Gyurkity Péter
Tiltakozás az AOL email díja ellen
Széleskörű összefogás alakult ki a Time Warner leányvállalata ellen, amely két hete vezette be a korábban beígért különdíjat, garantálva az így meggyorsított üzenetek célba érkezését.
A DearAOL néven szövetségbe tömörül vállalatok és szervezetek attól tartanak, hogy a szolgáltatók egy idő után mindenkire kiterjesztenék a prémium ajánlatot, és fizetnünk kellene az esetenként tévesen reklámlevélnek minősülő üzeneteinkért. A vállalat természetesen tagadja ennek lehetőségét és azt ígéri, hogy kizárólag a cégek által elküldött tömeges leveleknél (hírlevelek, stb.) alkalmazzák majd az eljárást.
"Az AOL tagoknak levelet küldő nonprofit szervezeteknél soha nem fogunk ilyen kötelezettséget bevezetni" - hangsúlyozta Nicholas Graham, az AOL szóvivője, ezzel azonban nem nyugtatták meg az érintett társulásokat. Nemcsak az ilyen jellegű szervezetek, hanem a kisvállalkozások (például az internetkávézók) is attól tartanak, hogy újabb költségeket akasztanak a nyakukba, amelyet azonban nem hajlandók megfizetni. Az elmúlt hónapokban közel 500 társulás csatlakozott a szövetséghez, amely még februárban nyílt levelet intézett a szolgáltatóhoz, kifejezvén egyre növekvő aggodalmukat.
Az AOL február elején jelezte, hogy különdíj bevezetését tervezi a reklámleveleknél, amely azok továbbítását garantálná. A cél hivatalosan a kéretlen üzenetek visszaszorítása, az adathalászok és vírusírók akadályozása - sokan azonnal kétségüket fejezték ki, mondván, hogy ezzel nem érhetnek el eredményt, igaz a cég is igyekezett hangsúlyozni, hogy nem teszi kötelezővé a díjat. A lépés mindazonáltal rengeteg közösséget hozhat kellemetlen helyzetbe, amelyek nem tudják megfizetni a levelenként 1 cent töredékére rúgó összeget.
A Yahoo szintén bevezette a díjat, mégpedig ugyanazon cég, a Goodmail szolgáltatására támaszkodva. Ők azonban a pénzügyi tranzakciókhoz köthető üzenetekre (számla, jóváhagyás, megrendelés) korlátozzák azt, így jóval kevesebb ellenállásba ütköznek. A Google ellenfele nem mulasztotta el megemlíteni, hogy nem tervezik a díj kiterjesztését a felhasználókra.
A DearAOL néven szövetségbe tömörül vállalatok és szervezetek attól tartanak, hogy a szolgáltatók egy idő után mindenkire kiterjesztenék a prémium ajánlatot, és fizetnünk kellene az esetenként tévesen reklámlevélnek minősülő üzeneteinkért. A vállalat természetesen tagadja ennek lehetőségét és azt ígéri, hogy kizárólag a cégek által elküldött tömeges leveleknél (hírlevelek, stb.) alkalmazzák majd az eljárást.
"Az AOL tagoknak levelet küldő nonprofit szervezeteknél soha nem fogunk ilyen kötelezettséget bevezetni" - hangsúlyozta Nicholas Graham, az AOL szóvivője, ezzel azonban nem nyugtatták meg az érintett társulásokat. Nemcsak az ilyen jellegű szervezetek, hanem a kisvállalkozások (például az internetkávézók) is attól tartanak, hogy újabb költségeket akasztanak a nyakukba, amelyet azonban nem hajlandók megfizetni. Az elmúlt hónapokban közel 500 társulás csatlakozott a szövetséghez, amely még februárban nyílt levelet intézett a szolgáltatóhoz, kifejezvén egyre növekvő aggodalmukat.
Az AOL február elején jelezte, hogy különdíj bevezetését tervezi a reklámleveleknél, amely azok továbbítását garantálná. A cél hivatalosan a kéretlen üzenetek visszaszorítása, az adathalászok és vírusírók akadályozása - sokan azonnal kétségüket fejezték ki, mondván, hogy ezzel nem érhetnek el eredményt, igaz a cég is igyekezett hangsúlyozni, hogy nem teszi kötelezővé a díjat. A lépés mindazonáltal rengeteg közösséget hozhat kellemetlen helyzetbe, amelyek nem tudják megfizetni a levelenként 1 cent töredékére rúgó összeget.
A Yahoo szintén bevezette a díjat, mégpedig ugyanazon cég, a Goodmail szolgáltatására támaszkodva. Ők azonban a pénzügyi tranzakciókhoz köthető üzenetekre (számla, jóváhagyás, megrendelés) korlátozzák azt, így jóval kevesebb ellenállásba ütköznek. A Google ellenfele nem mulasztotta el megemlíteni, hogy nem tervezik a díj kiterjesztését a felhasználókra.