Specker Balázs
A Toshiba gyártja a Microsoft Zune-t
A Microsoft megerősítette, az iPod riválisának szánt Zune lejátszóját a Toshiba gyártja majd. Az eszköz lehetőséget biztosít a felhasználóknak, hogy a zeneszámokat, képeket, számlistákat és egyéb tartalmakat vezetéknélküli kapcsolat révén megosszák.
A Toshiba szerepe akkor tisztázodott, amikor a japán óriás benyújtotta a szükséges papírokat az FCC-nek - írja a CNet. Kyrsa Dixon, a Microsoft egyik PR-cégének szóvivője megerősítette, hogy a Toshiba gyártja majd a lejátszót. Az iratokban szereplő fotókon egy - az iPod küllemére hasonlító - minimalista felfogásban megtervezett, téglalap alakú, több gombbal ellátott eszköz látható.
Dixon ugyan igazolta az Fox News értesüléseit, ám további felvilágosítást nem volt hajlandó közölni, csak annyit mondott, hogy a következő hetekben több részletet is nyilvánosságra hoznak majd a lejátszóról. Az már kiderült, hogy egyszerre akár négy különböző eszközre is küldhet majd zenét a felhasználó. Szakértők szerint akkor lehet átütően sikeres a Zune, ha drótdugdosás nélkül, könnyen, gyorsan, egyszerűen lehet vele zeneszámokat letölteni az internetről.
Ez utóbbi tulajdonsága elvileg az Apple iPodjának igazi ellenfelévé teheti a Microsoft termékét, csakhogy nem szabad elfelejteni, hogy a lejátszó csak az egyik fele az online-zeneüzletnek. A másik a zeneáruház, ahonnan a felhasználók megszerzik kedvenceik számait. Míg a lejátszópiacon "csupán" 50 százalék az iPod világpiaci részesedése, az iTunes zeneáruházé 70 százalék. Ez utóbbit is le kellene küzdenie a Microsoftnak ahhoz, hogy számottevően visszaszorítsa az Apple-t az internetes zeneüzletben.
A redmondi szoftveróriás júliusban úgy nyilatkozott, hogy az idén olyan zenei és szórakoztató termékcsomagot indít el a piacra, amely az iPoddal és az iTunesszal konkurál majd. A cég tájékoztatása szerint a Zune márkanév alatt kihozott újdonságok szórakoztatóipari törekvéseik alapját képezik majd, és más hasonló jellegű - így az Xboxos, valamint Windows Media Center-es - termékekhez is hozzákapcsolódnak a jövőben. A Microsoftnak azonban kemény küzdelemben lesz része, ha meg akarja törni a piac több mint 70%-át uraló Apple hatalmát. Sok mp3-hardver gyártó - köztük a Creative és a Samsung is - a szoftveróriás alkalmazásait használja termékein, számukra így is kevés babér terem az iPod masszív fölénye miatt.
A Toshiba szerepe akkor tisztázodott, amikor a japán óriás benyújtotta a szükséges papírokat az FCC-nek - írja a CNet. Kyrsa Dixon, a Microsoft egyik PR-cégének szóvivője megerősítette, hogy a Toshiba gyártja majd a lejátszót. Az iratokban szereplő fotókon egy - az iPod küllemére hasonlító - minimalista felfogásban megtervezett, téglalap alakú, több gombbal ellátott eszköz látható.
Dixon ugyan igazolta az Fox News értesüléseit, ám további felvilágosítást nem volt hajlandó közölni, csak annyit mondott, hogy a következő hetekben több részletet is nyilvánosságra hoznak majd a lejátszóról. Az már kiderült, hogy egyszerre akár négy különböző eszközre is küldhet majd zenét a felhasználó. Szakértők szerint akkor lehet átütően sikeres a Zune, ha drótdugdosás nélkül, könnyen, gyorsan, egyszerűen lehet vele zeneszámokat letölteni az internetről.
Ez utóbbi tulajdonsága elvileg az Apple iPodjának igazi ellenfelévé teheti a Microsoft termékét, csakhogy nem szabad elfelejteni, hogy a lejátszó csak az egyik fele az online-zeneüzletnek. A másik a zeneáruház, ahonnan a felhasználók megszerzik kedvenceik számait. Míg a lejátszópiacon "csupán" 50 százalék az iPod világpiaci részesedése, az iTunes zeneáruházé 70 százalék. Ez utóbbit is le kellene küzdenie a Microsoftnak ahhoz, hogy számottevően visszaszorítsa az Apple-t az internetes zeneüzletben.
A redmondi szoftveróriás júliusban úgy nyilatkozott, hogy az idén olyan zenei és szórakoztató termékcsomagot indít el a piacra, amely az iPoddal és az iTunesszal konkurál majd. A cég tájékoztatása szerint a Zune márkanév alatt kihozott újdonságok szórakoztatóipari törekvéseik alapját képezik majd, és más hasonló jellegű - így az Xboxos, valamint Windows Media Center-es - termékekhez is hozzákapcsolódnak a jövőben. A Microsoftnak azonban kemény küzdelemben lesz része, ha meg akarja törni a piac több mint 70%-át uraló Apple hatalmát. Sok mp3-hardver gyártó - köztük a Creative és a Samsung is - a szoftveróriás alkalmazásait használja termékein, számukra így is kevés babér terem az iPod masszív fölénye miatt.