• grobs
    #9
    A second life simán a ha találsz egy nálad is nagyobb bolondot akkor át tudod verni modellre épült. Elszórtak benne egy csomó befektetői pénzt, de soha senki nem tudott értelmes üzleti modellt csinálni.
    Az a gond az avatar-osdival, hogy semmivel nem ad többet a kommunikációhoz mintha telefonon beszélnél. A meta kommunikáció nem valós, így nem szűrhetsz le belőle valós információt. Marad a hang, de az meg enélkül is megvan.
    Ügyfélszolálatot ilyen helyen üzemeltetni öntökönszúrás. Semmivel nem ad többet mint a skype, de legalább sokkal kötöttebb. Nyugaton sok banknak covid alatt _csak_ skype ügyfélszolgálata volt. Nagyon jól működött, így jópár nem is állt vissza. Hitel elbírálás is skype-on keresztül ment, időpont foglalással.
    A meta ezt csak bonyolítaná. De semmivel nem egyszerűbb egy meta boltban vásárolni mint egy fasza webshop-ban. A webshop gyorsabb, egyszerűbb, nem kell hozzá szemüveg, olcsóbb üzemeltetni. Még az IRL bolti vásárlás is szopás sok esetben a webshop-hoz képest, erre még rászabadítanák a VR-t. VR-ben pont ugyanannyira nem tudom, hogy szorít-e a cipő mint a webshop-ban.
    A VR sisak jó lenne operációknál, vagy kamion vezetésre az irodából. De ki lesz az a barom aki megvesz egy drága eszközt azért, hogy aztán reklámokkal bombázzák?