SG.hu

Dühösek a streamerek a Twitch reklám­szabály­zatának változása miatt

Korlátozták a Twitch-en tartalmat készítők által használt hirdetések méretét és típusát, ami a bevételeik zuhanását eredményezi.

Az Amazon tulajdonában lévő livestreaming szolgáltatás új szabályokat hozott a reklámokra. Ezek értelmében a streamelők nem ágyazhatnak be reklámokat - legyen szó videóról, hangról vagy egyébről - közvetlenül a streamjeikbe, valamint az esetleges logók nagyságát a képernyő méretének mindössze 3%-ára korlátozzák. A streamelők jellemzően úgy ágyazzák be a hirdetéseket, hogy azok mindig láthatóak legyenek. A Twitch általában az előfizetőktől beszedett pénz 50%-át fizeti ki nekik, bár a legnagyobb streamelők némelyike 70-30 százalékos arányban részesedik a bevételekből. A platform azonban nem kap semmit a streamerek hirdetésekből vagy adományokból származó bevételeiből. Ehhez képest a YouTuberek az előfizetésekből származó bevétel 70%-át kapják, a YouTube azonban a rajongóktól érkező adományokból is 30%-os részesedést kap.

"A nagy alkotókat ez nagyon károsan érinti" - mondta a Ping Labs vezérigazgatója és egykori Twitch-alkalmazott Theo Browne. "Ijesztő, hogy a Twitch 100 legjobb streamelőjének ezzel azt üzenték, hogy nem kaphatják meg a bevételük 80 százalékát úgy, ahogyan azt megszokták. Ennek lesznek következményei." Ahogy az egyik streamer meglehetősen szarkasztikusan rámutatott, mivel a Twitch új reklámszabályai lehetővé teszik az alkotók számára, hogy márkás termékeket helyezzenek el a streamjeik hátterében, így legalább megpróbálhatják véletlenszerű tárgyakkal telerakni a streaming beállításaikat. "Az egyetlen módja annak, hogy pénzt keress a nézőkből a Twitch-en, ha hetente hat napot streamelsz. Folyamatosan streamelned kell, több mint 60 órát egy héten." - magyarázta Browne.

De nem csak a népszerű streamerekre halálosak a Twitch új reklámszabályai, hanem az olyan nagyszabású eseményekre is, mint a The Game Awards vagy a The Streamer Awards, amelyek csak időnként használják a streamingszolgáltatást bemutatóik élő közvetítésére. "Az események csak a szponzorok pénze miatt életképesek. És ezek a szponzorok elvárják, hogy a tartalomban kiemelkedő helyet kapjanak. Ezeket az üzleteket a streamelők és az alkotók platformon kívül építik ki, mert csak így tudnak elég pénzt keresni." A lépés miatt több neves alkotó azzal fenyegetőzött, hogy bojkottálja a platformot, ezt néhányan máris megtették, és máshová költöztek.


A Twitch villámgyorsan visszakozott: "A mai branded-content policy frissítés túlságosan széleskörű volt" - áll a 27 milliószor megtekintett tweetben. "Ez zavart és frusztrációt okozott - és ezért elnézést kérünk. Nem áll szándékunkban korlátozni a streamelők lehetőségét, hogy közvetlen kapcsolatot teremtsenek a szponzorokkal, és megértjük, hogy ez fontos része a streamelők bevételtermelésének." Azonban a vállalat még nem tisztázta teljesen a helyzetet, a streamelők még mindig dühösek, köztük azért, mert a Twitch technikailag mindig is tiltotta a "beégetett" videókat, de korábban nem igazán érvényesítette ezt a szabályt. A tisztázó tweet-sorozat nem mond le arról, hogy korlátoznák a márkás tartalmak logóinak méretét.

Az új szabályok miatt aggodalmukat fejezték ki olyan jótékonysági szervezetek is, mint a Games Done Quick, amely júniusban bejelentette, hogy 2,2 millió dollárt gyűjtött az Orvosok Határok Nélkül számára. Ők is nagymértékben támaszkodnak a képernyő nagy részét kitöltő logókra. Egyelőre nem világos, hogy az új szabályok közül melyeket írják most át - de egyesek számára a kár már megtörtént.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • ENVE #9
    Az egész országban munkaerőhiány van, nyilván nem fog senki tobzódni az alulfizetett, szezonjellegű (tehát stabil, biztos megélhetésre alkalmatlan) munkáért tobzódni.
  • Major #8
    Embert nem találni a mezőgazdaságban, aki leszedné a cseresznyét.
  • ENVE #7
    Ja, menjenek kapálni, nem?
  • Frekvency #6
    azért van aki megdolgozik a bevételért de azok a ribancok akik fürdőmedencék mellett meresztik a picsájukat határesetig kirakott csöcsökkel, na azok igazi lehúzós férgek, a sok hülye rejszgép meg tolja nekik a lóvét...azt bírom ezeknél hogy adják a szűzlányt streamben miközben a nagyrésze ha rákeresel, pornós ribanc az onlyfans-on..

    Utoljára szerkesztette: Frekvency, 2023.06.09. 18:26:25
  • kvp #5
    Valoban, ugyanugy nem munka mint a tv vagy radio musorok gyartasa, ideertve a beszlegetos musorokat vagy a hiradokat. De az offline valtozata, a szinhazi szineszkedes sem igazi munka, raadasul ez volt az altalanos kozvelekedes mar evszazadokkal korabban is. Mondjuk akkoriban meg az iroasztalnal vegzett ulomunkat se tekintettek munkanak, ma pedig eleg sok ember probal belole megelni... :-)
  • niof #4
    Szerintem meg a streamelés nem munka. Menjenek el dolgozni ezek az ingyenélő patkányok.
  • militavia #3
    "Ehhez képest a YouTuberek az előfizetésekből származó bevétel 70%-át kapják"

    Meg egy nagy lófaszt kapnak annyit.
    Tapasztalatból mondom.
  • kvp #2
    Itt most arrol is szo van, hogy nem helyezhetnek el reklam logokat a videokban. Tehat amig eddig a kepernyo sarkaban (kb. a negyedeben, otodeben) ott volt a sponzor logoja, addig ez a jovoben a kepernyo 3%-a lehet max. Ezzel meg a reklampolokat es studio hattereket is letiltjak, ami profi jatekosok eseten az egyenruhajukon levo ceges sponzorokat is jelenti.
  • Macropus Rufus #1
    "mert a Twitch technikailag mindig is tiltotta a "beégetett" videókat, de korábban nem igazán érvényesítette ezt a szabályt."
    tehát ez a fajta reklám eddig is tilos volt, de a Twitch nem foglakkozott vele, hogy ki csinálja vagy ki nem. Most érdekelni kezdte, hogy ki az aki pl. ezt a szabályt nem tartja be és erre felháborodnak azok akik nem tartják be ezt a szabályt. Érdekes.