Berta Sándor
Adattovábbításokkal is milliókat keres az AWS
A felhőszolgáltatásokat kínáló cégeknek számos ügyfél fizet komoly összegeket.
Az Amazon Web Services (AWS) piaci részesedése már 2017 februárjában elérte a 33,8 százalékot és olyan óriásokat előzött meg, mint a Microsoft, a Google és az IBM. Azóta az AWS még inkább a terület meghatározó szereplőjévé vált és számos nagy ügyfele az adatok továbbításáért is dollármilliókat fizet.
A The Information információi alapján a 2017-es és a 2018-as statisztikák szerint a szolgáltató tíz legnagyobb ügyfele között volt az Apple, az Adobe, az Airbnb, a Netflix, a Pinterest és a Salesforce. 2017-ben az Apple például 50 millió dollárt adott ki adattranszferekre, ezáltal a kaliforniai konszern biztosította az AWS teljes, 775 millió dolláros bevételének 6,5 százalékát. A gyártó tavaly körülbelül 4 millió dollárra mérsékelte ezeket a költségeit. Az újság ebből azt a következtetést vonta le, hogy az Apple - egy saját felhőinfrastruktúra bevonásával - függetlenedni akar az Amazon Web Services platformtól.
A Pinterest esetében más a helyzet. 2018-ban a társaság 26,4 millió dollárt fizetett ki adatok továbbításáért, ez 78 százalékos növekedés a 2017-es összeghez képest. Az ok minden bizonnyal a Pinterest-tagok egyre növekvő számában keresendő. Amíg ugyanis 2017-ben 175 millióan használták a szolgáltatást, addig tavaly már 265 millióan.
Az Amazon Web Services (AWS) piaci részesedése már 2017 februárjában elérte a 33,8 százalékot és olyan óriásokat előzött meg, mint a Microsoft, a Google és az IBM. Azóta az AWS még inkább a terület meghatározó szereplőjévé vált és számos nagy ügyfele az adatok továbbításáért is dollármilliókat fizet.
A The Information információi alapján a 2017-es és a 2018-as statisztikák szerint a szolgáltató tíz legnagyobb ügyfele között volt az Apple, az Adobe, az Airbnb, a Netflix, a Pinterest és a Salesforce. 2017-ben az Apple például 50 millió dollárt adott ki adattranszferekre, ezáltal a kaliforniai konszern biztosította az AWS teljes, 775 millió dolláros bevételének 6,5 százalékát. A gyártó tavaly körülbelül 4 millió dollárra mérsékelte ezeket a költségeit. Az újság ebből azt a következtetést vonta le, hogy az Apple - egy saját felhőinfrastruktúra bevonásával - függetlenedni akar az Amazon Web Services platformtól.
A Pinterest esetében más a helyzet. 2018-ban a társaság 26,4 millió dollárt fizetett ki adatok továbbításáért, ez 78 százalékos növekedés a 2017-es összeghez képest. Az ok minden bizonnyal a Pinterest-tagok egyre növekvő számában keresendő. Amíg ugyanis 2017-ben 175 millióan használták a szolgáltatást, addig tavaly már 265 millióan.