Berta Sándor
A nagy méretű OLED-panelek gyártására fókuszál az LG
Az első panelek 2022-re készülhetnek el.
Az LG Display 2,5 milliárd dollárt fektet be a dél-koreai Pajuban található és 10.5 generációs (2940mm x 3370 mm méretű) OLED-paneleket gyártó P10-es üzemének a fejlesztésébe. Az elsődleges cél a 65 hüvelykes és nagyobb OLED-panelek készítése. A gyártás 2022 első felében kezdődhet és az üzem 30 000 panelt állít majd elő havonta. 2023 első felétől a gyártási kapacitást havi 45 000 panelre emelik. Az LG Display 2015 novemberében kezdett el komoly összegeket invesztálni a P10-es létesítményébe, majd 2017 júliusában újabb beruházás mellett döntött, amelynek köszönhetően lehetővé vált havonta 30 000 darab kisebb méretű OLED-panel gyártása.
A társaság hosszú távú tervei között szerepel a gyártás növelése és a költséghatékonyság javítása mellett az is, hogy új piacokat találjon az OLED-panelek számára, kibővítse a meglévő OLED-tévépiacot és megerősítse a területen betöltött vezető pozícióját. Jelenleg egyébként 15 televíziógyártó kínál OLED-tévéket. Az IHS Markit adatai alapján tavaly 2,9 millió ilyen készüléket értékesítettek világszerte. Az idén globálisan várhatóan 3,8 millió, míg 2022-ig 10 millió OLED-televíziót fognak eladni.
Az LG Display 2,5 milliárd dollárt fektet be a dél-koreai Pajuban található és 10.5 generációs (2940mm x 3370 mm méretű) OLED-paneleket gyártó P10-es üzemének a fejlesztésébe. Az elsődleges cél a 65 hüvelykes és nagyobb OLED-panelek készítése. A gyártás 2022 első felében kezdődhet és az üzem 30 000 panelt állít majd elő havonta. 2023 első felétől a gyártási kapacitást havi 45 000 panelre emelik. Az LG Display 2015 novemberében kezdett el komoly összegeket invesztálni a P10-es létesítményébe, majd 2017 júliusában újabb beruházás mellett döntött, amelynek köszönhetően lehetővé vált havonta 30 000 darab kisebb méretű OLED-panel gyártása.
A társaság hosszú távú tervei között szerepel a gyártás növelése és a költséghatékonyság javítása mellett az is, hogy új piacokat találjon az OLED-panelek számára, kibővítse a meglévő OLED-tévépiacot és megerősítse a területen betöltött vezető pozícióját. Jelenleg egyébként 15 televíziógyártó kínál OLED-tévéket. Az IHS Markit adatai alapján tavaly 2,9 millió ilyen készüléket értékesítettek világszerte. Az idén globálisan várhatóan 3,8 millió, míg 2022-ig 10 millió OLED-televíziót fognak eladni.