SG.hu
Dühösek a streamerek a Twitch reklámszabályzatának változása miatt
Korlátozták a Twitch-en tartalmat készítők által használt hirdetések méretét és típusát, ami a bevételeik zuhanását eredményezi.
Az Amazon tulajdonában lévő livestreaming szolgáltatás új szabályokat hozott a reklámokra. Ezek értelmében a streamelők nem ágyazhatnak be reklámokat - legyen szó videóról, hangról vagy egyébről - közvetlenül a streamjeikbe, valamint az esetleges logók nagyságát a képernyő méretének mindössze 3%-ára korlátozzák. A streamelők jellemzően úgy ágyazzák be a hirdetéseket, hogy azok mindig láthatóak legyenek. A Twitch általában az előfizetőktől beszedett pénz 50%-át fizeti ki nekik, bár a legnagyobb streamelők némelyike 70-30 százalékos arányban részesedik a bevételekből. A platform azonban nem kap semmit a streamerek hirdetésekből vagy adományokból származó bevételeiből. Ehhez képest a YouTuberek az előfizetésekből származó bevétel 70%-át kapják, a YouTube azonban a rajongóktól érkező adományokból is 30%-os részesedést kap.
"A nagy alkotókat ez nagyon károsan érinti" - mondta a Ping Labs vezérigazgatója és egykori Twitch-alkalmazott Theo Browne. "Ijesztő, hogy a Twitch 100 legjobb streamelőjének ezzel azt üzenték, hogy nem kaphatják meg a bevételük 80 százalékát úgy, ahogyan azt megszokták. Ennek lesznek következményei." Ahogy az egyik streamer meglehetősen szarkasztikusan rámutatott, mivel a Twitch új reklámszabályai lehetővé teszik az alkotók számára, hogy márkás termékeket helyezzenek el a streamjeik hátterében, így legalább megpróbálhatják véletlenszerű tárgyakkal telerakni a streaming beállításaikat. "Az egyetlen módja annak, hogy pénzt keress a nézőkből a Twitch-en, ha hetente hat napot streamelsz. Folyamatosan streamelned kell, több mint 60 órát egy héten." - magyarázta Browne.
De nem csak a népszerű streamerekre halálosak a Twitch új reklámszabályai, hanem az olyan nagyszabású eseményekre is, mint a The Game Awards vagy a The Streamer Awards, amelyek csak időnként használják a streamingszolgáltatást bemutatóik élő közvetítésére. "Az események csak a szponzorok pénze miatt életképesek. És ezek a szponzorok elvárják, hogy a tartalomban kiemelkedő helyet kapjanak. Ezeket az üzleteket a streamelők és az alkotók platformon kívül építik ki, mert csak így tudnak elég pénzt keresni." A lépés miatt több neves alkotó azzal fenyegetőzött, hogy bojkottálja a platformot, ezt néhányan máris megtették, és máshová költöztek.
A Twitch villámgyorsan visszakozott: "A mai branded-content policy frissítés túlságosan széleskörű volt" - áll a 27 milliószor megtekintett tweetben. "Ez zavart és frusztrációt okozott - és ezért elnézést kérünk. Nem áll szándékunkban korlátozni a streamelők lehetőségét, hogy közvetlen kapcsolatot teremtsenek a szponzorokkal, és megértjük, hogy ez fontos része a streamelők bevételtermelésének." Azonban a vállalat még nem tisztázta teljesen a helyzetet, a streamelők még mindig dühösek, köztük azért, mert a Twitch technikailag mindig is tiltotta a "beégetett" videókat, de korábban nem igazán érvényesítette ezt a szabályt. A tisztázó tweet-sorozat nem mond le arról, hogy korlátoznák a márkás tartalmak logóinak méretét.
Az új szabályok miatt aggodalmukat fejezték ki olyan jótékonysági szervezetek is, mint a Games Done Quick, amely júniusban bejelentette, hogy 2,2 millió dollárt gyűjtött az Orvosok Határok Nélkül számára. Ők is nagymértékben támaszkodnak a képernyő nagy részét kitöltő logókra. Egyelőre nem világos, hogy az új szabályok közül melyeket írják most át - de egyesek számára a kár már megtörtént.
Az Amazon tulajdonában lévő livestreaming szolgáltatás új szabályokat hozott a reklámokra. Ezek értelmében a streamelők nem ágyazhatnak be reklámokat - legyen szó videóról, hangról vagy egyébről - közvetlenül a streamjeikbe, valamint az esetleges logók nagyságát a képernyő méretének mindössze 3%-ára korlátozzák. A streamelők jellemzően úgy ágyazzák be a hirdetéseket, hogy azok mindig láthatóak legyenek. A Twitch általában az előfizetőktől beszedett pénz 50%-át fizeti ki nekik, bár a legnagyobb streamelők némelyike 70-30 százalékos arányban részesedik a bevételekből. A platform azonban nem kap semmit a streamerek hirdetésekből vagy adományokból származó bevételeiből. Ehhez képest a YouTuberek az előfizetésekből származó bevétel 70%-át kapják, a YouTube azonban a rajongóktól érkező adományokból is 30%-os részesedést kap.
"A nagy alkotókat ez nagyon károsan érinti" - mondta a Ping Labs vezérigazgatója és egykori Twitch-alkalmazott Theo Browne. "Ijesztő, hogy a Twitch 100 legjobb streamelőjének ezzel azt üzenték, hogy nem kaphatják meg a bevételük 80 százalékát úgy, ahogyan azt megszokták. Ennek lesznek következményei." Ahogy az egyik streamer meglehetősen szarkasztikusan rámutatott, mivel a Twitch új reklámszabályai lehetővé teszik az alkotók számára, hogy márkás termékeket helyezzenek el a streamjeik hátterében, így legalább megpróbálhatják véletlenszerű tárgyakkal telerakni a streaming beállításaikat. "Az egyetlen módja annak, hogy pénzt keress a nézőkből a Twitch-en, ha hetente hat napot streamelsz. Folyamatosan streamelned kell, több mint 60 órát egy héten." - magyarázta Browne.
De nem csak a népszerű streamerekre halálosak a Twitch új reklámszabályai, hanem az olyan nagyszabású eseményekre is, mint a The Game Awards vagy a The Streamer Awards, amelyek csak időnként használják a streamingszolgáltatást bemutatóik élő közvetítésére. "Az események csak a szponzorok pénze miatt életképesek. És ezek a szponzorok elvárják, hogy a tartalomban kiemelkedő helyet kapjanak. Ezeket az üzleteket a streamelők és az alkotók platformon kívül építik ki, mert csak így tudnak elég pénzt keresni." A lépés miatt több neves alkotó azzal fenyegetőzött, hogy bojkottálja a platformot, ezt néhányan máris megtették, és máshová költöztek.
Today’s branded content policy update was overly broad. This created confusion and frustration, and we apologize for that.
— Twitch (@Twitch) June 6, 2023
A Twitch villámgyorsan visszakozott: "A mai branded-content policy frissítés túlságosan széleskörű volt" - áll a 27 milliószor megtekintett tweetben. "Ez zavart és frusztrációt okozott - és ezért elnézést kérünk. Nem áll szándékunkban korlátozni a streamelők lehetőségét, hogy közvetlen kapcsolatot teremtsenek a szponzorokkal, és megértjük, hogy ez fontos része a streamelők bevételtermelésének." Azonban a vállalat még nem tisztázta teljesen a helyzetet, a streamelők még mindig dühösek, köztük azért, mert a Twitch technikailag mindig is tiltotta a "beégetett" videókat, de korábban nem igazán érvényesítette ezt a szabályt. A tisztázó tweet-sorozat nem mond le arról, hogy korlátoznák a márkás tartalmak logóinak méretét.
Az új szabályok miatt aggodalmukat fejezték ki olyan jótékonysági szervezetek is, mint a Games Done Quick, amely júniusban bejelentette, hogy 2,2 millió dollárt gyűjtött az Orvosok Határok Nélkül számára. Ők is nagymértékben támaszkodnak a képernyő nagy részét kitöltő logókra. Egyelőre nem világos, hogy az új szabályok közül melyeket írják most át - de egyesek számára a kár már megtörtént.