SG.hu

Korlátozza a célzott reklámozást Európában a LinkedIn

A LinkedIn megerősítette, hogy többé nem teszi lehetővé a hirdetők számára, hogy a LinkedIn-csoportokban való részvételükből nyert adatok alapján célozzák meg a felhasználókat.

A lépés több mint három hónappal azután történt, hogy civilek csoportja panaszt nyújtottak be az Európai Bizottsághoz (EB) a digitális szolgáltatásokról szóló törvény (DSA) lehetséges megsértése miatt. A DSA egy olyan rendeletcsomag, amely februárban lépett hatályba az egész régióban, és amelynek célja, hogy szigorú szabályozási keretet határozzon meg az online tartalmak számára, valamint kötelezettségeket írjon elő olyan területeken, mint az algoritmikus átláthatóság és az, hogy a hirdetők hogyan tudják megcélozni a felhasználókat.

A Microsoft tulajdonában lévő üzleti közösségi hálózat először 2010-ben indította el a Csoportokat, hogy a felhasználók bizonyos érdeklődési körökben kapcsolódhassanak egymáshoz. A termék önálló alkalmazássá tételére tett különböző próbálkozásokat követően a LinkedIn 2018-tól kezdve a fő alkalmazásba került. Egy februárban érkezett panaszra válaszul az EB levélben fordult a LinkedInhez, hogy további információkat kérjen arról, a cég hogyan teszi lehetővé az olyan érzékeny személyes adatokon alapuló célzott hirdetéseket, mint a faji hovatartozás, a politikai hovatartozás vagy a szexuális irányultság. Bár a LinkedIn fenntartotta, hogy megfelel a DSA-nak, a vállalat mostanra megszüntette a hirdetők számára azt a lehetőséget, hogy a LinkedIn csoporttagság adatai alapján „reklámközönséget hozzanak létre” Európában.

Patrick Corrigan, a LinkedIn jogi és digitális biztonságért felelős alelnöke elmondta, hogy bár nem ért egyet azzal a gyanúsítással, hogy platformját a hirdetők „közvetve” felhasználhatják arra, hogy felhasználókat speciális adatkategóriák alapján célozzanak meg, mégis úgy döntött, hogy eltávolítják ezt a funkciót. "Azért hajtottuk végre ezt a változtatást, hogy megelőzzük azt a tévhitet, hogy az európai tagoknak szóló hirdetések közvetve célozhatók lennének különleges adatkategóriák vagy kapcsolódó profilalkotási kategóriák alapján” - írta Corrigan a LinkedIn oldalán. „A változás mostantól minden új hirdetési kampányra érvényes”.

Fontos megjegyezni, hogy a LinkedIn ezt önként tette, ami nyilvánvalóan azért történt, hogy a vizsgálatot korán csírájában elfojtsa. A cég anyavállalata, a Microsoft már így is számos szabályozási akadállyal néz szembe Európában különböző állítólagos vétségek miatt. A LinkedIn továbbra is lehetővé teszi a célzott hirdetéseket, csak nem a LinkedIn-csoportokból gyűjtött adatok felhasználásával.


"A Bizottság figyelemmel fogja kísérni a LinkedIn nyilvános ígéretének hatékony végrehajtását, hogy biztosítsa a DSA teljes körű betartását” - mondta Thierry Breton, az EU belső piaci biztosa nyilatkozatában. „Miközben továbbra is éberek maradunk, pozitív, hogy a DSA olyan változásokat eredményez, amelyeket eddig egyetlen más jogszabály sem ért el Európában és azon kívül.”

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • CommieSlayer #1
    Az egész arra megy ki, hogy a cégeknek olyat is fel kelljen venni, akit nem akarnak.