idén januártól júniusig szállított lejátszók mintegy 75,6%-át tették ki, ami mérsékelt növekedést mutat az egy évvel ezelőtti eredményekhez képest. Az Apple legfőbb riválisa, a SanDisk 9,7%-on áll, míg az élmezőnyben a Creative Labs 4,3%-kal, a Samsung 2,5%-kal, míg a Sony 1,9%-kal képviselteti magát - írja a PC World.
A piac szereplői talán megtalálták az óriás gyenge pontját. Elsőként a mobilgyártók húzhatják el az Apple nótáját, akik úgy tűnik egyre jobb eredményeket érnek el mp3-lejátszós telefonjaikkal, melyekkel lejátszható és tárolható a vezetéknélküli hálózatokból, illetve a PC-ről letöltött zene is. Elég csak az LG Electronicsra gondolnunk, amely nemrég dobta piacra Chocolate készüléküket, vagy a Motorolát, amely nemsokára olyan darabbal áll elő, amely támogatja a Microsoft Windows Media Playerét. Az amerikai elektronikai óriás Rokr és Slvr modelljei pedig az Apple iTunes-szával működnek együtt.
Manapság a mobilok még nem bírnak olyan könnyű kezelhetőséggel, és nem képesek olyan szoros együttműködést biztosítani iTunesszal, mint az iPodok. Azonban változni látszik a helyzet, ahogy a szolgáltatók minél jobb zene-támogatást kényszerítenek ki a gyártóktól, és saját, online zeneboltokat nyitnak. "A szolgáltatók úgy tűnik, felismerték, ha a vásárlók digitális életének középpontjává kívánják tenni a mobiltelefonokat, akkor rugalmasságot kell kínálniuk" - vélekedik Ross Rubin, az NPD elemzője az Information Week oldalán.
Valószínűleg, az sem kedvez majd az Apple vezető pozíciójának, hogy a Microsoft még az idén előrukkol Zune néven futó saját digitális lejátszójával és szolgáltatásával.