Franczy

Nvidia interjú

A napokban interjú készült Dave Kirkkel, az Nvidia egyik vezető technológusával, mely interjúba tekintsünk most bele röviden!

- Úgy tűnik, hogy az utóbbi időkben sok felhasználót megkavartak az Nvidia legújabb GeForce típusjelzései. Tanult ebből az Nvidia?

- Ez egy érdekes dolog. A helyzet az, hogy a GeForce4 nem egy új architektúra típusjelzése, hanem egy a 2002-es modellévre vonatkozó elnevezés, és úgy vélem, hogy ezzel nagyon sok felhasználó még mindig nincs tisztában. Tény, hogy ennek alapján érdemes lesz elgondolkoznunk azon, hogy a következő grafikus megoldásainkat 2002 őszén, illetve 2003 tavaszán milyen típusjelzéssel hozzuk forgalomba.

- Változott valami az Nvidia filozófiájának tekintetében azt követően, hogy felvásárolta a 3DFX-et?

- Ennek kapcsán nem túl sok minden változott cégünk gondolkodásmódjában. Természetesen továbbra is nyereségesek szeretnénk lenni és erősíteni kívánjuk piaci pozíciónkat, vagyis e tekintetben semmilyen változást nem jelentett a 3DFX felvásárlása. A változás leginkább abban érhető tetten, hogy a két cég fejlesztő csapatait teljes mértékben elvegyítettük egymással, hiszen el szerettük volna kerülni, hogy egy cégen belül legyen egy egymással szemben álló 3DFX-es és egy Nvidiás csoportosulás. Így, hogy a korábban még két különálló cégnél alkalmazott fejlesztők most együtt dolgoznak, lehetőségük adódik az egymás hibáiból történő okulásra. Jelen pillanatban egyébként mind Nvidiás, mind 3DFX-es fejlesztések is folynak, és elmondhatom, hogy a régi Nvidiás kollégák elfogadják a 3DFX-es fejlesztéseket, és nincs ez másképp fordítva sem.

- Mit gondol, manapság mi határolja be leginkább a 3D-s játékok minőségét?

- Mindenképpen nagy csalódást jelent számunkra, hogy tavaly piacra dobtunk egy olyan kiváló 3D-s hardvert, mint például a GeForce3, és ennek ellenére, immár egy év elteltével is alig léteznek olyan játékprogramok, melyek kihasználnák az ebben a grafikus architektúrában rejlő lehetőségeket. Az Xbox esetében szerencsére más a helyzet, az Xbox ugyanis egy olyan egyedülálló konzolplatform, melynek programozása nem túl nagy ördöngösség, vagyis a programozók gyorsabban elkészülhetnek az egyes fejlesztéseikkel. A PlayStation 2 esetében más volt a helyzet, ugyanis a PS2-t nehéz programozni, így az első PS2-es játékok még teljesen úgy néztek ki, mint PS1-es elődeik. Ezzel együtt úgy vélem, hogy Xboxra is csak idén karácsony táján jelennek meg olyan játékok, melyek már teljes mértékben kiaknázzák az Xbox képességeit, és szerintem ezen játékok már egyszerűen elképesztőek lesznek.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • PyRex #4
    Honnan NE lenne? Te nagyonzseni... Tudom, tudsz DirectX-ben kockát forgatni, csak sajna a programozás "picit" bonyolultabb... Kár, hogy eddig csak 50%-ban van kihasználva az X és a PS2-t már így is hülyére veri grafikában, ugye? :)

    PyRex
  • versio #3
    ez mindig is igy volt

    az már egy más kérdés hogy honnan lenne az xbox-nak tartaléka