Franczy

A CeBIT-en debütál az NV31

Különböző, egymástól független források jelentése szerint az elsőszámú grafikuschip gyártóként nyilvántartott Nvidia Corporation a németországi Hannoverben megrendezendő CeBIT számítástechnikai szakkiállítás keretein belül rántja majd le a leplet legújabb grafikus processzoráról, a jelenleg NV31 fejlesztési kódnevet viselő chipről.

A Santa Clara-i székhelyű cég ezen grafikuschip újdonsága várhatóan számos olyan technológiai megoldást felvonultat majd, melyekkel a nemrégiben bejelentett NV30 kódnevű GeForce FX esetében találkozhatunk, azonban teljesítménye alapján az NV31 leginkább a cég előző nagyágyújával, a GeForce4 Ti4600-zal lesz egy kategóriába sorolható. Egyesek tudni vélik, hogy az NV31 elsősorban antialiasing, illetve anisotropic filtering tekintetében fog jobb teljesítményt nyújtani a GeForce4 Ti4600-nál. Az NV31-es GPU-ra épülő grafikuskártyáknak az Nvidia szerint elsősorban a konkurens ATI Technologies Radeon 9500 Pro, illetve Radeon 9700 típusjelzésű chipjeire épülő grafikus megoldások ellen kell majd felvenniük a harcot.


Egyelőre egyébként nem lehet tudni, hogy az NV31-alapú grafikuskártyák mennyibe fognak kerülni, mint ahogy azt sem, hogy piaci debütálásukra pontosan mikor fog sor kerülni. Mint ismeretes, a GeForce FX esetében hosszú-hosszó hónapoknak kell eltelniük a hivatalos bejelentés és a tényleges piaci debütálás között, ami állítólag elsősorban annak tudható be, hogy az említett chipeket gyártó TSMC-nek (Taiwan Semiconductor Manufacturing Company) gondjai adódtak a 0,13 mikronos gyártási technológiák bevezetésével.

Az Nvidia munkatársai egyébként a közelmúltban ünnepélyes keretek között jelentették be, hogy a TSMC gyártósorain nemrégiben elkészült a kétszázmilliomodik Nvidia grafikus processzor, valamint, hogy a TSMC-nél kezdenek rendeződni a 0,13 mikronos gyártási technológiával kapcsolatos dolgok. Az Nvidia és a TSMC virágzó kapcsolata 1998-ban kezdődött, amikor is a TSMC gyártósorain megkezdődött az Nvidia Riva chipek gyártása. A TSMC 1998 végén készítette el az egymilliomodik, 1999 végén a tízmilliomodik, 2001-ben pedig a százmilliomodik Nvidia chipet. Az Nvidia jelen pillanatban a világ huszonötödik legnagyobb félvezetőgyártó cége.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • Frenzy #14
    Meg jo hogy en nem mondtam rad semmit csak a PS2-re ...
  • braindance #13
    Megdöbbentő érvek, és magasröptű körmondatok találkozása a fórumban.
  • RelakS #7
    PS2? Muhaha! A Half Life nem tudott rajta folyamatos 50 fps-sel (merugyeváltottsoros) menni, már a legelső pályákon is folyamatosan akadozott. Jó, 1 NFS2 igen tisztességesen rohangált rajta, de akkor is, szerintem nem a programozók voltak rajta bénák (annyira >:-)
  • Frenzy #4
    PS2 .. hat .. enyhen szolva egy nagy adag kaki. Nem beszelve arrol, hogyan kell fejleszteni ra, mert az meg annal is rosszabb. De hat mind1, vegul is csak konzol ..
  • RpPRO #2
    Ez hatalmas marketingpolitika, mert ha mar honapokig nem tudnak semmit felmutatni, legalabb beszeljenek rola, mert ok is erzik jelentos a hatrany a jelenlegi 9700as miatt. Ezert is sokkal szimpatikusabb az ati, ok nem jartatjak feleslegesen a szajukat es mire kijon az 'uj' nvidia termek, ok mar konnyeden visszavagnak a 9700 tovabbfejlesztett valtozataval. De ugyanez a szitu a doom3 motorral is, melyrol lerantottak a leplet kb mar egy fel eve...