Berta Sándor
Egyre több fiatalnak van mobil hátraléka
A mobil készülékek teljesen a mindennapi élet részévé váltak, már nem feltűnési viszketegségből, hanem szükségből vásárolunk - sokan azonban nem számolnak a kiadásokkal.
Párhuzamosan a mobiltelefonok számának növekedésével nő a fizetésképtelen ügyfelek száma is. Ez nem is csoda, ha figyelembe vesszük, hogy mennyi új és alacsony díjszabású csomaggal kényeztetik el a felhasználókat a mobilszolgáltatók. Legyen szó percdíjakról vagy kedvezményekről, minden területen igyekeznek a konkurens alá ígérni a távközlési cégek.
Egyre több szakember igyekszik felhívni arra a veszélyre a figyelmet, miszerint nagyon könnyen eladósodhatunk a mobiltelefonálások révén. Amennyiben nem kártyás csomagunk van, alig figyelünk oda és meglepően nagy számlát kaphatunk kézhez. Többek között így vélekedik Dieter Korczak müncheni szociológus is, aki szerint a fiatalok körében az eladósodást tekintve az első számú veszélyforrásnak a mobiltelefon-használat tekintendő.
"A 18 és 25 év közötti német fiatalok közül minden tizedik számlás előfizető képtelen kifizetni a havidíjat. Az egy főre jutó átlagos hátralék eléri az 1834 eurót, ami nagyon nagy összeg, majdnem akkora, mint a német átlagfizetés" - nyilatkozta a mecklenburg-előpomerániai adósságtanácsadó munkacsoport rendezvényén a szakember.
Korczak elmondta, hogy Németországban évente kereken 250 000 fiatalnak vannak, vagy keletkeznek hátralékai. Az esetek 75 százalékában az adósság abból adódik, hogy az illető képtelen befizetni a mobil előfizetés havidíját. A szociológus szerint a fiatalok gyakran nem tudják megítélni, hogy ki tudják-e majd fizetni a számlát, csak arra koncentrálnak, hogy mobiltelefonjuk legyen, akár több is. Többségük már csak akkor eszmél, amikor megtörtént a baj.
A szakember hozzátette: ugyanennyire hibásak a mobilszolgáltatók is, mivel hiába áll a legtöbb szerződésben az, hogy az adott távközlési cég kétszeri nem fizetés után automatikusan felmondja a megállapodást, a nagy piaci verseny és konkurenciaharc miatt erre legtöbbször mégsem kerül sor. Mindenesetre valamit ki kell találni, mert folyamatosan nő az eladósodott előfizetők száma, akik utána már csak alig, vagy egyáltalán nem tudnak anyagilag talpra állni.
Párhuzamosan a mobiltelefonok számának növekedésével nő a fizetésképtelen ügyfelek száma is. Ez nem is csoda, ha figyelembe vesszük, hogy mennyi új és alacsony díjszabású csomaggal kényeztetik el a felhasználókat a mobilszolgáltatók. Legyen szó percdíjakról vagy kedvezményekről, minden területen igyekeznek a konkurens alá ígérni a távközlési cégek.
Egyre több szakember igyekszik felhívni arra a veszélyre a figyelmet, miszerint nagyon könnyen eladósodhatunk a mobiltelefonálások révén. Amennyiben nem kártyás csomagunk van, alig figyelünk oda és meglepően nagy számlát kaphatunk kézhez. Többek között így vélekedik Dieter Korczak müncheni szociológus is, aki szerint a fiatalok körében az eladósodást tekintve az első számú veszélyforrásnak a mobiltelefon-használat tekintendő.
"A 18 és 25 év közötti német fiatalok közül minden tizedik számlás előfizető képtelen kifizetni a havidíjat. Az egy főre jutó átlagos hátralék eléri az 1834 eurót, ami nagyon nagy összeg, majdnem akkora, mint a német átlagfizetés" - nyilatkozta a mecklenburg-előpomerániai adósságtanácsadó munkacsoport rendezvényén a szakember.
Korczak elmondta, hogy Németországban évente kereken 250 000 fiatalnak vannak, vagy keletkeznek hátralékai. Az esetek 75 százalékában az adósság abból adódik, hogy az illető képtelen befizetni a mobil előfizetés havidíját. A szociológus szerint a fiatalok gyakran nem tudják megítélni, hogy ki tudják-e majd fizetni a számlát, csak arra koncentrálnak, hogy mobiltelefonjuk legyen, akár több is. Többségük már csak akkor eszmél, amikor megtörtént a baj.
A szakember hozzátette: ugyanennyire hibásak a mobilszolgáltatók is, mivel hiába áll a legtöbb szerződésben az, hogy az adott távközlési cég kétszeri nem fizetés után automatikusan felmondja a megállapodást, a nagy piaci verseny és konkurenciaharc miatt erre legtöbbször mégsem kerül sor. Mindenesetre valamit ki kell találni, mert folyamatosan nő az eladósodott előfizetők száma, akik utána már csak alig, vagy egyáltalán nem tudnak anyagilag talpra állni.