SG.hu

Mesterséges intelligenciával keltette életre alapítóját a Panasonic

A japán multinacionális elektronikai nagyvállalat, a Panasonic - amelyet 1918-ban alapítottak Matsushita Electric Housewares Manufacturing Works néven - létrehozta rég elhunyt alapítójának, Konosuke Matsushitának mesterséges intelligenciával feltámasztott változatát.

Matsushita 1989-ben halt meg, és a Panasonic szerint az általa személyesen kiképzett emberek száma egyre csökken, ezért van szükség az MI-re. "Fontosnak tartjuk, hogy munkatársaink helyesen értsék alapítónk, Konosuke Matsushita vezetési filozófiáját, amelyen az alapvető vezetési politikánk alapul, és hogy ezt a filozófiát továbbadjuk az idők során” - jelentette ki a gyártóóriás. A mesterséges intelligenciát 3000, Matsushitát bemutató felvételen, valamint írásai, előadásai és interjúi alapján képezték ki, amelyeket a Panasonic Béke és boldogság a jóléten keresztül (PHP) intézete - egy Matsushita által alapított agytröszt és oktatási szervezet - digitalizált.

A Panasonic együttműködött a Tokiói Egyetemhez tartozó Matsuo Intézettel egy olyan mesterséges intelligencia-karakter létrehozásában, amely Matsushita gondolkodását és beszédstílusát utánozza. A szoftver segíthet a felhasználóknak vezetői döntések megoldásában az alapján, hogy az alapító mit gondolhatott vagy érezhetett egy adott helyzetről. "A generatív MI technológia kifejlesztése új megközelítést kínál a hagyományos kutatási kérdések ellenőrzéséhez, és reméljük, hogy lehetővé teszi számunkra, hogy innovatív módszerekkel korábban lehetetlen interdiszciplináris kutatásokat folytassunk” - magyarázta a Panasonic.

Matsushita ikonikus státuszt ért el Japánban. Gyakran a „menedzsment isteneként” emlegetik, és tisztelik vezetői filozófiájáért és az általa alapított - kezdetben lámpákat árusító - vállalat globális hatalommá alakításában játszott szerepéért. Több mint 40 könyvet írt, amelyek közül néhány koruk ellenére is népszerű. Egyik műve, az 1968-as "Az út" számos japán szakember kötelező olvasmánylistáján szerepel, és az egyéni sikerre és az önfejlesztésre összpontosít, míg a "Nem csak a kenyérért" az üzleti élet társadalmi szerepére összpontosít.

Japánban az elődök tisztelete elismert szokás, és a projekt a Panasonic MI-tapasztalatát és hitelességét is erősíti. A vállalat a közelmúltban az akkumulátorokra, a hidrogénenergiára, a munkahelyi digitalizációra és az ellátási lánc szoftverekre összpontosított, de a legtöbb technológiai vállalathoz hasonlóan MI-vel kapcsolatos projektekbe is befeketett.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
Nem érkezett még hozzászólás. Legyél Te az első!