SG.hu
Előfizetésekből akar növekedni az LG
A koreaiak a tévékészülékeire streamelt reklámoknak és a készülékeihez kapcsolódó előfizetéses szolgáltatásokból akarnak bővülni.
A dél-koreai Szöulban, az LG Scienceparkban tartott beszédében William Cho vezérigazgató személyesen vázolta fel három pillérre épülő merész jövőképét. Az LG Electronics a következő hat és fél évben az 51 milliárd dolláros vállalati bevételét 78 milliárd dollárra szeretné növelni, és mindezt részben a tévékészülékeire streamelt reklámoknak és a készülékeihez kapcsolódó előfizetéses szolgáltatások által érnék el. "Az LG egy olyan platformalapú szolgáltatási üzleti modellt fog bevezetni, amely folyamatosan profitot termel, a hardverorientált üzletágakkal szemben, amelyek csak a vásárláskor generálnak eladásokat és profitot" - közölte a vállalat. Az LG ezt "ügyfélbevonás" központú üzleti modellnek nevezi.
A cég az ügyfelek otthonában már jelen lévő készülékekre szeretne támaszkodni, a már használatban lévő okostévéinek 200 milliós flottájára. Ezeket a tévékészülékeket - köztük a prémium kategóriás OLED és QNED tévéket - hamarosan tartalommal, szolgáltatásokkal és termékhirdetésekkel bővítik, így próbálva a vállalatot média- és szórakoztató szolgáltatóvá átalakítani. Az LG már ízelítőt adott szándékaiból: 2022-ben felfedte az "Evolving Appliances For You" elnevezésű programot, amely szoftverfrissítéseket ígért az otthoni készülékekhez. Az előfizetéses médiába való belépés része annak, amit William Cho vezérigazgató úgy jellemzett, hogy az LG "intelligens életmegoldásokkal foglalkozó vállalattá" alakul át, és ezt a célt 2030-ra szeretné elérni.
Cho elmondta, hogy az LG három pillére - a platformalapú szolgáltatási üzleti modellre való áttérésre, a B2B területek felgyorsítására és a versenyelőnyt jelentő új területek kiépítésére fog összpontosítani, fókuszban az ügyfélélménnyel. 2030-ra e három pillér aránya az értékesítésben és a működési nyereségben várhatóan 50 százalék fölé emelkedik majd. Az LG az egész vállalatra kiterjedő változásokat a céges kultúrától a márkakommunikációig és az ügyfelekkel való kapcsolattartásig átfogóan érvényesíti majd, azzal a végső céllal, hogy olyan márkává váljon, amely megmelengeti a vásárlók szívét és mosolyt csal az arcukra, miközben átadja nekik a Life’s Good (vagyis Az élet szép) szlogen filozófiáját.
"Célunk, hogy elérjük a 'tripla 7-et', azaz a legalább 7 százalékos átlagos növekedési rátát és üzemi nyereséget, valamint a 7-es EBITDA arányt"
Az LG előfizetéses növekedési terve az ilyen szolgáltatások robbanásszerű növekedése közepette valósul meg. Az IBM az előfizetések 300 százalékos növekedését állapította meg a 2022-ig tartó évtizedben. Vannak azonban arra utaló jelek is, hogy a fogyasztók belefáradtak az előfizetésekbe: az "előfizetési fáradtság" kifejezés a fogyasztók frusztrációjának leírására alakult ki, amikor a bankszámla-kivonataikon egyre több havi tagsági díjfizetés jelenik meg. A szabályozó hatóságok is felfigyeltek néhány érdekes előfizetési gyakorlatra, különösen a lemondástól való elrettentésre. Az amerikai Szövetségi Kereskedelmi Bizottság (FTC) éppen az üzleti modell szigorúbb szabályozását fontolgatja.
A bevételeknek jelentősen növekedniük kell, annak ellenére, hogy 2022-ben az LG már minden idők legmagasabb éves bevételét érte el. Az LG ezt a sikert a "prémium háztartási gépek és autóalkatrészek iránti erős keresletnek" tulajdonította. De előbbieknél úgy tűnik, hogy a vállalat eladási korlátokba ütközött, ezért a cég más módon próbál tőkét kovácsolni ebből a piacból. Emellett elektromos jármű üzletágát 2030-ra 20,9 milliárd dollárt meghaladó értékű alkatrész-szolgáltatóvá akarja átalakítani, ami a jelek szerint sikerülni fog. Az LG stratégiai bejelentésére azt követően került sor, hogy "bátran" kiszálltak a veszteséges mobiltelefon- és napelem-üzletágából, hogy "a jövőbeni nagy növekedési potenciállal rendelkező területekre összpontosítsanak".
A dél-koreai Szöulban, az LG Scienceparkban tartott beszédében William Cho vezérigazgató személyesen vázolta fel három pillérre épülő merész jövőképét. Az LG Electronics a következő hat és fél évben az 51 milliárd dolláros vállalati bevételét 78 milliárd dollárra szeretné növelni, és mindezt részben a tévékészülékeire streamelt reklámoknak és a készülékeihez kapcsolódó előfizetéses szolgáltatások által érnék el. "Az LG egy olyan platformalapú szolgáltatási üzleti modellt fog bevezetni, amely folyamatosan profitot termel, a hardverorientált üzletágakkal szemben, amelyek csak a vásárláskor generálnak eladásokat és profitot" - közölte a vállalat. Az LG ezt "ügyfélbevonás" központú üzleti modellnek nevezi.
A cég az ügyfelek otthonában már jelen lévő készülékekre szeretne támaszkodni, a már használatban lévő okostévéinek 200 milliós flottájára. Ezeket a tévékészülékeket - köztük a prémium kategóriás OLED és QNED tévéket - hamarosan tartalommal, szolgáltatásokkal és termékhirdetésekkel bővítik, így próbálva a vállalatot média- és szórakoztató szolgáltatóvá átalakítani. Az LG már ízelítőt adott szándékaiból: 2022-ben felfedte az "Evolving Appliances For You" elnevezésű programot, amely szoftverfrissítéseket ígért az otthoni készülékekhez. Az előfizetéses médiába való belépés része annak, amit William Cho vezérigazgató úgy jellemzett, hogy az LG "intelligens életmegoldásokkal foglalkozó vállalattá" alakul át, és ezt a célt 2030-ra szeretné elérni.
Cho elmondta, hogy az LG három pillére - a platformalapú szolgáltatási üzleti modellre való áttérésre, a B2B területek felgyorsítására és a versenyelőnyt jelentő új területek kiépítésére fog összpontosítani, fókuszban az ügyfélélménnyel. 2030-ra e három pillér aránya az értékesítésben és a működési nyereségben várhatóan 50 százalék fölé emelkedik majd. Az LG az egész vállalatra kiterjedő változásokat a céges kultúrától a márkakommunikációig és az ügyfelekkel való kapcsolattartásig átfogóan érvényesíti majd, azzal a végső céllal, hogy olyan márkává váljon, amely megmelengeti a vásárlók szívét és mosolyt csal az arcukra, miközben átadja nekik a Life’s Good (vagyis Az élet szép) szlogen filozófiáját.
"Célunk, hogy elérjük a 'tripla 7-et', azaz a legalább 7 százalékos átlagos növekedési rátát és üzemi nyereséget, valamint a 7-es EBITDA arányt"
Az LG előfizetéses növekedési terve az ilyen szolgáltatások robbanásszerű növekedése közepette valósul meg. Az IBM az előfizetések 300 százalékos növekedését állapította meg a 2022-ig tartó évtizedben. Vannak azonban arra utaló jelek is, hogy a fogyasztók belefáradtak az előfizetésekbe: az "előfizetési fáradtság" kifejezés a fogyasztók frusztrációjának leírására alakult ki, amikor a bankszámla-kivonataikon egyre több havi tagsági díjfizetés jelenik meg. A szabályozó hatóságok is felfigyeltek néhány érdekes előfizetési gyakorlatra, különösen a lemondástól való elrettentésre. Az amerikai Szövetségi Kereskedelmi Bizottság (FTC) éppen az üzleti modell szigorúbb szabályozását fontolgatja.
A bevételeknek jelentősen növekedniük kell, annak ellenére, hogy 2022-ben az LG már minden idők legmagasabb éves bevételét érte el. Az LG ezt a sikert a "prémium háztartási gépek és autóalkatrészek iránti erős keresletnek" tulajdonította. De előbbieknél úgy tűnik, hogy a vállalat eladási korlátokba ütközött, ezért a cég más módon próbál tőkét kovácsolni ebből a piacból. Emellett elektromos jármű üzletágát 2030-ra 20,9 milliárd dollárt meghaladó értékű alkatrész-szolgáltatóvá akarja átalakítani, ami a jelek szerint sikerülni fog. Az LG stratégiai bejelentésére azt követően került sor, hogy "bátran" kiszálltak a veszteséges mobiltelefon- és napelem-üzletágából, hogy "a jövőbeni nagy növekedési potenciállal rendelkező területekre összpontosítsanak".