Berta Sándor
Árcsökkentés várható a zenei CD-k piacán
Az Universal Music hétfőn indította el "Felfedezőárak" nevű akcióját Németországban, amit a rivális Sony BMG azonnal meg is kontrázott és olcsóbbá tette a DualDisc nevű adathordozókon kiadott zenei albumokat.
"Szó sincs árcsökkentésről, nem figyeljük egymás árait" - cáfolta azonnal a médiaértesüléseket Berlinben Frank Briegmann, az Universal Music Németország igazgatója. A szakember szerint csupán arról van szó, hogy megpróbálják az eddiginél jobban megkülönböztetni egymástól a különböző árkategóriákba tartozó termékeket és jobban ügyelnek arra, hogy mindenki megtalálja a saját pénztárcájának megfelelő lemezeket.
A PCWelt szerint az Universal Musicnál az a cél, hogy 15 eurónál senki ne fizessen többet egy albumért, az átlagár 12,99 euró, de lesznek 9,99 euróba kerülő "olcsóságok" is. A Sony BMG-nél az árcsökkentés mértéke elérheti akár a harminc százalékot is. A konszernnél az új mottó így hangzik: "A vásárló dönti el, hogy miből (melyik albumból) mennyit akar." Az olcsó kiadású albumok itt is 9,99 euróba kerülnek, a hagyományos CD-kért 12,99, míg az extrákat is tartalmazó művekért 16,99 eurót kér a cég. "Csupán annyi történik, hogy a digitális kor megváltoztatja a zenei ipar forgalmát és új szokások kezdenek hódítani. Nekünk pedig alkalmazkodnunk kell ezekhez az új kihívásokhoz" - nyilatkozta Maarten Steinkamp, a Sony BMG Németország vezetője.
Augusztus 29-étől lesznek kaphatók az első DualDisc-albumok, amelyeken olyan neves előadók zeneszámai lesznek megtalálhatók, mint Bruce Springteen vagy Laith Al Deen. A DualDisc egy a CD és a DVD ötvözetéből készült lemez, amelynek az egyik oldala hagyományos audio-CD, míg a másik oldala - DVD-ként - számos extra zenei és videóanyagot tartalmaz.
A váltásra a PC Welt német online hírportálnak nyilatkozó Gerd Gebhardt, a Német Zeneipari Szövetség elnöke szerint azért is szükség van, mert zenei kalózok ide, fájlcserélő hálózatok oda, tavalyi csak Németországban ismét 9,99 százalékkal csökkent az eladott zenei albumok száma. 2004-ben 68,7 millió albumot értékesítettek a német zeneboltokban.
"Szó sincs árcsökkentésről, nem figyeljük egymás árait" - cáfolta azonnal a médiaértesüléseket Berlinben Frank Briegmann, az Universal Music Németország igazgatója. A szakember szerint csupán arról van szó, hogy megpróbálják az eddiginél jobban megkülönböztetni egymástól a különböző árkategóriákba tartozó termékeket és jobban ügyelnek arra, hogy mindenki megtalálja a saját pénztárcájának megfelelő lemezeket.
A PCWelt szerint az Universal Musicnál az a cél, hogy 15 eurónál senki ne fizessen többet egy albumért, az átlagár 12,99 euró, de lesznek 9,99 euróba kerülő "olcsóságok" is. A Sony BMG-nél az árcsökkentés mértéke elérheti akár a harminc százalékot is. A konszernnél az új mottó így hangzik: "A vásárló dönti el, hogy miből (melyik albumból) mennyit akar." Az olcsó kiadású albumok itt is 9,99 euróba kerülnek, a hagyományos CD-kért 12,99, míg az extrákat is tartalmazó művekért 16,99 eurót kér a cég. "Csupán annyi történik, hogy a digitális kor megváltoztatja a zenei ipar forgalmát és új szokások kezdenek hódítani. Nekünk pedig alkalmazkodnunk kell ezekhez az új kihívásokhoz" - nyilatkozta Maarten Steinkamp, a Sony BMG Németország vezetője.
Augusztus 29-étől lesznek kaphatók az első DualDisc-albumok, amelyeken olyan neves előadók zeneszámai lesznek megtalálhatók, mint Bruce Springteen vagy Laith Al Deen. A DualDisc egy a CD és a DVD ötvözetéből készült lemez, amelynek az egyik oldala hagyományos audio-CD, míg a másik oldala - DVD-ként - számos extra zenei és videóanyagot tartalmaz.
A váltásra a PC Welt német online hírportálnak nyilatkozó Gerd Gebhardt, a Német Zeneipari Szövetség elnöke szerint azért is szükség van, mert zenei kalózok ide, fájlcserélő hálózatok oda, tavalyi csak Németországban ismét 9,99 százalékkal csökkent az eladott zenei albumok száma. 2004-ben 68,7 millió albumot értékesítettek a német zeneboltokban.