Berta Sándor
Sikeres az első német internetes iskola
Idén eddig a Bajor Virtuális Szakmai Főiskola öt hallgatója tett sikeres vizsgát. Ők az elsők azok közül a diákok közül, akik e mellett az új oktatási forma mellett döntöttek. Az állami oktatási intézményben csak online tanítják a diákokat.
A programot a bajorországi kisvárosban, Erlangenben található Állami Szakmai Főiskola hirdette meg még évekkel ezelőtt. A legfontosabb különbség a hagyományos iskolák és az úgynevezett internetes iskola között a tananyagban, illetve a tananyagokhoz való hozzájutásban van. Az új főiskolán ugyanis a diákok a hagyományos tantervben lévő tananyagoktól eltérő tartalommal is találkoznak, amelyeket nekik kell feldolgozniuk a világhálón keresztül távoktatással - általában otthonról.
Mindez nem csak azért jó, mert a hallgatók maguk oszthatják be, hogy mennyi időt töltenek egy-egy adott napon tanulással, hanem azért is, mert a szülőknek is áttekinthetőbbé válik az oktatás. Ezenkívül a szülők napközben bármikor könnyedén ellenőrizhetik, hogy mit tanult aznap a csemetéjük. Ugyanez a hagyományos oktatásban részt vevő diákok esetében problémásabb. E mellett léteznek úgynevezett határidős feladatok is, amelyeket megadott időpontra kell a hallgatóknak megoldani, majd a megoldásokat általában e-mailen beküldeni az iskolába. A szakoktatók később kiértékelik ezeket a feladatmegoldásokat, osztályozzák és véleményezik az adott tanuló munkáját.
A tanárok és a diákok az évek alatt mindössze elektronikus levelek és videókonferenciák útján érintkeznek egymással. Kérdés, persze, hogy a hallgatóknak jót tesz-e ez a "bezártság", hiszen tény: így sokkal kevesebb barátság és kapcsolat alakul ki, és az osztálytársak is legtöbbször csak a monitor képernyőjén át látják egymást.
Mindenesetre a Bajor Virtuális Szakmai Főiskolában 2000 szeptemberében kezdődött meg az oktatás és a végzett hallgatókon kívül számtalan diák ma már a tizenkettedik évfolyamra jár. A módszer sikerességét egyébként mi sem bizonyítja jobban, hogy egyre többen érdeklődnek az új iskola iránt és csak idén közel száz hallgató kérte a felvételét az oktatási intézménybe.
A programot a bajorországi kisvárosban, Erlangenben található Állami Szakmai Főiskola hirdette meg még évekkel ezelőtt. A legfontosabb különbség a hagyományos iskolák és az úgynevezett internetes iskola között a tananyagban, illetve a tananyagokhoz való hozzájutásban van. Az új főiskolán ugyanis a diákok a hagyományos tantervben lévő tananyagoktól eltérő tartalommal is találkoznak, amelyeket nekik kell feldolgozniuk a világhálón keresztül távoktatással - általában otthonról.
Mindez nem csak azért jó, mert a hallgatók maguk oszthatják be, hogy mennyi időt töltenek egy-egy adott napon tanulással, hanem azért is, mert a szülőknek is áttekinthetőbbé válik az oktatás. Ezenkívül a szülők napközben bármikor könnyedén ellenőrizhetik, hogy mit tanult aznap a csemetéjük. Ugyanez a hagyományos oktatásban részt vevő diákok esetében problémásabb. E mellett léteznek úgynevezett határidős feladatok is, amelyeket megadott időpontra kell a hallgatóknak megoldani, majd a megoldásokat általában e-mailen beküldeni az iskolába. A szakoktatók később kiértékelik ezeket a feladatmegoldásokat, osztályozzák és véleményezik az adott tanuló munkáját.
A tanárok és a diákok az évek alatt mindössze elektronikus levelek és videókonferenciák útján érintkeznek egymással. Kérdés, persze, hogy a hallgatóknak jót tesz-e ez a "bezártság", hiszen tény: így sokkal kevesebb barátság és kapcsolat alakul ki, és az osztálytársak is legtöbbször csak a monitor képernyőjén át látják egymást.
Mindenesetre a Bajor Virtuális Szakmai Főiskolában 2000 szeptemberében kezdődött meg az oktatás és a végzett hallgatókon kívül számtalan diák ma már a tizenkettedik évfolyamra jár. A módszer sikerességét egyébként mi sem bizonyítja jobban, hogy egyre többen érdeklődnek az új iskola iránt és csak idén közel száz hallgató kérte a felvételét az oktatási intézménybe.