Berta Sándor
Jobb tanulók a számítógépet használó gyerekek?
Egy amerikai iskolásgyerekek körében végzett felmérés eredménye szerint azok a diákok, akiknek van számítógépük, jobban teljesítettek, mint azok, akiknek csak televíziójuk van, de PC-jük nincs.
A programban résztvevő szakemberek hétfőn tették közzé az eredményeiket az Archives of Pediatric and Adolescent Medicine nevű neves amerikai szaklapban. A kutatók megállapították, hogy azok a gyerekek, akiknek van saját televíziójuk, sokkal rosszabb jegyeket kapnak az iskolában, mint azok, akiknek nincs. Ezzel párhuzamosan a szakemberek kiderítették azt is, hogy a számítógéppel rendelkező diákok sokkal jobb jegyeket kapnak, mint a televízióval rendelkező társaik.
A teszteket észak-kaliforniai iskolákban végezték el, mintegy 400 harmadik osztályos tanuló bevonásával. Világosan kimutatható volt, hogy a PC-vel rendelkező diákok lényegesen jobb eredményeket értek el, mint azok, akiknek "csak" egy televízió volt a szobájukban. A baltimore-i John Hopkins Egyetem munkatársa, Dina Borzekowski által vezetett csoport a televízió káros következményeit ki tudta mutatni a legkülönbözőbb tantárgyakban is, legyen szó matematikáról, olvasásról vagy az angol nyelvről. Az eredmények akkor sem változtak, ha a teszt végeredményébe belevették a diákok szüleinek iskolai végzettségét és a gyerekek nemét is.
Az Egyesült Államokban minden évben átfogó teszteket végeznek a matematika, a nyelvtan és angol nyelv tantárgyaban. Azok a tanulók "csak" televíziójuk van, átlagosan nyolc ponttal maradtak el a számítógéppel rendelkező társaik eredményei mögött, míg a különbség az olvasásban hét pont volt a számítógépesek javára. A harmadik osztályosok között matematikában és angol nyelvben átlagosan hat, míg az olvasásban négy pont volt a különbség a PC-s diákok javára. Azoknak a diákoknak a pontszáma szinte mindig meghaladta a százat, akiknek van számítógépe.
A kutatók egyelőre nem tudnak magyarázattal szolgálni az eltérő eredményekre. A legelfogadottabb vélemény szerint a számítógépes játékok fejlesztik a gyerekek tudását és a reakcióidejét.
A programban résztvevő szakemberek hétfőn tették közzé az eredményeiket az Archives of Pediatric and Adolescent Medicine nevű neves amerikai szaklapban. A kutatók megállapították, hogy azok a gyerekek, akiknek van saját televíziójuk, sokkal rosszabb jegyeket kapnak az iskolában, mint azok, akiknek nincs. Ezzel párhuzamosan a szakemberek kiderítették azt is, hogy a számítógéppel rendelkező diákok sokkal jobb jegyeket kapnak, mint a televízióval rendelkező társaik.
A teszteket észak-kaliforniai iskolákban végezték el, mintegy 400 harmadik osztályos tanuló bevonásával. Világosan kimutatható volt, hogy a PC-vel rendelkező diákok lényegesen jobb eredményeket értek el, mint azok, akiknek "csak" egy televízió volt a szobájukban. A baltimore-i John Hopkins Egyetem munkatársa, Dina Borzekowski által vezetett csoport a televízió káros következményeit ki tudta mutatni a legkülönbözőbb tantárgyakban is, legyen szó matematikáról, olvasásról vagy az angol nyelvről. Az eredmények akkor sem változtak, ha a teszt végeredményébe belevették a diákok szüleinek iskolai végzettségét és a gyerekek nemét is.
Az Egyesült Államokban minden évben átfogó teszteket végeznek a matematika, a nyelvtan és angol nyelv tantárgyaban. Azok a tanulók "csak" televíziójuk van, átlagosan nyolc ponttal maradtak el a számítógéppel rendelkező társaik eredményei mögött, míg a különbség az olvasásban hét pont volt a számítógépesek javára. A harmadik osztályosok között matematikában és angol nyelvben átlagosan hat, míg az olvasásban négy pont volt a különbség a PC-s diákok javára. Azoknak a diákoknak a pontszáma szinte mindig meghaladta a százat, akiknek van számítógépe.
A kutatók egyelőre nem tudnak magyarázattal szolgálni az eltérő eredményekre. A legelfogadottabb vélemény szerint a számítógépes játékok fejlesztik a gyerekek tudását és a reakcióidejét.