Gyurkity Péter
Élesedik a verseny az LCD panelek gyártói között
A Finetech Japan FPD nevű kiállításon elhangzott nyilatkozatokból kiderült, hogy a japán vállalatok az agresszívan előretörő tajvani és dél-korai LCD panel gyártók árversenyétől tartanak.
A rendezvényen Fumiaki Sato, a Deutsche Securities elemzője kijelentette, hogy a szórakoztatóelektronikai eszközöket gyártó japán vállalatoknak nem lenne szabad az említett országok LCD panel gyártóitól vásárolniuk, mivel ezzel nagy bajba sodorhatják a hazai gyártókat, amelyek nagy valószínűséggel nem tudnának helytállni egy újabb árversenyben. Sato ezt annak ellenére hangsúlyozta, hogy jelenleg a tajvani cégek jóval kedvezőbb árakon kínálják eladásra az LCD paneleket: a szakember szerint a kedvezményes ár hosszútávon megbosszulja magát, és a japán vállalatok is kisebb haszonnal lesznek kénytelenek dolgozni, ha követni akarják majd a tajvaniak által diktált csökkenő árakat.
A tajvani és dél-koreai gyártók az elmúlt években agresszív terjeszkedő politikát folytattak, és a kedvező áraknak köszönhetően napjainkra mind a kapacitás, mind a termelési érték tekintetében megelőzték japán riválisaikat. Véleménye szerint a kemény verseny elsősorban azt jelenti, hogy nem mindenki marad majd talpon, és a piac számos szereplője kénytelen lesz belátni, hogy nem folytathatja a küzdelmet.
Hidetaka Fukuda, a japán Gazdasági, Kereskedelmi és Ipari Minisztérium kommunikációs és elektronikai osztályának igazgatója szerint a japán LCD panel gyártók nagy valószínűséggel nem élnének túl még egy árversenyt. Éppen ezért a jelenleginél nagyobb szerepet kell vállalniuk a globális TFT piac ellátásában - főleg a 40 hüvelykes és ennél nagyobb kijelzők esetében - és védelmezniük kell az intellektuális tulajdonukat képező technológiákat.
Elmondása szerint a japán vállalatok a túlélés érdekében már korábban is jelentős átszervezéseket hajtottak végre. A Fujitsu például eladta LCD részlegét a Sharpnak, míg a Sony felvásárolta a tajvani Chi Mei Optoelectronics tulajdonában lévő IDTech-et. A Hitachi, a Matsushita és a Toshiba viszont a szövetkezésben látta a kiutat és közösen létrehozták az IPS Alpha Technology nevű céget, amely a hatodik generációs panelek gyártását végzi.
A rendezvényen Fumiaki Sato, a Deutsche Securities elemzője kijelentette, hogy a szórakoztatóelektronikai eszközöket gyártó japán vállalatoknak nem lenne szabad az említett országok LCD panel gyártóitól vásárolniuk, mivel ezzel nagy bajba sodorhatják a hazai gyártókat, amelyek nagy valószínűséggel nem tudnának helytállni egy újabb árversenyben. Sato ezt annak ellenére hangsúlyozta, hogy jelenleg a tajvani cégek jóval kedvezőbb árakon kínálják eladásra az LCD paneleket: a szakember szerint a kedvezményes ár hosszútávon megbosszulja magát, és a japán vállalatok is kisebb haszonnal lesznek kénytelenek dolgozni, ha követni akarják majd a tajvaniak által diktált csökkenő árakat.
A tajvani és dél-koreai gyártók az elmúlt években agresszív terjeszkedő politikát folytattak, és a kedvező áraknak köszönhetően napjainkra mind a kapacitás, mind a termelési érték tekintetében megelőzték japán riválisaikat. Véleménye szerint a kemény verseny elsősorban azt jelenti, hogy nem mindenki marad majd talpon, és a piac számos szereplője kénytelen lesz belátni, hogy nem folytathatja a küzdelmet.
Hidetaka Fukuda, a japán Gazdasági, Kereskedelmi és Ipari Minisztérium kommunikációs és elektronikai osztályának igazgatója szerint a japán LCD panel gyártók nagy valószínűséggel nem élnének túl még egy árversenyt. Éppen ezért a jelenleginél nagyobb szerepet kell vállalniuk a globális TFT piac ellátásában - főleg a 40 hüvelykes és ennél nagyobb kijelzők esetében - és védelmezniük kell az intellektuális tulajdonukat képező technológiákat.
Elmondása szerint a japán vállalatok a túlélés érdekében már korábban is jelentős átszervezéseket hajtottak végre. A Fujitsu például eladta LCD részlegét a Sharpnak, míg a Sony felvásárolta a tajvani Chi Mei Optoelectronics tulajdonában lévő IDTech-et. A Hitachi, a Matsushita és a Toshiba viszont a szövetkezésben látta a kiutat és közösen létrehozták az IPS Alpha Technology nevű céget, amely a hatodik generációs panelek gyártását végzi.