SG.hu
Reklámmentes, fizetős Facebook és Instagram indul Európában
A Meta bejelentette, hogy a jövő hónaptól először az európai felhasználók számára reklámmentes előfizetési lehetőséget vezet be a Facebook és az Instagram platformokon. Úgy néz ki a nagy techcégek kormányzati nyomás hatására változtatnak alapvető termékeiken.
A vállalat közölte, hogy a "fejlődő európai szabályozásnak" tesz eleget azzal, hogy az Európai Unióban, Izlandon, Liechtensteinben, Norvégiában és Svájcban bevezeti az előfizetési opciót. Novembertől kezdve a felhasználók választhatnak, hogy továbbra is ingyenesen, hirdetésekkel együtt használják-e a Facebookot vagy az Instagramot, vagy előfizethetnek, hogy ne lássanak többé hirdetéseket - közölte a Meta. A költségek havi 9,99 eurótól terjednek, míg 12,99 eurótól kezdődnek iOS és Android eszközökön, és a felhasználó összekapcsolt Facebook és Instagram fiókjaira vonatkoznak. 2024. március 1-jétől további fiókok esetén további 6 eurós havi díjat kell fizetni a webes verzióért és 8 eurós havi díjat a mobilos hozzáférésért.
A Meta üzleti modellje szerint ingyenes közösségi hálózati szolgáltatásokat kínál a felhasználóknak, és hirdetéseket értékesít azoknak a vállalatoknak, amelyek el akarják érni ezt a közönséget. A fizetős szint megjelenése jól szemlélteti, hogy a technológiai vállalatoknak újra kell tervezniük termékeiket, hogy megfeleljenek az adatvédelmi szabályoknak és más kormányzati irányelveknek, különösen Európában. Az Amazon, az Apple, a Google, a TikTok és más cégek is változtatásokat hajtanak végre, hogy megfeleljenek az új szabályoknak az Európai Uniós szabályoknak.
Az emberek magánéletének védelme érdekében az Európai Bíróság, az EU legfelsőbb bírósága júliusban gyakorlatilag megtiltotta a Metának, hogy a felhasználókról adatokat gyűjtsön a platformjain - beleértve a Facebookot, az Instagramot és a WhatsAppot -, valamint a külső webhelyekről és alkalmazásokból származó adatokat összekapcsolja, hacsak nem kapja meg erre a felhasználók kifejezett hozzájárulását. Az uniós szabályozó hatóságok januárban 390 millió eurós bírságot szabtak ki a Metára, amiért a Facebook használatának feltételeként személyre szabott hirdetések elfogadására kényszerítette a felhasználókat. Az Európai Bíróság júliusi határozatában jelezte, hogy az előfizetéses szolgáltatás nyújtása Európában az ítéletnek való megfelelés egyik módja lehet - közölte a Meta. Az előfizetés lehetővé teheti a felhasználók számára, hogy anélkül férjenek hozzá a platformokhoz, hogy személyes adataikat hirdetések értékesítésére használnák fel.
"Tiszteletben tartjuk a fejlődő európai szabályozás szellemét és célját, és elkötelezettek vagyunk a betartásuk mellett" - írta a vállalat az új, fizetős szintet bejelentő nyilatkozatában. A Meta hozzátette, hogy miközben elkötelezett az emberek adatainak magánéletben és biztonságban tartása mellett, hisz a "hirdetésekkel támogatott internetben", amely személyre szabott termékeket és szolgáltatásokat nyújt az embereknek, miközben a kisvállalkozások számára is lehetővé teszi a potenciális ügyfelek elérését.
Max Schrems, egy ausztriai adatvédelmi aktivista, akinek a Meta elleni jogi kihívások segítettek a termékváltoztatásokhoz, azt mondta, hogy az előfizetési ajánlatok nem felelnek meg az Európai Unió adatvédelmi törvényének, az úgynevezett általános adatvédelmi rendeletnek. Bejelentette, hogy azt bírósági úton támadja meg. "Ha átállunk egy fizetős rendszerre, akkor a zsebed mélységétől függ majd, hogy van-e jogod a magánélethez" - mondta Schrems úr. "Nagyon szkeptikus vagyok a tekintetben, hogy ez megfelel-e a törvénynek".
A Meta mellett az Apple-nek várhatóan márciusban kell először lehetővé tennie az ügyfeleknek, hogy letölthessék az App Store alternatíváit egy másik uniós törvény, a Digital Markets Act miatt. A digitális piacokról szóló törvényt tavaly fogadták el a technológiai iparban folyó verseny fellendítése érdekében. A Google is változtatásokat hajt végre, hogy megfeleljen az új törvénynek. Tavaly decemberben az Amazon kénytelen volt bevezetni, hogy a külső kereskedők több értékes felülethez juthassanak a vállalat weboldalán, az EU trösztellenes szabályozóival kötött megállapodás értelmében.
A vállalat közölte, hogy a "fejlődő európai szabályozásnak" tesz eleget azzal, hogy az Európai Unióban, Izlandon, Liechtensteinben, Norvégiában és Svájcban bevezeti az előfizetési opciót. Novembertől kezdve a felhasználók választhatnak, hogy továbbra is ingyenesen, hirdetésekkel együtt használják-e a Facebookot vagy az Instagramot, vagy előfizethetnek, hogy ne lássanak többé hirdetéseket - közölte a Meta. A költségek havi 9,99 eurótól terjednek, míg 12,99 eurótól kezdődnek iOS és Android eszközökön, és a felhasználó összekapcsolt Facebook és Instagram fiókjaira vonatkoznak. 2024. március 1-jétől további fiókok esetén további 6 eurós havi díjat kell fizetni a webes verzióért és 8 eurós havi díjat a mobilos hozzáférésért.
A Meta üzleti modellje szerint ingyenes közösségi hálózati szolgáltatásokat kínál a felhasználóknak, és hirdetéseket értékesít azoknak a vállalatoknak, amelyek el akarják érni ezt a közönséget. A fizetős szint megjelenése jól szemlélteti, hogy a technológiai vállalatoknak újra kell tervezniük termékeiket, hogy megfeleljenek az adatvédelmi szabályoknak és más kormányzati irányelveknek, különösen Európában. Az Amazon, az Apple, a Google, a TikTok és más cégek is változtatásokat hajtanak végre, hogy megfeleljenek az új szabályoknak az Európai Uniós szabályoknak.
Az emberek magánéletének védelme érdekében az Európai Bíróság, az EU legfelsőbb bírósága júliusban gyakorlatilag megtiltotta a Metának, hogy a felhasználókról adatokat gyűjtsön a platformjain - beleértve a Facebookot, az Instagramot és a WhatsAppot -, valamint a külső webhelyekről és alkalmazásokból származó adatokat összekapcsolja, hacsak nem kapja meg erre a felhasználók kifejezett hozzájárulását. Az uniós szabályozó hatóságok januárban 390 millió eurós bírságot szabtak ki a Metára, amiért a Facebook használatának feltételeként személyre szabott hirdetések elfogadására kényszerítette a felhasználókat. Az Európai Bíróság júliusi határozatában jelezte, hogy az előfizetéses szolgáltatás nyújtása Európában az ítéletnek való megfelelés egyik módja lehet - közölte a Meta. Az előfizetés lehetővé teheti a felhasználók számára, hogy anélkül férjenek hozzá a platformokhoz, hogy személyes adataikat hirdetések értékesítésére használnák fel.
"Tiszteletben tartjuk a fejlődő európai szabályozás szellemét és célját, és elkötelezettek vagyunk a betartásuk mellett" - írta a vállalat az új, fizetős szintet bejelentő nyilatkozatában. A Meta hozzátette, hogy miközben elkötelezett az emberek adatainak magánéletben és biztonságban tartása mellett, hisz a "hirdetésekkel támogatott internetben", amely személyre szabott termékeket és szolgáltatásokat nyújt az embereknek, miközben a kisvállalkozások számára is lehetővé teszi a potenciális ügyfelek elérését.
Max Schrems, egy ausztriai adatvédelmi aktivista, akinek a Meta elleni jogi kihívások segítettek a termékváltoztatásokhoz, azt mondta, hogy az előfizetési ajánlatok nem felelnek meg az Európai Unió adatvédelmi törvényének, az úgynevezett általános adatvédelmi rendeletnek. Bejelentette, hogy azt bírósági úton támadja meg. "Ha átállunk egy fizetős rendszerre, akkor a zsebed mélységétől függ majd, hogy van-e jogod a magánélethez" - mondta Schrems úr. "Nagyon szkeptikus vagyok a tekintetben, hogy ez megfelel-e a törvénynek".
A Meta mellett az Apple-nek várhatóan márciusban kell először lehetővé tennie az ügyfeleknek, hogy letölthessék az App Store alternatíváit egy másik uniós törvény, a Digital Markets Act miatt. A digitális piacokról szóló törvényt tavaly fogadták el a technológiai iparban folyó verseny fellendítése érdekében. A Google is változtatásokat hajt végre, hogy megfeleljen az új törvénynek. Tavaly decemberben az Amazon kénytelen volt bevezetni, hogy a külső kereskedők több értékes felülethez juthassanak a vállalat weboldalán, az EU trösztellenes szabályozóival kötött megállapodás értelmében.