Berta Sándor
A Meta munkatársainak a jövőben kell élniük
Legalábbis ezt várja el tőlük a konszern vezetője.
Mark Zuckerberg, a Facebook alapító elnök-vezérigazgatója tavaly október végén jelentette be, hogy Meta lesz a Facebook, az Instagram és a WhatsApp közösségi oldalakat működtető cég új neve. A menedzser remélte, hogy hamarosan egy "metaverzumot" működtető vállalatként tekintenek majd rájuk, ahol Zuckerberg szerint találkozik a fizikai és a digitális világ és "magával ragadó virtuális online élményt" nyújt majd a felhasználóknak.
Az alapító elnök-vezérigazgató most egy közösségi bejegyzésében azt írta, hogy azt akarja, hogy a munkatársai a jövőben éljenek, gyakorlatilag "felesküdjenek" a metaverzumra, használják azt és kevésbé figyeljenek a közelmúlt sikereire. A menedzser egyúttal új célokat is megfogalmazott, amelyek a társaság virtuális világnak megfelelő átalakításához járulhatnak hozzá.
Zuckerberg kiemelte, hogy most jött el a megfelelő időpont arra, hogy az értékeiket és a kulturális operációs rendszerüket frissítsék. Az új értékek némileg hasonlítanak a régiekre. A Move fast and break things (Legyél gyors és szegd meg a szabályokat) egyszerűen Move fast lett. A további mottók a Focus on long-term impact (Összpontosíts a hosszú távú hatásokra), a Build awesome things (Fejlessz nagyszerű dolgokat), a Live in the future (Élj a jövőben) és a Be direct and respect your colleagues (Légy közvetlen és tiszteld a kollégáidat). A Ship, shipmate, self (Hajó, hajóstárs, én) mottót pedig az alapító elnök-vezérigazgató úgy fordította le, hogy: Meta, Metamates, én.
A menedzser hangsúlyozta, hogy a hosszú távú hatásokra való összpontosítás egyértelműen aláhúzza azt, hogy hosszú távon gondolkodnak és nem a közeli sikereikre fókuszálnak. A leghatékonyabb kihívásokra kell koncentrálniuk, akkor is, ha az eredmények csak évek múlva lesznek láthatók, érzékelhetők. Az élet a jövőben szlogen pedig elsősorban a megosztott és a hálózatba kötött munkára vonatkozik, amelyet a földrajzi távolságok nem korlátozhatnak. A Metamatesek az új termékek első felhasználói lesznek, akik az embereknek segítenek abban, hogy együtt érezzék a jelenlétüket, függetlenül attól, hogy éppen hol tartózkodnak.
Mark Zuckerberg, a Facebook alapító elnök-vezérigazgatója tavaly október végén jelentette be, hogy Meta lesz a Facebook, az Instagram és a WhatsApp közösségi oldalakat működtető cég új neve. A menedzser remélte, hogy hamarosan egy "metaverzumot" működtető vállalatként tekintenek majd rájuk, ahol Zuckerberg szerint találkozik a fizikai és a digitális világ és "magával ragadó virtuális online élményt" nyújt majd a felhasználóknak.
Az alapító elnök-vezérigazgató most egy közösségi bejegyzésében azt írta, hogy azt akarja, hogy a munkatársai a jövőben éljenek, gyakorlatilag "felesküdjenek" a metaverzumra, használják azt és kevésbé figyeljenek a közelmúlt sikereire. A menedzser egyúttal új célokat is megfogalmazott, amelyek a társaság virtuális világnak megfelelő átalakításához járulhatnak hozzá.
Zuckerberg kiemelte, hogy most jött el a megfelelő időpont arra, hogy az értékeiket és a kulturális operációs rendszerüket frissítsék. Az új értékek némileg hasonlítanak a régiekre. A Move fast and break things (Legyél gyors és szegd meg a szabályokat) egyszerűen Move fast lett. A további mottók a Focus on long-term impact (Összpontosíts a hosszú távú hatásokra), a Build awesome things (Fejlessz nagyszerű dolgokat), a Live in the future (Élj a jövőben) és a Be direct and respect your colleagues (Légy közvetlen és tiszteld a kollégáidat). A Ship, shipmate, self (Hajó, hajóstárs, én) mottót pedig az alapító elnök-vezérigazgató úgy fordította le, hogy: Meta, Metamates, én.
A menedzser hangsúlyozta, hogy a hosszú távú hatásokra való összpontosítás egyértelműen aláhúzza azt, hogy hosszú távon gondolkodnak és nem a közeli sikereikre fókuszálnak. A leghatékonyabb kihívásokra kell koncentrálniuk, akkor is, ha az eredmények csak évek múlva lesznek láthatók, érzékelhetők. Az élet a jövőben szlogen pedig elsősorban a megosztott és a hálózatba kötött munkára vonatkozik, amelyet a földrajzi távolságok nem korlátozhatnak. A Metamatesek az új termékek első felhasználói lesznek, akik az embereknek segítenek abban, hogy együtt érezzék a jelenlétüket, függetlenül attól, hogy éppen hol tartózkodnak.