SG.hu

Az LG TV-k elkezdenek hirdetéseket mutatni a képernyővédőkön

A reklámok egyre nagyobb és gyakorlatilag megkerülhetetlen részét képezik a tévénézés élményének - még akkor is, amikor nem nézünk semmit.

Amint az várható volt, az LG nem nagy felhajtással járó bejelentéssel közölte az LG TV-tulajdonosokkal az új reklámformátumot, hanem - látszólag stratégiai okokból - bejelentés kizárólag a hirdetőknek szólt. Úgy tűnik, az LG a képernyővédőn megjelenő hirdetéseket nem tartja olyan funkciónak, amely izgatná a felhasználókat. Ennek ellenére a vállalat és sok más tévégyártó szívesen rak be hirdetéseket a már megvásárolt készülékek szoftverébe.

Az LG TV-tulajdonosok már észrevehették a reklámokat, mely a hagyományos képernyővédő bekapcsolása előtt jelenik meg és a tévé által beállított régióra van lokalizálva. A társaság ezeket a hirdetéseket ugyan alapértelmezés szerint bekapcsolta, de a tévékészülékek beállításaiban ki lehet kapcsolni őket. Mégis, a reklámok lejátszása a tévénézés szünetében jól mutatja, hogy a reklámpénzek és a nyomon követés milyen nagy prioritást élvez. Az LG hirdetési részlege, az LG AD Solutions szerint a képernyővédő hirdetések „a kezdőképernyőn, az LG csatornákon és a Content Store-on keresztül aktiválódnak az LG okostévékben. Kihasználjuk a képernyő üresjárati idejét, hogy a leállási időnek tűnő időszakot értékes elköteleződési lehetőséggé változtassuk”. Az LG AD Solutions azt állítja, hogy megbízásából végzett tesztek szerint a képernyővédő hirdetések „átlagosan 2,5-szer nagyobb mértékben növelik a márkaismertséget”.

Dave Rudnick, az LG AD Solutions technológiai igazgatója nyilatkozatában elismerte, hogy azok az emberek, akiknek a tévéjén képernyővédő jelenik meg, gyakran valami mást szeretnének csinálni, mint reklámokat nézni. "A múltban egy képernyővédő reklám azt jelezhette, hogy a nézők elhagyták a szobát, de a mai nézési szokások jelentősen eltérnek” - mondta. „Ma már a nézők 93 százaléka multitaskingol tévénézés közben, olyan tevékenységeket végez, mint az üzenetküldés, vásárlás, közösségi média böngészése vagy játék a telefonján.”


A felhasználók által letiltható képernyővédő hirdetések hozzáadása a tévé operációs rendszerén futó hirdetésekhez képest viszonylag enyhe zavaró tényezőnek tűnhet. Az új hirdetési formátumok beépítése a TV operációs rendszerek különböző zugaiba azonban csúszós lejtő. Egyes TV-márkák még a hardvereladás helyett is inkább a hirdetésekre összpontosítanak. Sajnos csak az operációs rendszer üzemeltetőin és a tévégyártókon múlik, hogy eldöntsék, hol a határ, beleértve a már megvásárolt masinákat is. A felhasználók és a hirdetők érdekei nem mindig egyeznek, így a harmadik féltől származó hirdetések nélküli streaming platformok, mint például az Apple TV, egyre ritkább ékkövekké válnak.

Az LG bővíti sokat vár a készülékeken megjelenő hirdetések értékesítésétől, ezért partnerséget kötött a Nielsennel, és a tévéiről gyűjtött automatikus tartalomfelismerési adatokat elküldi a cégnek. Emellett az LG azzal büszkélkedett, hogy hardvergyártóból "média- és szórakoztató platformmá” kíván fejlődni, ami magában foglalja a hirdetések értékesítését is. A társaság ebben a hónapban elindította az új LG Ad Solutions részleget, amely az okostévé-felhasználóknak szóló hirdetések megjelenítésének és nyomon követésének új módjainak kifejlesztésére összpontosít. Egy nyilatkozatában Rudnick elmondta, hogy az Innovation Labs célja, hogy „feszegesse az okostévés hirdetések határait”, és „a következő generációs hirdetéseket” - beleértve az interaktív hirdetéseket is - az okostévékre irányítsa.


Az LG reklámtéren tapasztalható nyomulás oka, hogy kihívást jelent a cég számára, hogy továbbra is nyereséget és növekedést sajtoljon ki a TV-üzletágából. Eközben a hirdetők számára kihívást jelent, hogy megtalálják a módját annak, hogy továbbra is elérjék a tévénézőket egy olyan világban, amely a hagyományos televíziózásról a streamingre és a webalapú szórakoztatásra vált, amelyet gyakran reklámmentes opcióval kínálnak. A piaci körülmények és a tévéfelhasználók változó szokásai arra kényszerítik az LG-t, hogy átalakítsa a tévékből származó pénzszerzési módját. Sajnos a reklámok ellenzői számára ez nem jó hír.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • kvp #5
    "Csak nekem esett le itt a 20 fillér? Veszel egy TV-t, ami ha jól értem rendszerszinten reklámokat kezd mutogatni."

    Nem, kifizeted a hasznalati jog licensz dijat egy a gyarto altal birtokolt keszulekert, ami eredetileg (ha fizettel erte) a te csaladi albumaidat mutatta kepernyovedokent, amit most kivezettek es helyette mar a keszulek licensztulajdonosa, azaz a gyarto altal ertekesitett reklamokat mutatja. A keszuleket magat nem lehet megvasarolni, csak a felhasznalasi jogot licenszelni. Csak a boltban tunik vasarlasnak, de a bekapcsolas utan a licensz szerzodesbol kiderul, hogy csak a felhasznalasi jogot adtak el. Az USA-ban Kaliforniaban eppen keszul egy torvenymodositas, hogy ezeket a vasarlasokat nem lehet majd eladaskent reklamozni, csak limitalt ideju felhasznalasi jog megvasarlasakent. Ez egyebkent az uj okos autokra is igaz, ott is csak a hardver elado, de a rajta futo szoftver a gyarto tulajdona marad es ezert a teljes jarmu nem vasarolhato meg.

    Egyebkent erdemesebb venni egy buta tv-t, azaz lehetoleg olyan keszuleket, ami csak kijelzonek jo. Az okositas celjara pedig moge rakni egy jobb raspberry pi-t vagy hasonlot, az bekapcsolas utan par masodperc alatt felall es alapvetoen PC-s (linux-os) kornyezetet ad, diak es tv barat grafikus felulettel. (a raspberry pi os alapvetoen oktatasi celu rendszer gyerekeknek) Van rendes bongeszoje is, google mentes chromium. Ezt HDMI-n ra kell kotni a TV-re (+tv-n ha van game uzemmod bekapcsol) es van egy sajat kezelesu okos TV-nk.
  • Dodo55 #4
    Csak nekem esett le itt a 20 fillér? Veszel egy TV-t, ami ha jól értem rendszerszinten reklámokat kezd mutogatni. Egyszóval nem a megtekintett tartalomhoz kötődik a reklám, aminek a megtekintéséért cserébe részben vagy egészben a reklám megtekintésével biztosítod az ellenértéket, hanem a maga megjelenítő rendszer ad neki helyet, ami teljeskörűen a te fizikai birtokodban áll. Namost innentől te nem a reklám célközönsége vagy, hanem a reklámfelületet birtokosa. A reklámbevétel innentől így téged illet, mint a berendezés tulajdonosát és nem pedig a TV gyártóját, ők max. egy kevés közvetítői jutalékot tarthatnak meg abból.
    Utoljára szerkesztette: Dodo55, 2024.09.28. 00:21:23
  • barret #3
    Nem kell neki netet adni csókolom.
  • RJoco #2
    Ugyan minek? Hogy ugorjon a gari?

    Már évek óta egy gép van a TV alatt. A samut anno rákötöttem a netre, aztán a HUD-on mindig tolta a filmajánlókat. Úgyhogy leszedtem a netről, de az utolsó ajánló ott maradt. Szerencsére nem volt zavaró borítókép, mint korábban nemegyszer.
    Mondjuk a teló képét kirakni a TV-re nem hülyeség. Egy nyaralást követően lehet mutogatni a meglátogató ismerősöknek, de ezt meg tudom tenni a PC-vel is.

    Az LG TV-m soha nem látott se netet, se koax kábelt. És amíg nálam van, addig nem is fog látni. Ahogy a következő tévéim sem.

    A lényeg, hogy összeraktam több, mint 4 és fél évvel ezelőtt egy nagyon keveset fogyasztó, de gyors számítógépet. Nem azt a tenyérben elférő viccnek is rossz cuccot, aminek a leírásában adott esetben benne van, hogy a bekapcsolása akár 5 percig is eltarthat. A melóhely is tele van ilyen kis munkaállomásokkal. Sokszor egy rettenet. Bár a W10-esekkel szereltek gyorsnak tűnnek, de, csak mert azok ugye alapból nem állnak le rendesen.

    Szóval nálam a PC a nyerő. A streaming szolgáltatások elérhetőek, ha kellenének, yt is van, böngészni is egyszerűbb normális perifériákkal, nem úgy, mint távorányítóval.
    Mi az ami nincs? Reklám. Az nincs egy darab sem. A reklámblokkoló gondoskodik róluk.

    Azért arra kiváncsi lennék, hogy egy blokkolóval ellátott RPi DNS kiszolgálónak beállítva vajon milyen eredménnyel működne TV-n. De annyira nem érdekel, hogy én magam teszteljem.
  • Gabbbbbbbbbbbb #1
    TV jailbreak, Geohot go!