Berta Sándor

Lejárt szavatosságú termékeket árulnak az Amazon partnerei

A kereskedelmi óriáscégnek komoly problémát okoz a jelenség.

A CNBC tudósítása alapján az Amazon partnerkereskedői gyakran árusítanak lejárt szavatosságú vagy akár romlott élelmiszereket. A cégnek komoly nehézségeket okoz az online piacterén keresztül értékesített összes termék minőségének ellenőrzése és nehéz a gyakorlatba átültetni az elfogadott belső irányelveket. A jelenség hatásai miatt számos ismertebb és kevésbé ismertebb márka szenved. Ehhez társulnak még gyakran az ügyfelek által adott rossz értékelések, amelyeket annak ellenére az Amazon kap, hogy a vitatott árucikkeket nem is a társaság, hanem annak valamelyik partnere adja el.

Michael Neuwirth, a Danone szóvivője azt nyilatkozta, hogy két károsult tábor is van. Az egyikbe tartoznak a vásárlók, akik azt hiszik, hogy a legjobb minőségű terméket kapják meg, míg a másikba a gyártók, amelyek márkája és neve válik kérdésessé annak ellenére, hogy nem miattuk alakul ki ez a helyzet. Utóbbi bekövetkezését a gyártók meg sem tudják akadályozni.

A kifogásolt árucikkek között voltak lejárt szavatosságú müzliszeletek, marhahús-készítmények és tabasco szószok, valamint romlott bébiételek. Még olyan élelmiszereket is találtak a platformon, amelyek hivatalosan már egy ideje nem is szerepelnek a gyártók kínálatában. Így például fellelhetők voltak a Teavana nevű, 2017-ben bezárt Starbucks-leányvállalat termékei.

Az Amazon közölte, hogy a partnerei kötelesek lejárati dátumot megadni az élelmiszerek esetében és garantálni, hogy az egyes árucikkek még legalább 90 napig jók lesznek. A gond csak az, hogy körülbelül 2,5 millió partnere van jelenleg az óriáscégnek, amelyek a tranzakciók 58 százalékáért felelősek. A konszern azt tanácsolta a felhasználóknak, hogy minden esetben vegyék fel a kapcsolatot az ügyfélszolgálatával, hogy a romlott, vitatott vagy lejárt szavatosságú termékek értékesítése nem maradjon észrevétlen.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • csigafi #2
    Hát én sosem vennék alapvető élelmiszert így. Főleg nem amazonon amikor már szinte minden nagyobb áruháznak van élelmiszer webshopja. Még ha valami világvégi helyen laknék akkor is kb annyi idő lehet a kiszálítás mintha magam mennék beszerző útra.
    Nem tudom hogy megy ez amazonéknál de nálunk van egy rakás pizzázó mindegyiknek van futárszolgálata sőt van olyan aminek csak az van ennek ellenére a városon kívül nem szállít egyik se. Tehát ha én pizzát akarok akkor vagy sütők magamnak vagy beljebb kell mennem a városba :-) nevetséges. pedig az van megadva hogy a város 20km-es vonzás kőzetébe szállítanak én meg 5 max 7 km re lakok de mivel főld út így nem vállalnak ide kiszállítást. Mondtam okés kimegyek a kövesútig akkor, az csak 500 méter nem sajnálják de akkor se. Ezek szerint nagyon megy a pizza cégeknek a bolt.

    Amazonnál barátomnak pont kapóra jőtt 2 éve egy már sehol se árult termék megvásárlása. Ilyen szempontból jók hogy azért sok ilyen termékeik is vannak és ha az ember nem lusta írni nekik az ilyenekre még alkudni is lehet. neki 30% kedvezményt adtak rá mivel megírta hogy ok látja hogy új termék de már régi kérhetne rá kedvezményt mert a terméken még az eredeti régi új ár szerepel.
  • quatlander #1
    Aki lusta lemenni a közértbe...