Hamis termék­értékeléseket törölt az Amazon

A kereskedelmi óriáscég összesen 13 millió valótlan véleményt távolított el a rendszeréből.

Amióta a különböző készülékek értékelései egyre fontosabbak, sőt, döntőek, különösen az internetes vásárlások szempontjából, azóta jelentős mértékben megnőtt a hamisított vélemények száma. Az Amazon csak tavaly 400 millió dollárt fordított arra, hogy megóvja az ügyfeleit e visszaélésektől, a csalásoktól és más bűncselekményektől. A társaság szóvivője kijelentette, hogy több mint olyan 13 millió kísérletet akadályoztak meg, amelyek célja a hamis termékértékelés leadása volt. Több mint ötmillió elkövető ellen kezdeményeztek szankciókat, ők mindannyian megpróbálták a véleményeket manipulálni.

A probléma súlyosságát jelzi, hogy az Európai Unió nemrég elfogadta a New Deal for Consumers nevű irányelvet, amely számos szabályt foglal magában és amely rövid időn belül hatályba lép. Az irányelv értelmében a cégeknek a jövőben hozzáférhetővé kell tenniük a felhasználói értékeléseket, közölni, hogy miként ellenőrzik azokat és hogy valóban az internetezőktől származnak-e. Továbbá nem állíthatják, hogy valódi véleményekről van szó, ha ezt előtte nem ellenőrizték. Stefan Zimmermann, a német igazságügyi és fogyasztóvédelmi minisztérium szóvivője kiemelte, hogy a vállalatoknak tilos hamis értékeléseket leadniuk vagy ezzel másokat megbízniuk.

Februárban az Amerikai Egyesült Államok Szövetségi Kereskedelmi Bizottsága (FTC) az első alkalommal szabott ki büntetést hamis termékértékelések miatt. A törvénysértő megoldásokat a Cure Encapsulations, Inc. alkalmazta az Amazonon. A vállalat egy szolgáltatót bízott meg azzal, hogy egy diétás pirula esetében helyezzen el pozitív véleményeket és ezáltal átlagosan legalább 4,3 csillagosnak állítsa be a terméket. A Cure Encapsulations, Inc. a pirulával és annak súlycsökkentő hatásával kapcsolatos félrevezető állításokat véleményekben is terjesztette, hogy így növelje az eladási számokat. Az FTC 12,8 millió dollárra büntette a céget, de annak az összeget csak akkor kell kifizetnie, ha nem tesz eleget az adózási kötelezettségeinek. Amennyiben azokat teljesíti, akkor a büntetés automatikusan 50 000 dollárra csökken.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • Sequoyah #5
    Ennel azert tobb kell ahhoz hogy hamisnak belyegezzenek valamit...

    Egyebkent van nagyokoznseg altal is elerheto verzioja ennek, pl ReviewMeta.com. Bedobod az amazonos termeked linkjet, es kiadja neked hogy hany review-t lat gyanusnak, miert gyanusak, es mi lenne a termek ertekelese nelkuluk.
  • Sequoyah #4
    Megkerulheto. Pl haverod arul valamit, te pedig rendelsz tole, akar tobb alneven is. Valodi termeket nemis kell adnia, vagy visszaadod neki.

    Errefele nem ritka az hogy valaki mindenfele rendeles nelkul kap egy csomagot am,i kvazi ures, vagy valami kamu arucikk van benne. A fentihez ugyanis valodi cimet kell megadni:)
  • leeloodallas #3
    Ha jobban belegondolok, épp ezzel kapnak szabad kezet a cégek. "Negatív értékelést kaptunk? Hát szerintünk ezek nem valósak! Hogy is lehetnének valósak, amikor a termékünk jó?"...
  • csigafi #2
    Nem biztos hogy hamis vélemények voltak azok. Gondolom nem tetszett a sok elégedetlen negativ visszajelzés. A vélemény manipulálás idehaza is nagy divat cégeknél. Álneveken írnak saját magukról pozitív kommenteket meg megkérnek barátokat és vannak akiknek fizetnek. Én is ideiglenesen dolgoztam egy olyan cégnél ahol ez ment folyamatosan. Az amazonban nekem csak az nem tetszik hogy nagyon magasak az áraik. Amúgy meg pozitív az hogy szinte nem is létezik olyasmi amit ők ne árulnának.
  • Sydra #1
    Nehéz lenne megoldani, hogy csak olyan terméket értékelhess, amit megvásároltál? Ez nem egy világrengető ötlet.