Berta Sándor
Lejárt szavatosságú termékeket árulnak az Amazon partnerei
A kereskedelmi óriáscégnek komoly problémát okoz a jelenség.
A CNBC tudósítása alapján az Amazon partnerkereskedői gyakran árusítanak lejárt szavatosságú vagy akár romlott élelmiszereket. A cégnek komoly nehézségeket okoz az online piacterén keresztül értékesített összes termék minőségének ellenőrzése és nehéz a gyakorlatba átültetni az elfogadott belső irányelveket. A jelenség hatásai miatt számos ismertebb és kevésbé ismertebb márka szenved. Ehhez társulnak még gyakran az ügyfelek által adott rossz értékelések, amelyeket annak ellenére az Amazon kap, hogy a vitatott árucikkeket nem is a társaság, hanem annak valamelyik partnere adja el.
Michael Neuwirth, a Danone szóvivője azt nyilatkozta, hogy két károsult tábor is van. Az egyikbe tartoznak a vásárlók, akik azt hiszik, hogy a legjobb minőségű terméket kapják meg, míg a másikba a gyártók, amelyek márkája és neve válik kérdésessé annak ellenére, hogy nem miattuk alakul ki ez a helyzet. Utóbbi bekövetkezését a gyártók meg sem tudják akadályozni.
A kifogásolt árucikkek között voltak lejárt szavatosságú müzliszeletek, marhahús-készítmények és tabasco szószok, valamint romlott bébiételek. Még olyan élelmiszereket is találtak a platformon, amelyek hivatalosan már egy ideje nem is szerepelnek a gyártók kínálatában. Így például fellelhetők voltak a Teavana nevű, 2017-ben bezárt Starbucks-leányvállalat termékei.
Az Amazon közölte, hogy a partnerei kötelesek lejárati dátumot megadni az élelmiszerek esetében és garantálni, hogy az egyes árucikkek még legalább 90 napig jók lesznek. A gond csak az, hogy körülbelül 2,5 millió partnere van jelenleg az óriáscégnek, amelyek a tranzakciók 58 százalékáért felelősek. A konszern azt tanácsolta a felhasználóknak, hogy minden esetben vegyék fel a kapcsolatot az ügyfélszolgálatával, hogy a romlott, vitatott vagy lejárt szavatosságú termékek értékesítése nem maradjon észrevétlen.
A CNBC tudósítása alapján az Amazon partnerkereskedői gyakran árusítanak lejárt szavatosságú vagy akár romlott élelmiszereket. A cégnek komoly nehézségeket okoz az online piacterén keresztül értékesített összes termék minőségének ellenőrzése és nehéz a gyakorlatba átültetni az elfogadott belső irányelveket. A jelenség hatásai miatt számos ismertebb és kevésbé ismertebb márka szenved. Ehhez társulnak még gyakran az ügyfelek által adott rossz értékelések, amelyeket annak ellenére az Amazon kap, hogy a vitatott árucikkeket nem is a társaság, hanem annak valamelyik partnere adja el.
Michael Neuwirth, a Danone szóvivője azt nyilatkozta, hogy két károsult tábor is van. Az egyikbe tartoznak a vásárlók, akik azt hiszik, hogy a legjobb minőségű terméket kapják meg, míg a másikba a gyártók, amelyek márkája és neve válik kérdésessé annak ellenére, hogy nem miattuk alakul ki ez a helyzet. Utóbbi bekövetkezését a gyártók meg sem tudják akadályozni.
A kifogásolt árucikkek között voltak lejárt szavatosságú müzliszeletek, marhahús-készítmények és tabasco szószok, valamint romlott bébiételek. Még olyan élelmiszereket is találtak a platformon, amelyek hivatalosan már egy ideje nem is szerepelnek a gyártók kínálatában. Így például fellelhetők voltak a Teavana nevű, 2017-ben bezárt Starbucks-leányvállalat termékei.
Az Amazon közölte, hogy a partnerei kötelesek lejárati dátumot megadni az élelmiszerek esetében és garantálni, hogy az egyes árucikkek még legalább 90 napig jók lesznek. A gond csak az, hogy körülbelül 2,5 millió partnere van jelenleg az óriáscégnek, amelyek a tranzakciók 58 százalékáért felelősek. A konszern azt tanácsolta a felhasználóknak, hogy minden esetben vegyék fel a kapcsolatot az ügyfélszolgálatával, hogy a romlott, vitatott vagy lejárt szavatosságú termékek értékesítése nem maradjon észrevétlen.