Gyurkity Péter

Tiltakozás az AOL email díja ellen

Széleskörű összefogás alakult ki a Time Warner leányvállalata ellen, amely két hete vezette be a korábban beígért különdíjat, garantálva az így meggyorsított üzenetek célba érkezését.

A DearAOL néven szövetségbe tömörül vállalatok és szervezetek attól tartanak, hogy a szolgáltatók egy idő után mindenkire kiterjesztenék a prémium ajánlatot, és fizetnünk kellene az esetenként tévesen reklámlevélnek minősülő üzeneteinkért. A vállalat természetesen tagadja ennek lehetőségét és azt ígéri, hogy kizárólag a cégek által elküldött tömeges leveleknél (hírlevelek, stb.) alkalmazzák majd az eljárást.

"Az AOL tagoknak levelet küldő nonprofit szervezeteknél soha nem fogunk ilyen kötelezettséget bevezetni" - hangsúlyozta Nicholas Graham, az AOL szóvivője, ezzel azonban nem nyugtatták meg az érintett társulásokat. Nemcsak az ilyen jellegű szervezetek, hanem a kisvállalkozások (például az internetkávézók) is attól tartanak, hogy újabb költségeket akasztanak a nyakukba, amelyet azonban nem hajlandók megfizetni. Az elmúlt hónapokban közel 500 társulás csatlakozott a szövetséghez, amely még februárban nyílt levelet intézett a szolgáltatóhoz, kifejezvén egyre növekvő aggodalmukat.

Az AOL február elején jelezte, hogy különdíj bevezetését tervezi a reklámleveleknél, amely azok továbbítását garantálná. A cél hivatalosan a kéretlen üzenetek visszaszorítása, az adathalászok és vírusírók akadályozása - sokan azonnal kétségüket fejezték ki, mondván, hogy ezzel nem érhetnek el eredményt, igaz a cég is igyekezett hangsúlyozni, hogy nem teszi kötelezővé a díjat. A lépés mindazonáltal rengeteg közösséget hozhat kellemetlen helyzetbe, amelyek nem tudják megfizetni a levelenként 1 cent töredékére rúgó összeget.

A Yahoo szintén bevezette a díjat, mégpedig ugyanazon cég, a Goodmail szolgáltatására támaszkodva. Ők azonban a pénzügyi tranzakciókhoz köthető üzenetekre (számla, jóváhagyás, megrendelés) korlátozzák azt, így jóval kevesebb ellenállásba ütköznek. A Google ellenfele nem mulasztotta el megemlíteni, hogy nem tervezik a díj kiterjesztését a felhasználókra.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • Morden23 #7
    Igen, rendkívül intelligens meglátás, hogy pl. a MAXIMA csinálni fog egy [email protected] címet, csak azért, hogy megspórolhassa a levelenkénti X centet.
    Az, hogy a szolgáltató megszedi magát, az engem nem zavar. Pont ugyanannyira f.szok, ha +4% bevételük lesz, mint amennyire most f.szok.
    És nem. Nem fog ugyanaz küldözgetni. Na ja, a pénzes óriáscégek fognak, de azt csak akkor tudom kivédeni, ha kitépem a falból a dugót. De a sok kis ócska ilyen-olyan marhaságokat ajánló félkamu/félig nem létező/félig hülyeséget beszélő "cégek" lehetőségét igencsak visszaveszi. Nem beszélve a felhívásos körlevelekről. Szóval igenis, jobb lenne. Mint felhasználó, neked egy gramm pluszköltséggel, vagy negatív változással nem járna.
  • Hegyikecske #6
    és attó mé lesz jobb? a szolgáltató megszedi magát, de gyakorlatilag ha fizetett, neked ugyanúgy küldözgethet tovább mint eddig... azonkívűl aki ki akarja jáccani, max csinál vmi más mail címet...
  • Mice #5
    lol napersze:DDDDDDD álmodj szépen kis balázs...
  • juzosch #4
    És persze a befolyt pénzből fejlesztik a rendszert.
  • Morden23 #3
    Bizony... ha már a GugliFöld miatt kitalálták, hogy a műholdfotóról látszódó cuccokért is fizetni kell, akkor ezt is igazán meg lehetne kicsit fejni.

    Kevesebb haszontalan reklám lenne, ellenben több célzott, és minőségileg elfogadható hirdetés. Ha pénzbe kerül, akkor kétszer is megfontolja mindenki, hogy mit és mennyiért küldözget.
  • juzosch #2
    A reklámért mindenhol máshol fizetni kell. Ha a levelezőrendszert akarják reklám-felületként használni, akkor az se legyen ingyen.
  • Morden23 #1
    Nem feltétlenül marhaság némi költséggel sújtani az olyan levelek küldőit, amelyek adatgyűjtés és/vagy piackutatás során szerezték meg a címeket. Nekem fizetett, saját postafiókom van, és pár hónappal ezelőtt kaptam egy rakat levelet a MAXIMA-tól. Elképzelésem nincsen, hogy honnan, meg miként... (mármint van, de én nem kértem ebből)

    Magyarán az indirekt ATL kommunikációs tevékenység e-mailezős részét nyugodtan fejjék csak meg.
    Ami direkt marketing tevékenység miatt érkező levél (pl. feliratkozol egy cég levelezőlistájára), illetve közhasznú, non-profit szervezet e-mailje, azok meg hadd menjenek ingyen.