SG.hu
Szuperappot csinál a Twitterből Elon Musk
A Twitter már nem létezik többé cégként, beolvadt az X Corp-ba. Ez a névváltoztatás lehet Musk első lépése a svájcibicska szoftverként működő X létrehozásához.
X Corporation az új neve annak a holdingvállalatnak, amelyet eredetileg a Twitter megvásárlására hozott létre Elon Musk. Reményei szerint ez a cég hamarosan 250 milliárd dollárt érhet, és közölte az alkalmazottakkal, hogy részesedést kapnak majd belőle. Egy bírósági beadvány szerint a Twitter Inc. hivatalosan egyesült az X Corp. vállalattal, azaz a Twitter mint vállalat megszűnt. "X" - tweetelte Musk rejtélyesen az egyesülés hírének megjelenése után.
A név kiválasztásának oka kissé gyerekes: még a 2000-es évek elején, amikor Musk online bankja, az X egyesült a PayPal-lal, a vezetőség úgy döntött, hogy a PayPal nevet megtartja a szélesebb körű márkaismertség miatt. Musk szavazásra vitte a kérdést és veszített, de most csak az ő akarata számít, így a Twitter Inc. mostantól X Corp. lett.
Eddig a fenti tweet az egyetlen nyilvános bejelentés a változással kapcsolatban, melyről továbbra sem világos, hogy végső soron mit jelent. Egyes feltételezések szerint a Twitter X Corp-vá válása a következő lépés Musk azon tervében, hogy egy a kínai WeChathez hasonló szuperappot készítsen, ahol a felhasználók egyetlen platformot használva utalhatnak át pénzt, vásárolhatnak és kommunikálhatnak egymással. Az ilyen jellegű szuperalkalmazások még nem terjedtek el az Egyesült Államokban, de egy "mindenre kiterjedő alkalmazás" sikeres elindításával Musk elérheti ambiciózus 250 milliárd dolláros célját.
Mások szerint a Twitter beolvasztása az X Corp-ba azt jelzi, hogy Musk komolyan gondolta, amikor azt tweetelte, hogy "jó ötlet" lenne az összes cégét - Twitter, SpaceX, Tesla, Neuralink és The Boring Company - egy X nevű holdingba olvasztani. Ez azért nem lesz egyszerű, mert a szabályozók valószínűleg Musk útjába állnának, mivel a törvényhozók az utóbbi időben sokkal alaposabban vizsgálják a technológiai vállalatokat a trösztellenes mozgalmak és a fintech gyors fejlődésével kapcsolatos biztonsági aggályok miatt.
Nehéz Musk fejébe látni, hiszen naponta jelennek meg hajmeresztő hírek a Twitterrel kapcsolatosan. Legutóbb lecserélte a Twitter madaras logóját a Dogecoin shiba inu kutyájára, majd magára haragította a Twitter főhadiszállásának főbérlőjét amikor letörölte a szolgáltatás feliratáról a "w"-t, így az épületre a "Titter" felirat került. De nagy botrányt kavart az is, amikor kirúgta a teljes sajtóosztályt és a megkeresésekre válaszul beállíttatott egy kaki emojit. Szándékosan is nehéz lenne jobban rombolni a márkaértéket, egyelőre azonban semmi jel nem utal arra, hogy Musk lemondana a mikromenedzselésről. Mintha egy kisgyerek vette volna át a Twitter feletti hatalmat.
Biztosan jogi problémái lesznek abból, hogy partvonalra száműzte azokat a médiaszervezeteket, amelyekkel látványosan nem ért egyet: eltávolította a The New York Times ellenőrző jelvényét és az NPR-t, az az Amerikai Egyesült Államok leghíresebb közszolgálati rádióját "államilag támogatott médiának" bélyegezte. A káoszra reagálva a Substack elindította a Substack Notes nevű potenciális Twitter-riválist, mire Musk blokkoltatta a Substackra mutató tweeteket.
Ilyen szóviccekkel foglalkozik a 44 milliárd dollárért megvásárolt cég vezérigazgatója
Musk elképzelése szerint a Twitter-felhasználók lelkes előfizetőkké válnak, akik szívesen hozzáférnek a teljes hírcikkeket posztoló újságírók vagy más alkotók hosszú videókat posztoló exkluzív tartalmaihoz. A Twitter pénzzé tételének egyéb módjai közé tartozik egy digitális fizetési platform és egy online bank létrehozása, ahol az alkotók magasabb kamatot kaphatnának, ha a pénzüket ott tartanák. A milliárdos többször kifejezte ellenszenvét a hirdetésekkel szemben, de a Twitter bevételeinek túlnyomó többségét a reklámok teszik ki. Egy azóta törölt tavaly áprilisi tweetjében Musk azt mondta, hogy a vállalatnak hirdetések nélkül kellene léteznie.
Korábban egy blokkláncra épülő közösségi médiaplatform létrehozásáról beszélt; a milliárdos a kriptovaluták, köztük a Bitcoin és a Dogecoin iránti szeretetéről ismert. "Van egy ötletem egy blokkláncos közösségi médiarendszerre, amely egyszerre végez fizetéseket és mutat rövid szöveges üzeneteket/linkeket, mint a Twitter" - írta Musk egy üzenetben. "Egy apró összeget kell fizetned, hogy regisztráld az üzenetedet a láncban. Ez kizárja a spamek és botok szerepét". A közösségi médiavállalat egy sor engedélyt kért, hogy a platform feldolgozhassa a fizetéseket, ami az Financial Times szerint a WeChathez hasonló szuperapplikációk egyik fő jellemzője.
X Corporation az új neve annak a holdingvállalatnak, amelyet eredetileg a Twitter megvásárlására hozott létre Elon Musk. Reményei szerint ez a cég hamarosan 250 milliárd dollárt érhet, és közölte az alkalmazottakkal, hogy részesedést kapnak majd belőle. Egy bírósági beadvány szerint a Twitter Inc. hivatalosan egyesült az X Corp. vállalattal, azaz a Twitter mint vállalat megszűnt. "X" - tweetelte Musk rejtélyesen az egyesülés hírének megjelenése után.
A név kiválasztásának oka kissé gyerekes: még a 2000-es évek elején, amikor Musk online bankja, az X egyesült a PayPal-lal, a vezetőség úgy döntött, hogy a PayPal nevet megtartja a szélesebb körű márkaismertség miatt. Musk szavazásra vitte a kérdést és veszített, de most csak az ő akarata számít, így a Twitter Inc. mostantól X Corp. lett.
X
— Elon Musk (@elonmusk) April 11, 2023
Eddig a fenti tweet az egyetlen nyilvános bejelentés a változással kapcsolatban, melyről továbbra sem világos, hogy végső soron mit jelent. Egyes feltételezések szerint a Twitter X Corp-vá válása a következő lépés Musk azon tervében, hogy egy a kínai WeChathez hasonló szuperappot készítsen, ahol a felhasználók egyetlen platformot használva utalhatnak át pénzt, vásárolhatnak és kommunikálhatnak egymással. Az ilyen jellegű szuperalkalmazások még nem terjedtek el az Egyesült Államokban, de egy "mindenre kiterjedő alkalmazás" sikeres elindításával Musk elérheti ambiciózus 250 milliárd dolláros célját.
Mások szerint a Twitter beolvasztása az X Corp-ba azt jelzi, hogy Musk komolyan gondolta, amikor azt tweetelte, hogy "jó ötlet" lenne az összes cégét - Twitter, SpaceX, Tesla, Neuralink és The Boring Company - egy X nevű holdingba olvasztani. Ez azért nem lesz egyszerű, mert a szabályozók valószínűleg Musk útjába állnának, mivel a törvényhozók az utóbbi időben sokkal alaposabban vizsgálják a technológiai vállalatokat a trösztellenes mozgalmak és a fintech gyors fejlődésével kapcsolatos biztonsági aggályok miatt.
Good idea
— Elon Musk (@elonmusk) December 23, 2020
Nehéz Musk fejébe látni, hiszen naponta jelennek meg hajmeresztő hírek a Twitterrel kapcsolatosan. Legutóbb lecserélte a Twitter madaras logóját a Dogecoin shiba inu kutyájára, majd magára haragította a Twitter főhadiszállásának főbérlőjét amikor letörölte a szolgáltatás feliratáról a "w"-t, így az épületre a "Titter" felirat került. De nagy botrányt kavart az is, amikor kirúgta a teljes sajtóosztályt és a megkeresésekre válaszul beállíttatott egy kaki emojit. Szándékosan is nehéz lenne jobban rombolni a márkaértéket, egyelőre azonban semmi jel nem utal arra, hogy Musk lemondana a mikromenedzselésről. Mintha egy kisgyerek vette volna át a Twitter feletti hatalmat.
Biztosan jogi problémái lesznek abból, hogy partvonalra száműzte azokat a médiaszervezeteket, amelyekkel látványosan nem ért egyet: eltávolította a The New York Times ellenőrző jelvényét és az NPR-t, az az Amerikai Egyesült Államok leghíresebb közszolgálati rádióját "államilag támogatott médiának" bélyegezte. A káoszra reagálva a Substack elindította a Substack Notes nevű potenciális Twitter-riválist, mire Musk blokkoltatta a Substackra mutató tweeteket.
Ilyen szóviccekkel foglalkozik a 44 milliárd dollárért megvásárolt cég vezérigazgatója
Musk elképzelése szerint a Twitter-felhasználók lelkes előfizetőkké válnak, akik szívesen hozzáférnek a teljes hírcikkeket posztoló újságírók vagy más alkotók hosszú videókat posztoló exkluzív tartalmaihoz. A Twitter pénzzé tételének egyéb módjai közé tartozik egy digitális fizetési platform és egy online bank létrehozása, ahol az alkotók magasabb kamatot kaphatnának, ha a pénzüket ott tartanák. A milliárdos többször kifejezte ellenszenvét a hirdetésekkel szemben, de a Twitter bevételeinek túlnyomó többségét a reklámok teszik ki. Egy azóta törölt tavaly áprilisi tweetjében Musk azt mondta, hogy a vállalatnak hirdetések nélkül kellene léteznie.
Korábban egy blokkláncra épülő közösségi médiaplatform létrehozásáról beszélt; a milliárdos a kriptovaluták, köztük a Bitcoin és a Dogecoin iránti szeretetéről ismert. "Van egy ötletem egy blokkláncos közösségi médiarendszerre, amely egyszerre végez fizetéseket és mutat rövid szöveges üzeneteket/linkeket, mint a Twitter" - írta Musk egy üzenetben. "Egy apró összeget kell fizetned, hogy regisztráld az üzenetedet a láncban. Ez kizárja a spamek és botok szerepét". A közösségi médiavállalat egy sor engedélyt kért, hogy a platform feldolgozhassa a fizetéseket, ami az Financial Times szerint a WeChathez hasonló szuperapplikációk egyik fő jellemzője.