Berta Sándor
Már a metróban is testszkennereket alkalmaznak Los Angelesben
A külföldi reptereken már egyáltalán nem meglepő a használatuk, de a metró- és elővárosi vonathálózatban nagyon is.
Testszkennerekkel szerelik fel a Metro Railt, vagyis a Los Angeles-i metró- és elővárosi vonathálózatot (azaz a budapesti HÉV megfelelőjét). A készülékek megmutatják majd az utasoknál lévő elrejtett tárgyakat, az üzemeltetők elsősorban fegyverek és bombák után kutatnak majd. A repülőtereken elhelyezett testszkennerekkel ellentétben a vizsgálatokhoz nem kell senkinek sem megállnia, mert az átvilágítás mozgás közben történik, közel 9 méteres távolságból. A hatóságok adatai alapján egy óra alatt akár 2000 személy is átvizsgálható ilyen módon. A helyi érintett közlekedési járműveken évente több mint 112 millió utazás történik.
Alex Wiggins, a tömegközlekedési járművek biztonságáért felelős részleg vezetője kijelentette, hogy kifejezetten olyan fegyvereket keresnek, amelyekkel emberek tömegeit lehet megsebesíteni. Ezek lehet robbanómellények vagy gépkarabélyok. A kisebb fegyverek, amelyek nem okozhatnak tömeges sérüléseket, nem képezik az elsődleges célpontjaikat.
A testszkennereket a következő hónapokban szerelik fel és az utasok figyelmét táblákkal fogják felhívni az eljárásra. Aki akarja, meg is tagadhatja a vizsgálatot, igaz, akkor viszont nem utazhat a járműveken. A rögzített testszkennereket a Thruvision brit cég szállítja majd és lesznek más berendezések is, amelyek képesek lesznek a gyanús személyeket és azok mozgását követni. Egyelőre még csak tesztelik a rendszert, felmérik a pontosságát és hogy képes-e kezelni a hatalmas embertömeget.
Testszkennerekkel szerelik fel a Metro Railt, vagyis a Los Angeles-i metró- és elővárosi vonathálózatot (azaz a budapesti HÉV megfelelőjét). A készülékek megmutatják majd az utasoknál lévő elrejtett tárgyakat, az üzemeltetők elsősorban fegyverek és bombák után kutatnak majd. A repülőtereken elhelyezett testszkennerekkel ellentétben a vizsgálatokhoz nem kell senkinek sem megállnia, mert az átvilágítás mozgás közben történik, közel 9 méteres távolságból. A hatóságok adatai alapján egy óra alatt akár 2000 személy is átvizsgálható ilyen módon. A helyi érintett közlekedési járműveken évente több mint 112 millió utazás történik.
Alex Wiggins, a tömegközlekedési járművek biztonságáért felelős részleg vezetője kijelentette, hogy kifejezetten olyan fegyvereket keresnek, amelyekkel emberek tömegeit lehet megsebesíteni. Ezek lehet robbanómellények vagy gépkarabélyok. A kisebb fegyverek, amelyek nem okozhatnak tömeges sérüléseket, nem képezik az elsődleges célpontjaikat.
A testszkennereket a következő hónapokban szerelik fel és az utasok figyelmét táblákkal fogják felhívni az eljárásra. Aki akarja, meg is tagadhatja a vizsgálatot, igaz, akkor viszont nem utazhat a járműveken. A rögzített testszkennereket a Thruvision brit cég szállítja majd és lesznek más berendezések is, amelyek képesek lesznek a gyanús személyeket és azok mozgását követni. Egyelőre még csak tesztelik a rendszert, felmérik a pontosságát és hogy képes-e kezelni a hatalmas embertömeget.