SG.hu

Reklámmentes, fizetős Facebook és Instagram indul Európában

A Meta bejelentette, hogy a jövő hónaptól először az európai felhasználók számára reklámmentes előfizetési lehetőséget vezet be a Facebook és az Instagram platformokon. Úgy néz ki a nagy techcégek kormányzati nyomás hatására változtatnak alapvető termékeiken.

A vállalat közölte, hogy a "fejlődő európai szabályozásnak" tesz eleget azzal, hogy az Európai Unióban, Izlandon, Liechtensteinben, Norvégiában és Svájcban bevezeti az előfizetési opciót. Novembertől kezdve a felhasználók választhatnak, hogy továbbra is ingyenesen, hirdetésekkel együtt használják-e a Facebookot vagy az Instagramot, vagy előfizethetnek, hogy ne lássanak többé hirdetéseket - közölte a Meta. A költségek havi 9,99 eurótól terjednek, míg 12,99 eurótól kezdődnek iOS és Android eszközökön, és a felhasználó összekapcsolt Facebook és Instagram fiókjaira vonatkoznak. 2024. március 1-jétől további fiókok esetén további 6 eurós havi díjat kell fizetni a webes verzióért és 8 eurós havi díjat a mobilos hozzáférésért.

A Meta üzleti modellje szerint ingyenes közösségi hálózati szolgáltatásokat kínál a felhasználóknak, és hirdetéseket értékesít azoknak a vállalatoknak, amelyek el akarják érni ezt a közönséget. A fizetős szint megjelenése jól szemlélteti, hogy a technológiai vállalatoknak újra kell tervezniük termékeiket, hogy megfeleljenek az adatvédelmi szabályoknak és más kormányzati irányelveknek, különösen Európában. Az Amazon, az Apple, a Google, a TikTok és más cégek is változtatásokat hajtanak végre, hogy megfeleljenek az új szabályoknak az Európai Uniós szabályoknak.

Az emberek magánéletének védelme érdekében az Európai Bíróság, az EU legfelsőbb bírósága júliusban gyakorlatilag megtiltotta a Metának, hogy a felhasználókról adatokat gyűjtsön a platformjain - beleértve a Facebookot, az Instagramot és a WhatsAppot -, valamint a külső webhelyekről és alkalmazásokból származó adatokat összekapcsolja, hacsak nem kapja meg erre a felhasználók kifejezett hozzájárulását. Az uniós szabályozó hatóságok januárban 390 millió eurós bírságot szabtak ki a Metára, amiért a Facebook használatának feltételeként személyre szabott hirdetések elfogadására kényszerítette a felhasználókat. Az Európai Bíróság júliusi határozatában jelezte, hogy az előfizetéses szolgáltatás nyújtása Európában az ítéletnek való megfelelés egyik módja lehet - közölte a Meta. Az előfizetés lehetővé teheti a felhasználók számára, hogy anélkül férjenek hozzá a platformokhoz, hogy személyes adataikat hirdetések értékesítésére használnák fel.

"Tiszteletben tartjuk a fejlődő európai szabályozás szellemét és célját, és elkötelezettek vagyunk a betartásuk mellett" - írta a vállalat az új, fizetős szintet bejelentő nyilatkozatában. A Meta hozzátette, hogy miközben elkötelezett az emberek adatainak magánéletben és biztonságban tartása mellett, hisz a "hirdetésekkel támogatott internetben", amely személyre szabott termékeket és szolgáltatásokat nyújt az embereknek, miközben a kisvállalkozások számára is lehetővé teszi a potenciális ügyfelek elérését.

Max Schrems, egy ausztriai adatvédelmi aktivista, akinek a Meta elleni jogi kihívások segítettek a termékváltoztatásokhoz, azt mondta, hogy az előfizetési ajánlatok nem felelnek meg az Európai Unió adatvédelmi törvényének, az úgynevezett általános adatvédelmi rendeletnek. Bejelentette, hogy azt bírósági úton támadja meg. "Ha átállunk egy fizetős rendszerre, akkor a zsebed mélységétől függ majd, hogy van-e jogod a magánélethez" - mondta Schrems úr. "Nagyon szkeptikus vagyok a tekintetben, hogy ez megfelel-e a törvénynek".

A Meta mellett az Apple-nek várhatóan márciusban kell először lehetővé tennie az ügyfeleknek, hogy letölthessék az App Store alternatíváit egy másik uniós törvény, a Digital Markets Act miatt. A digitális piacokról szóló törvényt tavaly fogadták el a technológiai iparban folyó verseny fellendítése érdekében. A Google is változtatásokat hajt végre, hogy megfeleljen az új törvénynek. Tavaly decemberben az Amazon kénytelen volt bevezetni, hogy a külső kereskedők több értékes felülethez juthassanak a vállalat weboldalán, az EU trösztellenes szabályozóival kötött megállapodás értelmében.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • repvez #7
    akkor legyen üuleti és magán felhasználsu verzio, és akkor aki akar elöfizet az uzletire, hogy reklámozhasson és aki ezt látni akarja az ingyenes részen meg meg maradjon a magán verziora .
    Egyébként meg a messengerben nekem még egyszer sem kellett reklámot nézni az uzenetek elölvasása elött se után.

    A GDPR és ez az egész balhé pedig pont azért volt, mert a végfelhasználo nem tudta , hogy az adatok milyen céghez és mik kerülnek rola begyujtésre.
    Erre lett ez a állandoan felugrálo cookies dolog, igy már ugyan ugy begyujtik az adataid csak már a cégek ezzel levédik magukat, hogy ö beleirta ,hogy mit gyujt és te meg leokéztad, csak azt már nem nézi senki, hogy életszerütlen az, hogy ez mukodik, mert senki se olvassa el minden egyes oldal megnyitásakor a 3-4 cég 10 vagy több engedélykérését. DE ha meg is teszi nem derül ki belöle hogy pontosan mit is és meddig kinek adja tovább.
    Mert az, hogy 3. félnek az nem mond semmit se . és anonim modon se jo, ha ezeket az adatokat tovább küldi, mert attól ,hogy nem kiss pista névvel azonositanak, hanem user 2-nek, attöl még ugyan ugy tudják, hogy mikor nézed meddig és mit .
  • end3 #6
    Van (boldogabb!) világ a META-n túl is. - Számtalan online ingyenes kommunikációs lehetőség azokkal, akik el akarnak érni. Akikkel meg csak a Face-n lehetne, az nekem sem ér annyit.

    Üzlet is létezik META nélkül, csak döntés kérdése. Ha az ügyfél a kútba ugrik, nem feltétlenül kell utána ugrani. Maradnak a felszínen még épp elegen.

    Adatokat meg mind eladná, - (fizetősen is,) - rajtunk áll, hogy online mit indítunk, mennyit teszünk fel a netre magunkról.
  • kvp #5
    "Attól, hogy fizetek érte és nem lesz reklám még ugyan ugy begyujti az adatokat rolam mint az ingyenes verzionál, akkor nekem ebben mi az uzlet?"

    Nem kapsz reklamokat. Pl. nem kell megnezned egy par perces reklamvideot mielott megnezheted a messenger-es uzeneteid. Sok embernek az ideje er annyit. Persze az adatokat ugyanugy gyujtik, de csak eladjak es nem hasznaljak fel celzott hirdetesek kepunkbe tolasara.
  • Tetsuo #4
    Mit jössz ezzel a baromsággal? Az emberek legalább 90%-át nem érdekli, látható a felelőtlen megosztásokból. A reklám viszont zavarhatja őket, ezt használja ki a "fejlesztés". Money, money, money...
  • MerlinW #3
    Neked nem üzlet. Viszont a nyugati kisvállalkozások 70%-a facebook-on van jelen és ha azok kapnak bármilyen pluszt, akkor elő fognak fizetni.
  • manson222 #2
    Pedig a Fb-n fog megjelenni először az Isten, a fizetett felhasználóknak!

    Bazinga
  • repvez #1
    Attól, hogy fizetek érte és nem lesz reklám még ugyan ugy begyujti az adatokat rolam mint az ingyenes verzionál, akkor nekem ebben mi az uzlet?
    Ebben mi a személyes adatvédelem számomra? hol van az ha én kifizetem a 10 euromat akkor onnantol kezdve nem profiloz a meta , hogy mikor mit néztem és mire kerestem rá?
    Ezzel az unio nem tudom mit akart elérni, de csak azt sikerült neki, hogy a kisemberrül még egy bört lehuzzanak , miközben a nagy cégek még extra bevételre tesznek szert ezáltal.
    A GDPR ota csak szarabb lett az internet használata a sok felugro cookie val meg fogadjam el az adatmegosztásos dogokat.
    DE annél is van valami lehetöségem megnézni, hogy valoban nem gyujtik e be az adatot rolam amire nem adtam engedélyt?
    nem hiszem