Gyurkity Péter
Az autókban terjeszkedik az iPod
Újabb három autógyártóval állapodott meg az Apple az iPod zenelejátszók felhasználásáról. A tengerentúlon jövőre megjelenő modellek nem kevesebb mint 70 százaléka támogatja majd a készüléket.
Az Apple közleményben számolt be a megállapodásról, amelynek értelmében a Ford, a General Motors és a Mazda is több modelljét teszi alkalmassá a lejátszó befogadására. Ezzel tovább terjeszkednek az autók piacán, igyekezvén bebiztosítani helyüket az olyan rivális kezdeményezésekkel szemben, mint az XM Satellite és a Sirius, amelyek szintén az autók révén tennének szert nagyobb bevételekre.
„Ezzel a 2007-es évben megjelenő amerikai modellek összesen 70 százaléka támogatja majd az iPod felhasználását – egyedül a General Motors 56 különböző modellben teszi elérhetővé a készüléket, ami személyautók és kamionok millióit jelenti” - értékelte a megállapodást Greg Joswiak, a marketingért felelős alelnök. A legnagyobb vesztesek várhatóan a földi rádióállomások lesznek, hiszen ezek jórészt az úton lévőkre számítanak, és az Apple – párhuzamosan a két említett műholdas állomással – idővel kiszoríthatja őket innen.
Érdekesség, hogy mindhárom újdonsült partner eltérő módon valósítja meg az integrálást. A Ford például a többi MP3-lejátszóval is kompatibilis csatlakozót alkalmaz, majd a jövő év elejétől egy nagyobb összegért a TripTunes Advanced révén az iPod tárolását és feltöltését is megoldják a kesztyűtartóban, a vezérlést pedig az autó meglévő rendszerén keresztül végezheti a vezető. A GM speciálisan erre a célra tervezett megoldást választott, amely a Personal Audio Link nevet kapta - ez az XM vezérlőit használja fel az iPodnál. A Mazda egyelőre nem szolgált részletekkel, de azt elárulták, hogy világszerte minden modellben elérhető lesz a támogatás.
A cég már tavaly több gyártóval szerződött, elsőként a BMW-vel, majd hamarosan csatlakozott az Acura, az Audi, a Honda Motor és a Volkswagen is. Becslések szerint 2011-re a járművek szórakoztató-elektronika piaca közel 56 millió dollár értékű lesz Európában, Észak Amerikában és Japánban.
Az Apple közleményben számolt be a megállapodásról, amelynek értelmében a Ford, a General Motors és a Mazda is több modelljét teszi alkalmassá a lejátszó befogadására. Ezzel tovább terjeszkednek az autók piacán, igyekezvén bebiztosítani helyüket az olyan rivális kezdeményezésekkel szemben, mint az XM Satellite és a Sirius, amelyek szintén az autók révén tennének szert nagyobb bevételekre.
„Ezzel a 2007-es évben megjelenő amerikai modellek összesen 70 százaléka támogatja majd az iPod felhasználását – egyedül a General Motors 56 különböző modellben teszi elérhetővé a készüléket, ami személyautók és kamionok millióit jelenti” - értékelte a megállapodást Greg Joswiak, a marketingért felelős alelnök. A legnagyobb vesztesek várhatóan a földi rádióállomások lesznek, hiszen ezek jórészt az úton lévőkre számítanak, és az Apple – párhuzamosan a két említett műholdas állomással – idővel kiszoríthatja őket innen.
Érdekesség, hogy mindhárom újdonsült partner eltérő módon valósítja meg az integrálást. A Ford például a többi MP3-lejátszóval is kompatibilis csatlakozót alkalmaz, majd a jövő év elejétől egy nagyobb összegért a TripTunes Advanced révén az iPod tárolását és feltöltését is megoldják a kesztyűtartóban, a vezérlést pedig az autó meglévő rendszerén keresztül végezheti a vezető. A GM speciálisan erre a célra tervezett megoldást választott, amely a Personal Audio Link nevet kapta - ez az XM vezérlőit használja fel az iPodnál. A Mazda egyelőre nem szolgált részletekkel, de azt elárulták, hogy világszerte minden modellben elérhető lesz a támogatás.
A cég már tavaly több gyártóval szerződött, elsőként a BMW-vel, majd hamarosan csatlakozott az Acura, az Audi, a Honda Motor és a Volkswagen is. Becslések szerint 2011-re a járművek szórakoztató-elektronika piaca közel 56 millió dollár értékű lesz Európában, Észak Amerikában és Japánban.