4
-
Agyturbinikusz #4 Minek cserélné le, a vonatok többsége ami K európa országaiban van, úgysem tud mit kezdeni velük, az átlag menetidő a személyszállításban még pont a 100 éves szint. Minden a legnagyobb rendben. -
#3 Azzal tisztában vagyok, hogy bizonyos szempontból a digitális technika kevésbé megbízható, mint az analóg vagy az elektromechanikus, de a konkrét esetben nem erről van szó.
A régi berendezéseket nem a megbízhatóság miatt nem cserélték még le a MÁV-nál és a GySEV-nél, hanem a költségek miatt.
-
Agyturbinikusz #2 Azt ahogy látom, sejted, hogy a vasútnak egy igen fontos prioritása van: legyen megbízható.
Mi a legmegbizhatóbb dolog?
Ami a legegyszerűbb. Ebből adódik miért nem cserélték le a 100 éves biztosító berendezést.
Mert egyszerű.
Majd amikor meglátod, hogy egy PLC hatán PLC rendszerben mennyi random kommunikációs hiba van, akkor rájössz, nem is olyan egyszerű. És főleg nem megbízható.
Lassan de biztosan, az a digitális csomópont is legalább 20 éves technikára épít a végrehajtó elemek terén, mert azt már kitesztelték.
Tudod a gázmotorok még mindig sima Venturi keverős módon kapják az üzemanyagot ahol generátorként használják.
Miért? Mert egyszerű és megbízható.
-
#1 Már ideje volt korszerűsíteni, mert ezeken a vonalakon komoly balesetek történtek.
Számomra elképesztő, hogy még nem 100%-ban automata a kötöttpályás közlekedés, vagy a hajózás, esetleg a repülőgépek, de a szabadon mozgó autókat erőltetik.
Hogy hazánkban több, mint száz éves biztonsági berendezésket használnak a vasúton, meg néhol Domino 70-et, az egy másik történet...