Specker Balázs
Az Universal a jövőben sem támogatja a Blu-rayt
Craig Kornblaunak, az Universal Studios elnökének írásos nyilatkozata - az első vásárlói észrevételeket idézve - arról számolt be, hogy a HD DVD máris legyőzte a Blu-rayt a következő generációs DVD-formátumért folytatott harcban.
"Elég megnézni az első vásárlók blogjait, véleményeit és elég egy pillantást vetni a napi médiára. A HD DVD megőrizte azt a piaci előnyét melyet a korai rajttal szerzett, és teljesítette azon ígéretét, hogy a nagyfelbontású képet és hangot a legjobb áron kínálja a piacon" - idézi a BetaNews Kornblau szavait a denveri CEDIA-kiállításon ismertetett közleményéből.
A körkép azonban közel sem ilyen egyöntetű. Európában a Samsung októberben, míg az élharcos Toshiba csak novemberben dobja piacra az újgenerációs technikát. Elemzők szerint a magasabb árak, a limitált mennyiség azt mutatja, hogy mire a HD DVD kontinensünkre ér, már semmi sem marad az Universal-vezér által említet előnyökből. Ráadásul mindkét tábort hátráltatja a lézerdiódák hiánya miatt várható késlekedés. Nemrég mi is hírül adtuk, hogy a gyártók adatai szerint a vásárlók egyelőre nem rohannak a boltokba az új formátumokat támogató lejátszókért. Többen úgy vélik, hogy a tartózkodás hátterében az esetleges kezdeti gyermekbetegségek állnak, amelyek kiküszöbölése után megnőhet majd a vásárlókedv.
A Toshiba azonban úgy tűnik, igyekszik jól kihasználni az időt. A japán cég a múlt héten egy új, DVD-HD DVD hibrid technológiáról számolt be, amelynél a felhasználó választhat a rétegek felosztása között. Az Universal Studios már a kezdetektől fogva támogatja a Toshiba formátumát, és úgy tűnik - törzsgyökeres HD DVD-szimpatizánsként - nem követi a mindkét lemez mellett lándzsát törő Warnert vagy Paramount példáját. A filmstúdiók támogatás elsődleges jelentősséggel bír a videolemez kereskedők és a kölcsönző üzletág számára, akiktől még mindig az egész videoipar jóléte függ.
"Elég megnézni az első vásárlók blogjait, véleményeit és elég egy pillantást vetni a napi médiára. A HD DVD megőrizte azt a piaci előnyét melyet a korai rajttal szerzett, és teljesítette azon ígéretét, hogy a nagyfelbontású képet és hangot a legjobb áron kínálja a piacon" - idézi a BetaNews Kornblau szavait a denveri CEDIA-kiállításon ismertetett közleményéből.
A körkép azonban közel sem ilyen egyöntetű. Európában a Samsung októberben, míg az élharcos Toshiba csak novemberben dobja piacra az újgenerációs technikát. Elemzők szerint a magasabb árak, a limitált mennyiség azt mutatja, hogy mire a HD DVD kontinensünkre ér, már semmi sem marad az Universal-vezér által említet előnyökből. Ráadásul mindkét tábort hátráltatja a lézerdiódák hiánya miatt várható késlekedés. Nemrég mi is hírül adtuk, hogy a gyártók adatai szerint a vásárlók egyelőre nem rohannak a boltokba az új formátumokat támogató lejátszókért. Többen úgy vélik, hogy a tartózkodás hátterében az esetleges kezdeti gyermekbetegségek állnak, amelyek kiküszöbölése után megnőhet majd a vásárlókedv.
A Toshiba azonban úgy tűnik, igyekszik jól kihasználni az időt. A japán cég a múlt héten egy új, DVD-HD DVD hibrid technológiáról számolt be, amelynél a felhasználó választhat a rétegek felosztása között. Az Universal Studios már a kezdetektől fogva támogatja a Toshiba formátumát, és úgy tűnik - törzsgyökeres HD DVD-szimpatizánsként - nem követi a mindkét lemez mellett lándzsát törő Warnert vagy Paramount példáját. A filmstúdiók támogatás elsődleges jelentősséggel bír a videolemez kereskedők és a kölcsönző üzletág számára, akiktől még mindig az egész videoipar jóléte függ.