Berta Sándor
Dolgozók ellenőrzésében segítene a ClearView AI
A sokat támadott cég nem elégszik meg az eddig gyűjtött adatmennyiséggel. Mindenkit azonosítani akar.
2020 januárjában derült ki, hogy a ClearView AI amerikai vállalat több mint 3 milliárd arcfotót töltött le a világhálóról. A társaság a képeket nem különleges adatbázisokból gyűjtötte össze, hanem nyilvánosan hozzáférhető forrásokból, például a Facebook, az Instagram, a LinkedIn, a Twitter, a YouTube és más szolgáltatások rendszereiből.
Most a The Washington Post idézett abból a ClearView AI 55 oldalas befektetői anyagából, amely két dologra helyezte a hangsúlyt. Az egyik, hogy a vállalkozás adatbázisában szereplő fotók számát a mostani 10 milliárdról 100 milliárdra kell növelni - ráadásul egyetlen esztendőn belül. A másik pedig, hogy az arcfelismerő szoftvert nem csak a rendőrségeknek és más hatóságoknak kell elérhetővé tenni, hanem akár a különböző cégeknek is, hogy azok így ellenőrizhessék az alkalmazottaikat és a külső munkatársaikat is.
Az egyik legnagyobb problémát az jelenti, hogy a ClearView AI adatbázisából gyakorlatilag lehetetlen törölni bárkit is, a vállalat még kifejezett kérésre vagy felszólításra sem hajlandó eltávolítani az érintett személy felvételeit és adatait.
A társaság az anyagában azt taglalta, hogy az adatbázisa kiépítésével azt akarja biztosítani, hogy a világon szinte minden ember azonosítható legyen. Továbbá új termékeket akar kifejleszteni, a nemzetközi terjeszkedését erősíteni, amire esélyt jelent, hogy a Google, az IBM és a Microsoft kivonult erről a piacról és az eddiginél több pénzt akar kiadni lobbitevékenységre azért, hogy a számára előnyös törvények elfogadását elősegítse. A menedzsment ehhez elegendőnek ítélt meg 50 millió dollár további tőkét.
2020 januárjában derült ki, hogy a ClearView AI amerikai vállalat több mint 3 milliárd arcfotót töltött le a világhálóról. A társaság a képeket nem különleges adatbázisokból gyűjtötte össze, hanem nyilvánosan hozzáférhető forrásokból, például a Facebook, az Instagram, a LinkedIn, a Twitter, a YouTube és más szolgáltatások rendszereiből.
Most a The Washington Post idézett abból a ClearView AI 55 oldalas befektetői anyagából, amely két dologra helyezte a hangsúlyt. Az egyik, hogy a vállalkozás adatbázisában szereplő fotók számát a mostani 10 milliárdról 100 milliárdra kell növelni - ráadásul egyetlen esztendőn belül. A másik pedig, hogy az arcfelismerő szoftvert nem csak a rendőrségeknek és más hatóságoknak kell elérhetővé tenni, hanem akár a különböző cégeknek is, hogy azok így ellenőrizhessék az alkalmazottaikat és a külső munkatársaikat is.
Az egyik legnagyobb problémát az jelenti, hogy a ClearView AI adatbázisából gyakorlatilag lehetetlen törölni bárkit is, a vállalat még kifejezett kérésre vagy felszólításra sem hajlandó eltávolítani az érintett személy felvételeit és adatait.
A társaság az anyagában azt taglalta, hogy az adatbázisa kiépítésével azt akarja biztosítani, hogy a világon szinte minden ember azonosítható legyen. Továbbá új termékeket akar kifejleszteni, a nemzetközi terjeszkedését erősíteni, amire esélyt jelent, hogy a Google, az IBM és a Microsoft kivonult erről a piacról és az eddiginél több pénzt akar kiadni lobbitevékenységre azért, hogy a számára előnyös törvények elfogadását elősegítse. A menedzsment ehhez elegendőnek ítélt meg 50 millió dollár további tőkét.