Berta Sándor
A legnagyobb baromságok a metaverzumban vásárolt ingatlanok?
A Mark Zuckerberg által megálmodott rendszer iránt ma már csak kevesen érdeklődnek.
Mark Zuckerberg, a Facebook alapító elnök-vezérigazgatója tavaly október végén jelentette be, hogy Meta lesz a Facebook, az Instagram és a WhatsApp közösségi oldalakat működtető cég új neve. A menedzser remélte, hogy hamarosan egy "metaverzumot" működtető vállalatként tekintenek majd rájuk. A metaverzumban Zuckerberg szerint találkozik a fizikai és a digitális világ és "magával ragadó virtuális online élményt" nyújt majd a felhasználóknak, ahol az emberek digitális avatárokon keresztül kommunikálhatnak egymással, miközben AR-szemüvegekkel és VR-fejhallgatókkal a való világhoz kötődnek. Phil Libin, az Evernote alapítója éles kritikát fogalmazott meg az elképzeléssel kapcsolatban, júniusban pedig kiderült, hogy stresszt, fejfájást és frusztrációt okoz a metaverzumban való munka.
Most egy sztárbefektető nyilvánított véleményt a témában és kifejezetten a virtuális ingatlanokra tért ki, amelyeket sokan a jövő üzletének gondolnak. A 64 éves Mark Cuban milliárdos, a Dallas Mavericks NBA-csapat tulajdonosa most az Altcoin Daily YouTube-csatornával folytatott beszélgetésben egyáltalán nem idegenkedett a témától, mondván: a metaverzum alapvetően nem több, mint egy eszköz a közösségépítéshez. Azonban az üzletember szerint ez többnyire csak beszéd, tartalom nélkül. Cuban úgy fogalmazta meg az álláspontját, hogy a legrosszabb az, hogy az emberek ingatlanokat vásárolnak ezeken a helyeken. Ez a leghülyébb baromság, amit valaha is hallott.
A metaverzumban lévő föld értéke elméletileg ugyanattól a két dologtól függ, mint a valóságban: az elhelyezkedésétől és a belőle lévő mennyiségtől. A szűkősség azonban nem vonatkozik a metaverzumra, mert nem lehet mesterségesen bevezetni a hiányt. A virtuális föld életképes befektetés lehet a nagy márkák számára, mint az Adidas és a Nike, akik közösségi élményeket szeretnének építeni.
A BusinessInsider rámutatott, hogy az olyan cégek, mint a Sandbox és a Decentraland "virtuális ingatlanokat" kínálnak, amelyeket meg lehet vásárolni, bérelni vagy lízingelni, és épületeket és más "ingatlanokat" lehet építeni rajtuk. Cuban csodálkozott, hogy honnan veszi bárki is, hogy ez valaha is érni fog valamit, ez még annyira sem jó, mint egy URL vagy ENS (Ethereum Naming Service, azaz egy olvasható kriptotárca-cím). A virtuális ingatlanok létezésének egyszerű oka van: "korlátlan mennyiséget" lehet belőlük létrehozni. Az "érzékelt érték" természetesen létrejöhet a közösség létrehozása után is, de előtte nem.
Mark Zuckerberg, a Facebook alapító elnök-vezérigazgatója tavaly október végén jelentette be, hogy Meta lesz a Facebook, az Instagram és a WhatsApp közösségi oldalakat működtető cég új neve. A menedzser remélte, hogy hamarosan egy "metaverzumot" működtető vállalatként tekintenek majd rájuk. A metaverzumban Zuckerberg szerint találkozik a fizikai és a digitális világ és "magával ragadó virtuális online élményt" nyújt majd a felhasználóknak, ahol az emberek digitális avatárokon keresztül kommunikálhatnak egymással, miközben AR-szemüvegekkel és VR-fejhallgatókkal a való világhoz kötődnek. Phil Libin, az Evernote alapítója éles kritikát fogalmazott meg az elképzeléssel kapcsolatban, júniusban pedig kiderült, hogy stresszt, fejfájást és frusztrációt okoz a metaverzumban való munka.
Most egy sztárbefektető nyilvánított véleményt a témában és kifejezetten a virtuális ingatlanokra tért ki, amelyeket sokan a jövő üzletének gondolnak. A 64 éves Mark Cuban milliárdos, a Dallas Mavericks NBA-csapat tulajdonosa most az Altcoin Daily YouTube-csatornával folytatott beszélgetésben egyáltalán nem idegenkedett a témától, mondván: a metaverzum alapvetően nem több, mint egy eszköz a közösségépítéshez. Azonban az üzletember szerint ez többnyire csak beszéd, tartalom nélkül. Cuban úgy fogalmazta meg az álláspontját, hogy a legrosszabb az, hogy az emberek ingatlanokat vásárolnak ezeken a helyeken. Ez a leghülyébb baromság, amit valaha is hallott.
A metaverzumban lévő föld értéke elméletileg ugyanattól a két dologtól függ, mint a valóságban: az elhelyezkedésétől és a belőle lévő mennyiségtől. A szűkősség azonban nem vonatkozik a metaverzumra, mert nem lehet mesterségesen bevezetni a hiányt. A virtuális föld életképes befektetés lehet a nagy márkák számára, mint az Adidas és a Nike, akik közösségi élményeket szeretnének építeni.
A BusinessInsider rámutatott, hogy az olyan cégek, mint a Sandbox és a Decentraland "virtuális ingatlanokat" kínálnak, amelyeket meg lehet vásárolni, bérelni vagy lízingelni, és épületeket és más "ingatlanokat" lehet építeni rajtuk. Cuban csodálkozott, hogy honnan veszi bárki is, hogy ez valaha is érni fog valamit, ez még annyira sem jó, mint egy URL vagy ENS (Ethereum Naming Service, azaz egy olvasható kriptotárca-cím). A virtuális ingatlanok létezésének egyszerű oka van: "korlátlan mennyiséget" lehet belőlük létrehozni. Az "érzékelt érték" természetesen létrejöhet a közösség létrehozása után is, de előtte nem.