SG.hu
Kanada azzal vádolja a Google-t, hogy reklámtechnológiai monopóliumot hozott létre
Az ügy nagyrészt az Egyesült Államokban indított trösztellenes keresetet idézi, és arra akarja kényszeríteni a Google-t, hogy adja el online hirdetési üzletágának egyes részeit.
A kanadai versenyhatóság azzal vádolta meg a Google-t, hogy az online hirdetések vásárlásához és értékesítéséhez használt eszközeivel visszaélve monopóliumot hozott létre. Panaszuk által arra akarják kényszeríteni a vállalatot, hogy adja el két fő hirdetési technológiai szolgáltatását. Az ügy a Google üzleti tevékenységének középpontját érinti, és a folyamatban lévő amerikai trösztellenes perre emlékeztet a Szilícium-völgyi óriás ellen. Mindkét ügyre az Egyesült Államokban 2020 óta négy másik, a Google ellen indított per, valamint a világ tisztviselőinek egyéb erőfeszítései közepette kerül sor, amelyek célja, hogy visszaszorítsák a nagy technológiai vállalatok, mint a Google, az Amazon és az Apple hatalmát az online információ és kereskedelem felett.
Kanada szintén új törvényekkel próbálja korlátozni a közösségi média által okozott károkat, és arra kötelezni a technológiai vállalatokat, hogy kártalanítsák a hagyományos hírszervezeteket. A kanadai versenyhivatal közleményében azzal vádolta a Google-t, hogy a hirdetések megvásárlására és eladására szolgáló szoftverek legnagyobb szolgáltatójaként, a hirdetési aukciók piactereként és a hirdetések bemutatására szolgáló szolgáltatásaival kihasználta pozícióját, hogy jogellenesen uralja az ágazatot.
A vállalat magatartása a közlemény szerint biztosította, hogy az Alphabet tulajdonában lévő Google „fenntartsa és megszilárdítsa piaci erejét”, hozzátéve, hogy „a piaci szereplőket saját hirdetési technológiai eszközeinek használatára zárja, megakadályozza, hogy a riválisok érdemben versenyezhessenek kínálatukkal”. Amellett, hogy a kanadai versenyhatóságtól, egy kvázi bírósági szervtől azt kéri, hogy kötelezze a Google-t két hirdetési technológiai szolgáltatásának eladására, a hivatal azt is kérni fogja, hogy a vállalatot bírságolják meg a tavaly több mint 305 milliárd dollárt kitevő világméretű bevételének akár 3 százalékára. (A Google hirdetéstechnológiai szolgáltatásai tavaly világszerte mintegy 31 milliárd dollár bevételt termeltek). Azt is szeretnék, ha a bíróság kötelezné a Google-t, hogy ne tanúsítson versenyellenes magatartást és gyakorlatot.
Az amerikai igazságügyi minisztérium és nyolc állam által indított per hasonló kéréseket fogalmaz meg. Az ügy záróbeszédei a múlt héten értek véget; a következő hónapokban egy bíró dönt az ügy érdemi részének elbírálásáról. Ahogy az amerikai igazságügyi minisztérium 2023-as keresetének benyújtásakor is, a Google elutasította a kanadai hivatal vádjait. Szerintük az ügy „figyelmen kívül hagyja az intenzív versenyt, ahol a hirdetések vásárlóinak és eladóinak rengeteg választási lehetőségük van, és alig várjuk, hogy a bíróságon is előadhassuk az érveinket” - mondta Dan Taylor, a Google globális hirdetésekért felelős alelnöke közleményében.
A versenyhivatal szerint a Google tulajdonában van a négy legnagyobb kanadai online hirdetési technológiai szolgáltatás és a piac 40-90 százalékát ellenőrzi. Évente mintegy 200 milliárd online hirdetésértékesítésben vesznek részt az országban - közölte a hivatal. A Google számos ilyen szolgáltatást úgy hozott létre, hogy más, azokat kifejlesztő cégeket vásárolt fel. "Az, hogy a Google szinte teljes mértékben uralja a hirdetési technológiai stacket, szándékos” - írta közleményében a hivatal, a Google szolgáltatásaira használt iparági kifejezést használva. "Egy sor egymáshoz kapcsolódó és egymástól függő intézkedés révén a Google véleményünk szerint jogellenesen kötötte össze különböző ad tech termékeit”.
Példaként említik, hogy a hirdetőknek, akik a Google online aukciós rendszerében, amely a hirdetőket és a kiadókat párosítja, hirdetési helyekre kívánnak licitálni, ezeket a hirdetéseket is a Google automatizált aukcióján keresztül kell megvásárolniuk. Az ügyletek másik oldaláról a versenyhivatal megállapította, hogy a Google „diktálja azokat a feltételeket”, amelyek alapján a Google aukciós rendszerében hirdetési lehetőségeket listázni kívánó kiadók más cégek ad tech eszközeit használhatják. A Google néha szándékosan veszít pénzt a hirdetési szolgáltatásokon, hogy aláássa a versenytársakat - vádolták meg a céget a kanadaiak.
A kanadai versenyhatóság azzal vádolta meg a Google-t, hogy az online hirdetések vásárlásához és értékesítéséhez használt eszközeivel visszaélve monopóliumot hozott létre. Panaszuk által arra akarják kényszeríteni a vállalatot, hogy adja el két fő hirdetési technológiai szolgáltatását. Az ügy a Google üzleti tevékenységének középpontját érinti, és a folyamatban lévő amerikai trösztellenes perre emlékeztet a Szilícium-völgyi óriás ellen. Mindkét ügyre az Egyesült Államokban 2020 óta négy másik, a Google ellen indított per, valamint a világ tisztviselőinek egyéb erőfeszítései közepette kerül sor, amelyek célja, hogy visszaszorítsák a nagy technológiai vállalatok, mint a Google, az Amazon és az Apple hatalmát az online információ és kereskedelem felett.
Kanada szintén új törvényekkel próbálja korlátozni a közösségi média által okozott károkat, és arra kötelezni a technológiai vállalatokat, hogy kártalanítsák a hagyományos hírszervezeteket. A kanadai versenyhivatal közleményében azzal vádolta a Google-t, hogy a hirdetések megvásárlására és eladására szolgáló szoftverek legnagyobb szolgáltatójaként, a hirdetési aukciók piactereként és a hirdetések bemutatására szolgáló szolgáltatásaival kihasználta pozícióját, hogy jogellenesen uralja az ágazatot.
A vállalat magatartása a közlemény szerint biztosította, hogy az Alphabet tulajdonában lévő Google „fenntartsa és megszilárdítsa piaci erejét”, hozzátéve, hogy „a piaci szereplőket saját hirdetési technológiai eszközeinek használatára zárja, megakadályozza, hogy a riválisok érdemben versenyezhessenek kínálatukkal”. Amellett, hogy a kanadai versenyhatóságtól, egy kvázi bírósági szervtől azt kéri, hogy kötelezze a Google-t két hirdetési technológiai szolgáltatásának eladására, a hivatal azt is kérni fogja, hogy a vállalatot bírságolják meg a tavaly több mint 305 milliárd dollárt kitevő világméretű bevételének akár 3 százalékára. (A Google hirdetéstechnológiai szolgáltatásai tavaly világszerte mintegy 31 milliárd dollár bevételt termeltek). Azt is szeretnék, ha a bíróság kötelezné a Google-t, hogy ne tanúsítson versenyellenes magatartást és gyakorlatot.
Az amerikai igazságügyi minisztérium és nyolc állam által indított per hasonló kéréseket fogalmaz meg. Az ügy záróbeszédei a múlt héten értek véget; a következő hónapokban egy bíró dönt az ügy érdemi részének elbírálásáról. Ahogy az amerikai igazságügyi minisztérium 2023-as keresetének benyújtásakor is, a Google elutasította a kanadai hivatal vádjait. Szerintük az ügy „figyelmen kívül hagyja az intenzív versenyt, ahol a hirdetések vásárlóinak és eladóinak rengeteg választási lehetőségük van, és alig várjuk, hogy a bíróságon is előadhassuk az érveinket” - mondta Dan Taylor, a Google globális hirdetésekért felelős alelnöke közleményében.
A versenyhivatal szerint a Google tulajdonában van a négy legnagyobb kanadai online hirdetési technológiai szolgáltatás és a piac 40-90 százalékát ellenőrzi. Évente mintegy 200 milliárd online hirdetésértékesítésben vesznek részt az országban - közölte a hivatal. A Google számos ilyen szolgáltatást úgy hozott létre, hogy más, azokat kifejlesztő cégeket vásárolt fel. "Az, hogy a Google szinte teljes mértékben uralja a hirdetési technológiai stacket, szándékos” - írta közleményében a hivatal, a Google szolgáltatásaira használt iparági kifejezést használva. "Egy sor egymáshoz kapcsolódó és egymástól függő intézkedés révén a Google véleményünk szerint jogellenesen kötötte össze különböző ad tech termékeit”.
Példaként említik, hogy a hirdetőknek, akik a Google online aukciós rendszerében, amely a hirdetőket és a kiadókat párosítja, hirdetési helyekre kívánnak licitálni, ezeket a hirdetéseket is a Google automatizált aukcióján keresztül kell megvásárolniuk. Az ügyletek másik oldaláról a versenyhivatal megállapította, hogy a Google „diktálja azokat a feltételeket”, amelyek alapján a Google aukciós rendszerében hirdetési lehetőségeket listázni kívánó kiadók más cégek ad tech eszközeit használhatják. A Google néha szándékosan veszít pénzt a hirdetési szolgáltatásokon, hogy aláássa a versenytársakat - vádolták meg a céget a kanadaiak.